עבור לתוכן העמוד
Menu

המאבק בארגוני ה-BDS: "האירופאים מזינים את המערכה נגד ישראל"

בפאנל במסגרת ועידת "המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים העוסק איך נלחמים בהסתה נגד ישראל וארגוני ה-BDS בעולם, שוחחו הכתב לענייני העולם היהודי של מקור ראשון צביקה קליין, יחד עם פרופ' ג'רלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor, מרכוס שף, מנכ"ל מכון IMPACT , תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, יריב אופנהיימר, לשעבר מזכ"ל 'שלום עכשיו'.

יריב אופנהיימר: "אני לא איפה שנמצא ה-BDS. אני אומר בואו נעשה הבדלה בין ביקורת לגיטימית על הנעשה בשטחים שאני שותף לה בעוד ביקורת על כל הרעיון הציוני אולי לגיטימית אבל לא נכונה. צריך להיות גם חכמים פה. מי שרוצה לומר שכל מי שמתנגד לכיבוש הישראלי בשטחים הוא BDS יפסיד במערכה. לא כל ביקורת היא אנטישמיות. לדעתי הטקטיקה של כסאח פוגעת במאבק באנטישמיות האמיתית. ההגדרה שלBDS כאנטישמיות עושה זילות למילה אנטישמיות".

פרופ' ג'רלד שטיינברג: "תעקבו אחרי הכסף. מדובר בהרבה כסף. לא מדיניות, לא אידיאולוגיה, לא אתיקה. הרבה כסף שמשמש להשמיץ את ישראל. זאת המלחמה השקטה. הם אומרים שזאת לא המטרה שלהם אבל הם תורמים לדברים של שנאה וטרור. הם לא יכולים יותר להגיד אנחנו לא יודעים".

תא"ל במיל' יוסי קופרווסר: "הפלסטינים בראייתם נמצאים במאבק להעביר את הציונות מהעולם. לשם גם חותר ה-BDS. המטרה שלנו צריכה להיות ברורה ולראות את התמונה האסטרטגית ולהגיד למי שתומך בנו שהדרך הזאת לא תביא שלום. האירופאים גם תורמים לפלסטינים שנותנים כסף למחבלים כשכולם כבר יודעים את זה. הם מזינים את המערכה הזאת. מה שקרה בגלל שישראל נעדרה זמן רב מהמערכה שהרעיונות הללו חלחלו. אנחנו חשבנו שבגלל שאנחנו מקדמים שלום לא צריך להיאבק נגד האנשים האלה שהם אנטי ציוניים ואנטישמיים. יש כאן מאבק טרוריסטי להנציח את הדעה שלמדינת ישראל אין זכות קיום".