עבור לתוכן העמוד
Menu

נקמת חזבאללה

בלבנון חוסל קצין צד"ל לשעבר שהיה בקשרים עם בכיר צד"ל עאמר אלפאח'ורי שחולץ ע"י מסוק אמריקני מלבנון בשבוע שעבר • הערכה בלבנון היא שחזבאללה אחראי לחיסול וכי מדובר בתחילתו של גל חיסולים כנקמה על בריחתו של עאמר אלפ'אחורי בהסכמת צבא לבנון

חזבאללה בלחץ: בעיירה מיה מיה, בלבנון נרצח ב-23 במרץ אנטואן יוסף אלחאיק, קצין לשעבר בצד"ל שעבד בכלא אלח'יאם בדרום לבנון והיה ידידו של עאמר אלפאח'ורי, בכיר צד"ל לשעבר ומפקד כלא אלח'יאם.
אלפאח'ורי חולץ בסוף שבוע שעבר מלבנון באמצעות מסוק אמריקני שהעביר אותו מביירות לקפריסין.

 

 

 

אלפאח'ורי, הנושא אזרחות אמריקנית וישראלית שוחרר ממעצר בלבנון לאחר שהועמד לדין בבית דין צבאי באשמת רצח ועינויים של אסירים לבנונים בכלא אלח'יאם, שחרורו בא לאחר לחצים כבדים מלווים באיומים של ממשל טראמפ על ממשלת לבנון אשר ניסתה להסתיר את דבר שחרורו.

כל העדכונים עכשיו גם בטלגרם – לחץ כאן להצטרפות.

פירסום דבר שחרורו של אלפאח'ורי הביך את ממשלת לבנון ואת ארגון חזבאללה אשר לחץ על העמדתו לדין של אלפאח'ורי. בלבנון ובעולם הערבי האשימו את ממשלת לבנון וארגון חזבאללה כי עשו עסקה עם הנשיא טראמפ כדי לשחרר את עאמר אלפאח'ורי.

חסן נצראללה, מנהיג חזבאללה, הכחיש בנאום טלוויזיוני מיוחד בסוף השבוע שעבר את דבר העסקה עם ממשל טראמפ ודרש את הקמתה של ועדת חקירה בנושא.

פרשת אלפאח'ורי גרמה נזק רב לארגון חזבאללה אשר נכשל למעשה בניסיונותיו להביא למשפט את עאמר אלפא'חורי ולהטיל עליו עונש כבד על קשריו עם ישראל וליצור הרתעה בקרב תושבי דרום לבנון שלא לשתף פעולה עם ישראל.

העולם הערבי מפרש את הפרשה כניצחון מוחץ של הנשיא טראמפ על ממשלת לבנון ועל ארגון חזבאללה.

הערכה בלבנון היא כי חיסולו אמש של אנטואן יוסף אלחאיק הינו נקמה של חזבאללה על שחרורו של עאמר אלפאח'ורי. אלחאיק נורה בראשו מטווח קצר ב-2 כדורים בשיטת החיסול של המאפיה או של ארגוני ביון,לא נעצר שום חשוד במעשה וספק אם יעצר.

בית משפט צבאי בלבנון דן ב-2001 את אנטואן יוסף אלחאיק לעונש של 10 שנות מאסר לאחר שהורשע בהתגייסות לצד"ל ועינויים של אסירים לבנונים בכלא אלח'יאם.

ב-2006 הושג הסכם בין חסן נצראללה לגנרל מישל עון על הפסקת רדיפתם של משתפי פעולה עם ישראל ממוצא נוצרי ואלחאיק שוחרר מן הכלא.

גורמים המקורבים לחזבאללה בלבנון מעריכים כי צבא לבנון הוא שסייע לארה"ב לחלץ במסוק את עאמר אלפאח'ורי מביירות, הגורמים מאשימים את מפקדת צבא לבנון כי חששה לאבד את הסיוע הצבאי מארה"ב, לדבריהם, מבחינת חזבאללה, רמטכ"ל צבא לבנון הגנרל ג'וזף עון, הוא הנושא באחריות לפרשת אלפאח'ורי והוא שהיה צריך להפעיל לחץ על הגנרל חוסיין עבדאללה, נשיא בית הדין הצבאי, שלא לשחרר את עאמר אלפאח'ורי ממעצרו.

ככל הנראה חיסולו של אנטואן יוסף אלחאיק הינו מסר של ארגון חזבאללה שיש להתייחס אליו ברצינות וכי לא ניתן לעקוף אותו ולשחרר משתפי פעולה עם ישראל מהכלא ללא הסכמתו.

חזבאללה מנסה לשקם את כבודו שנפגע ובלבנון חוששים כי חיסולו של אנטואן אלחאיק היה רק החיסול הראשון בסדרת חיסולים שמתכנן חזבאללה בשורה של אנשי צד"ל שחזרו לחיות בלבנון בהסכמת ממשלת לבנון.