עבור לתוכן העמוד
Menu

על רקע משבר הקורונה: קמפיין איראני "80 שעות למען 80 מיליון"

איראן מנצלת את המשבר העולמי ומנסה להביא להקלה בסנקציות נגד המדינה • בתמיכה של רבים מהמפלגה הדמוקרטית הם השיקו קמפיין רחב הקף על מנת לנסות ולהקל על הסנקציות

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובאיראן בפרט, ארה"ב ואיראן ממשיכות להתגושש בזירה הבינלאומית בנושא הסנקציות. מזכיר המדינה פומאפו ממשיך בלחץ על טהראן ומנוע הסרת הסנקציות ודורש מאיראן להשקיע בבריאות עמה ומצד שני טהראן מנסה לגייס את כל האמצעים הדיפלומטים העומדים לרשותה על מנת לנצל את המצב ולהביא להקלה משמעותית בסנקציות נגדה.

נקמת חזבאללה

אחד מאותם פרויקטים הוא קמפיין חדש שהושק בארה"ב ונקרא "80 שעות למען 80 מיליון" ברשת וברשתות החברתיות תחת האשטאג #EndCOVIDSanctions . אף גוף רשמי לא עומד מאוחרי הקמפיין אולם די ברור כי מדובר בגורמים של הממשל.

המשתתפים נדרשים להזין את מספרי הטלפון שלהם בדף האינטרנט של הקמפיין. הפרטים של הבקשה יועברו למשרד לפיקוח על נכסי חוץ של משרד האוצר האמריקני בדרישה מ- OFAC לאפשר הקלה בסנקציות זמניות.
"אנו מבצעים 80 שעות שיחות ל- OFAC בשם 80 מיליון איש", נכתב בהסבר של הקמפיין.

מארגני הקמפיין הזהירו מפני ההשלכות על איראן בעקבות ה"סנקציות הקטלניות ", בקרב מול הקורונה שכבר גבתה מעל 2,000 קורבנות.

בפארס פורסם כי חוקרים צופים שאם הסנקציות לא יוסרו, לפחות 3.5 מיליון בני אדם ישלמו בחייהם. "איראנים לא יכולים לקנות או לייצר אספקה נחוצה – כמו מסכות – אם ארה"ב לא תרים סנקציות", נכתב בדברי ההסבר של הקמפיין. עוד מזהירים מנהלי הקמפיין כי "זה 80 מיליון. 80 מיליון איראנים מתמודדים עם השלכות טרגיות אם הסנקציות האמריקניות לא יוסרו. "

הקורונה – פלטפורמה להפצת אנטישמיות, "ישראלפוביה" ועלילות דם

המארגנים ציינו כי ארה"ב הדקה עוד יותר את הסנקציות על איראן מיד לאחר ההתפרצות הוירוס כחלק ממדיניות "הלחץ המרבי" שלה נגד האומה האיראנית.
המהלך, הם מציינים, הגיע בזמן שסין ובריטניה קראו לוושינגטון להקל על הצעדים הכלכליים בתוך המשבר העולמי.

בין תומכי הקמפיין ברני סנדרס, אלכסנדריה אוקסיו אורטז, לינדה סרסור, הסנאטורית ליסה סאוואג',