עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר גולד: ערב הסעודית השתנתה

במסגרת ועידת "המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים העוסק בהשתלטות הפלסטינית על שטחי C התראיין היום נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ושגריר ישראל באו"ם לשעבר ד"ר דורי גולד לעורך מקור ראשון חגי סגל.

במהלך הריאיון התייחס גולד לחקירת ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ואמר: "הדם שלי רותח כשאני רואה שמאשימים את ישראל שאנחנו מפרים את אמנת ז'נבה הרביעית בגלל ההתיישבות. אני יודע מה הם לא עושים כשיש הפרות אמיתיות. לדוגמא – המלחמה בסוריה, אחד הדברים שעושים שם זה לגרש תושבים סונים מהבתים שלהם. זה הפרה של החוק הבינלאומי בצורה קלאסית, האם בית הדין הפלילי הבינלאומי פותח את הפה? זהו מאבק תודעתי ואנחנו חייבים הסברה. זה אומר לקחת את האנשים הנכונים ולשים אותם במקומות הנכונים".

על נשיא ארה"ב ביידן אמר ד"ר גולד: "הנשיא טראמפ היה הכי ידידותי כלפי נושאים שחשובים לנו – ההתיישבות, ירושלים ורמת הגולן, וגם התרחיש של הסיפוח של בקעת הירדן. ביידן בא מאווירה אחרת, למרות שהוא היה נץ דמוקרטי כשהיה סנטור, וגם היה איש עם חיבה לישראל. ההתנהגות שלהם בנושא בית הדין הפלילי הבינלאומי מצוינת".

ד"ר גולד התייחס להתנגדות של מועצת יש"ע להחלת הריבונות ואמר: "חשבתי שזאת תהיה בכייה לדורות. היינו יכולים להשיג לדורות הבאים מפה מצוינת ולהגן על המדינה. אם מישהו נותן את האפשרות לספח את בקעת הירדן, לא לעקם את האף".

על פספוס הסכמי השלום עם סעודיה בתקופת טראמפ: "אם טראמפ היה ממשיך היה לנו כבר יחסים דיפלומטיים עם סעודיה. בעבר בזמן האינתיפאדה השנייה סעודיה מימנה בין 50 ל70 אחוז מהתקציב של חמאס. היום הם ממנים אפס אחוז. מי שמספק את הכסף לטילים שהחמאס יורה זה איראן. כלומר האויב המשותף שלנו הוא זה שעשה את ההבדל לטובה מבחינת היחסים האפשריים בין ישראל לסעודיה".

גולד ששימש בעבר כשגריר באו"ם התיייחס לכפל התפקידים של גלעד ארדן המשמש גם כשגריר ישראל באו"ם וגם בוושינגטון: "בהחלט אפשר לעשות את 2 התפקידים. תפקיד של שגריר באו"ם זה תפקיד עונתי, רק פתיחת העצרת השנתית. גם אבא אבן עשה את שתיהם, אמנם זמנים אחרים אבל בהחלט אפשר".