עבור לתוכן העמוד
Menu

הפיגוע בבאר שבע: הדואליות של התנועה האסלאמית ורע"מ בנוגע לטרור

מפלגת הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ), המייצגת את התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, פרסמה גינוי ל"פיגוע הנפשע" בב"ש בהדגישה, כי ערביי ישראל "מוקיעים מתוכם כל גורם המשתמש באלימות" • התייצבותן העקבית לימין האסירים הביטחוניים, טרוריסטים מורשעים, והצגתם כ"גיבורים", "אמיצים" ו"אסירי חירות" מעלה שאלות באשר למניע של פרסום הגינוי וכנותו

מוחמד ע'לב אחמד אבו אל-קיעאן, יליד 1988, תושב חורה שבנגב ביצע (22 במרץ 2022) פיגוע משולב במתווה של דריסה ודקירה בבאר שבע במהלכו רצח ארבעה אזרחים ישראלים עד שחוסל בידי עובר אורח חמוש באקדח.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

הרוצח, מורה לשעבר בבית ספר תיכון לבנות, נעצר לחקירה ב-2 ביוני 2015, והודה בתמיכה בארגון דאעש, בהשתתפות בפגישות של תומכיהם בחורה ובכוונתו לצאת לסוריה כדי להצטרף לדאעש, באמתלה של יציאה לעומרה שבסעודיה. במסגרת הסדר טיעון הודה אבו אל-קיעאן בקשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד והוא נשלח לארבע שנות מאסר.1

המחבל מוחמד אבו אל קיעאן
המחבל מוחמד אבו אל קיעאן

רע"מ מגנה "הפיגוע הנפשע" – "מוקיעים כל גורם המשתמש באלימות"

חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ (הרשימה הערבית המאוחדת) וסגן יושב ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית – הפלג הדרומי, פרסם (22 במרץ 2022) הודעת גינוי לפיגוע, ובה נכתב:2

"רע״מ מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה שלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוק[י]עים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע״מ קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".

https://jcpa.org.il/article/%d7%a8%d7%a2%d7%9e-%d7%a4%d7%a8%d7%92%d7%9e%d7%98%d7%99%d7%96%d7%9d-%d7%95%d7%90%d7%a1%d7%9c%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%96%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%99-%d7%9e%d7%a0%d7%a1%d7%95%d7%a8-%d7%a2/

מדיניותו של מנסור עבאס ומפלגת רע"מ בנוגע לפעולות טרור המבוצעות בידי ערבים, תושבי שטחי הרשות הפלסטינית וערביי ישראל מעלה שאלות באשר למניע העומד מאחורי פרסום הגינוי הרשמי ל"פיגוע הנפשע" בבאר שבע.

התנועה האסלאמית – הפלג הדרומי, תנועת האם של מפלגת רע"מ, מציגה באופן קבוע את כל האסירים הביטחוניים – פלסטינים, ערבים וערביי ישראל כאחד – כ"אסירי חירות" ו"גיבורים" אשר ראויים להיות משוחררים מכילאם ולחזור לבתיהם ולמשפחותיהם.

 


התנועה האסלאמית ורע"מ: כל האסירים הביטחוניים (כולל לימים הרוצח בבאר שבע) "גיבורים"

תיאורם של כל האסירים הביטחוניים כ"גיבורים" ו"אמיצים" ע"י התנועה האסלאמית נעשה גם בשנת 2017 בעת שבה מוחמד ע'לב אחמד אבו אל-קיעאן ריצה עונש מאסר בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחון, הווה אומר גם הוא נכלל בהגדרה זו של "גיבורים" ו"אמיצים" חרף היותו מזוהה עם דאעש ורצונו להצטרף לשורות הארגון.

 

ב-18 באפריל 2017 שיתף מנסור עבאס את הודעת התנועה האסלאמית לרגל יום האסיר הפלסטיני:3

