עבור לתוכן העמוד
Menu

תגובה לפסגה? שה"ח של איראן: ישראל נמצאת כעת בעמדה חלשה מאוד

בראיון לערוץ אל מדיין אמר שר החוץ כי איראן לא תתן לישראל להשפיע על מדינות המפרץ הפרסי • "בגידה", כך כינה את הפסגה בשארם בשבוע שעבר

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר כי ישראל נמצאת כעת בעמדה חלשה מאוד, והדגיש כי איראן עומדת איתן אל מול השפעתה של ישראל באזור המפרץ הפרסי.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

"ביחסים הטובים שלנו עם איחוד האמירויות , אנחנו לא שוכחים את הקווים האדומים שלנו בנוגע לנושא הפלסטיני. לא נקבל שום השפעה ישראלית במפרץ הפרסי; ומדינות [אזוריות] נגד נורמליזציה [של הקשרים עם ישראל]", אמר אמיר עבדולהיאן בראיון לטלוויזיה אל-מיאדין ב-27 למרץ.

הוא אמר כי ישראל נמצאת כעת במצב חלש מאוד ועוברת קשת רחבה של בעיות, והוסיף כי הוכחה לכך ניתנה כאשר 'מבצע חרב אל-קודס' הפלסטיני בשנה שעברה (שומר חומות) הוביל למכה קשה, לדבריו.

בפגישה שהתקיימה לאחרונה שהפגישה את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט באתר הנופש המצרי שארם א-שייח', שר החוץ האיראני אמר כי "כל פגישה עם נציג ישראלי היא בידה בנושא הפלסטיני ובירושלים".

הפיגוע בבאר שבע: הדואליות של התנועה האסלאמית ורע"מ בנוגע לטרור

בראיון הדגיש שר החוץ לטענתו את העצמאות המדינית של איראן וכי אינה שייכת למערב או למזרח. שר החוץ האיראני אמר כי טהראן מבקשת לחזק את היחסים עם קהיר על בסיס עקרון של שיוויון.  איראן לא שוכחת את עמדתה של מצרים בסוגיית סוריה, אמר אמיר עבדולהיאן, אבל יש הרבה קווים משותפים בין טהראן לקהיר שצריך לקחת בחשבון לצורך הרחבת היחסים.

לדבריו, למדינות ערב יש תפקיד חשוב בעולם המוסלמי. טהרן מושיטה ידיים של שיתוף פעולה כלפי שכנות שונות, כולל מדינות המפרץ הפרסי, הוסיף .