"השבעה עשר באפריל הוא יום האסיר הפלסטיני, יום הניצחון של המולדת והרצון הפלסטיני על הכיבוש הציוני של האדמה והאדם. ביום זה, עמנו הפלסטיני עומד במחווה וכבוד לאסירינו האמיצים, למען אלו שעמדו חופשיים מול מכונת הדיכוי והכיבוש הישראלי, ונאבק בכובש באמצעות הנחישות של הגיבורים האמיצים, שהקריבו את החירות האישית שלהם כדי שינצח הרצון הפלסטיני הקיבוצי הלוחם. דם השהידים הצדיקים ושרשראות האסירים החופשיים מנעו את ההכרזה על ניצחון המפעל הציוני, ושברו את רצונו להנציח את כיבוש הארץ והאדם, והם יכריזו על ניצחון עליו, בעזרת אללה יתעלה והסיוע שלו, ובאמצעות הנחישות של האצילים הנאחזים באדמת ארצנו פלסטין. האסירים הגיבורים שלנו, בהימצאם בבתי הכלא של הכיבוש, מובילים את המערכה שלנו נגד הכובש, באחדות השורות שלהם ובמסר האחיד שלהם. נשקם הוא המעיים הריקים [שביתת הרעב], ומאחוריהם עומד כל עמנו הפלסטיני, התומך והמסייע להם, ובדרישותיהם הצודקות לחירות וכבוד. חובתנו היום להתגייס כולנו לתמוך בדרישות האסירים בבתי הכלא של הכיבוש… שחרורה בימים אלה של האסירה המשוחררת לינא אל-ג'רבוני [פעילת הג'יהאד האסלאמי, סייענית של התארגנות טרור] מבתי הכלא של הכיבוש בקומה זקופה, בצוואר זקוף, וברצון חזק, מעניק לנו שמחה, גאווה, והביטחון הוודאי שאנו מנצחים את הסוהר והכובש לא משנה כמה זמן נמשכת תקופת העוול והתוקפנות. ברכות לשבויה המשוחררת לינא אל-ג'רבוני, ברכות לותיק האסירים כרים יונס [רצח ב-1981 את החייל אברהם ברומברג], וברכות לכל אסיר פלסטיני וערבי בבתי הכלא של הכיבוש. הניצחון הוא סבלנות של שעה [כלומר זמן קצר יחסית, בעתיד הנראה לעין]. הניצחון הוא עניין סבלנות של שעה".

מנסור עבאס מתייצב באופן מלא לימין האסירים והעצורים הביטחוניים הפלסטינים, שרבים מהם מרצים עונשי מאסר ארוכים בגין ביצוע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים, ובכלל זה שליחת מחבלים מתאבדים.

ב-24 באפריל 2017 כתב מנסור עבאס:4

"האסירים הם אחינו ואחיותינו, בנינו ובנותינו. עם כניסת שביתת הרעב שלהם ליומה השמיני, אנו זקוקים היום לעצרת הזדהות בדרישה שתיענינה תביעות האסירים הגיבורים שלנו, העומדים איתן ברעב למען הכבוד והחירות".

 


התנועה האסלאמית ורע"מ:  אינתיפאדת אל-אקצא "החזירה את המצפן הלאומי לכיוונו הנכון"

בכל שנה מציינת התנועה האסלאמית את פרוץ אינתיפאדת אל-אקצא בספטמבר 2000 ושבמהלכה נרצחו למעלה מאלף ישראלים באלפי פיגועי טרור, שכללו עשרות רבות של פיגועי התאבדות ופיגועי ירי, שגרמו להרג המוני של אזרחים.5

ב-1 באוקטובר 2016 שיתף מנסור עבאס את הודעת התנועה האסלאמית, המעלה על נס את אינתיפאדת אל-אקצא, ש"החזירה את המצפן הלאומי לכיוונו הנכון", והעלה על נס את ההקרבה של השהידים, האסירים והפצועים באינתיפאדה. בהודעה זו, הנושאת את הכותרת "לציון התקוממות אל-קודס ואל-אקצא", נכתב:6

"במלאת 16 שנים להתקוממות אל-קודס ואל-אקצא והאינתיפאדה הפלסטינית השנייה, עמנו הפלסטיני עומד בנאמנות וכבוד לשהידים הצדיקים שלנו, שהירוו בדמם את אדמת המולדת… התקוממות אל-קודס ואל-אקצא החזירה את המצפן הלאומי לכיוונו הנכון… עמנו הפלסטיני קם והתנגד לכיבוש והיה נכון להקריב אלפי שהידים ועשרות אלפי פצועים. המאבק/ההתנגדות של העם הפלסטיני נשא פרי. ממשלתו של אריאל שרון נאלצה לסגת מרצועת עזה ולהרוס התנחלויות בעזה ומספר התנחלויות ציוניות בגדה המערבית. האינתיפאדה השנייה גם ביססה את זכותו של העם הפלסטיני להקים את מדינתו העצמאית שבירתה היא אל-קודס [ירושלים]… אללה [אנא] רחם על השהידים שלנו, אללה [אנא] הענק ניצחון לעמנו וחזק את האומה שלנו".

מנסור עבאס: רצח שוטרים בירושלים בידי ערבים ישראלים "מזיק" לעניין הפלסטיני

לפני כארבע שנים נדרש מנסור עבאס להביע עמדה בנוגע לפיגוע טרור שבוצע בירושלים ע"י שלושה צעירים ערבים ישראלים תושבי אום אל-פחם, שרצחו בירי בשער הסליחה של הר הבית (14 ביולי 2017) שני שוטרים ישראלים ממוצא דרוזי, אחד מהם מהישוב מע'אר בו מתגורר עבאס. את ההתנגדות לפיגוע הסביר עבאס בנזק שהוא הסב למאבק שמנהל העם הפלסטיני ולפעילות להגן על מסגד אל-אקצא. ב-18 ביולי 2017 כתב מנסור עבאס:7

"החברה הערבית שלנו בפנים עוברת נסיבות מסוכנות ומסובכות ביותר על רקע הפעולה האחרונה בירושלים, שככל הנראה בוצעה על ידי שלושה צעירים מהפנים, ובה נהרגו שני שוטרים צעירים מהעדה הערבית הדרוזית… אנחנו, בוועדת המעקב [של ערביי ישראל בה חברה התנועה האסלאמית], הבענו התנגדות לפעולה האחרונה בירושלים הכבושה על כל היבטיה המעשיים, וסברנו שהם מזיקים לעניינו של עמנו הפלסטיני ומסגד אל-אקצא המבורך, במיוחד לאור זאת שאנו מסכימים מזה עשורים, שהמאבק שלנו בפנים הוא מאבק אזרחי, המוני ושליו".

 

יומיים לאחר הפיגוע כתב מנסור עבאס:8 "אל-אקצא קו אדום, הכיבוש הוא המגפה, נתניהו הוא גדול המסיתים, לא נוותר על הדבקות במארג החברתי הערבי פלסטיני על כל עדותיו הדרוזית, הנוצרית והאסלאמית".

 


מנסור עבאס מתנגד לתקיפת יעדי טרור בסוריה ע"י ישראל

דעתו של עבאס אינה נוחה מהתקיפות שמבצעת ישראל בסוריה, המכוונות נגד יעדי טרור ואמצעי לחימה המיועדים לארגון הטרור האסלאמי חיזבאללה. עבאס מתח ביקורת על איראן בגין תמיכתה במשטר אסד בסוריה, המפעיל טרור נגד בני עמו בציינו, כי חזית ההתנגדות שמובילה איראן משרתת את האינטרסים של ישראל במקום לסייע למערכה נגד "התוקפנות" הישראלית. ב-13 בדצמבר 2016 כתב מנסור עבאס:9

"אל תדברו איתנו על ציר המאבק ובעלת הברית האסטרטגית רוסיה, אשר פותחת את שמי [חזית] ההתנגדות עבור מטוסי ישראל כדי שיפציצו את [ארגוני] המאבק… ציר ההתנגדות שלכם מייצר עבור ישראל צוללות גרעיניות… היכן התבונה שלכם, אנשים, במה נגיב על תוקפנות הכיבוש היום ומחר".

מנסור עבאס: "אויבינו רצחו את סמל ההתנגדות סמיר קונטר"

התייחסות משתמעת לישראל כאל "אויב" הופיעה בדברי ביקורת נוקבים שכתב מנסור עבאס נגד מנהיגי האומה האסלאמית על רקע מלחמת האזרחים עקובת הדם בסוריה. בפוסט בפייסבוק כתב עבאס (28 דצמבר 2015), כי ההתערבות של רוסיה בסוריה "אפשרה לאויבינו לרצוח את אחד מבכירי הסמלים של המאבק/התנגדות סמיר קונטר".10

סמיר קונטאר היה מחבל לבנוני דרוזי, שהשתתף בפיגוע בנהריה ב-22 באפריל 1979, שבו נרצחו בני משפחת הרן ושני שוטרים.11 הוא הורשע ברצח שני אזרחים ישראלים ושוטר אחד, חטיפה וניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם ו-47 שנות מאסר. ב-16 ביולי 2008 השתחרר ושב ללבנון, במסגרת עסקה עם חזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים הישראלים אלדד רגב ואודי גולדווסר. לאחר שחרורו שב קונטאר לעסוק בטרור בשליחות חזבאללה. ב-2015 הוכרז על ידי ארצות הברית כ"טרוריסט בינלאומי". ב-19 בדצמבר 2015 נהרג בפיצוץ בג'רמאנה שבסוריה בתקיפה אווירית שחיזבאללה ייחס לישראל.12

התנועה האסלאמית שואבת השראה ממייסדי חמאס וארגון אל-קאעידה

יתר על כן, באירוע הוקרה לפועלו של מייסד התנועה האסלאמית עבדאללה נימר דרוויש (8 באוקטובר 2016), השייח' איבראהים עבדאללה צרצור, מנהיגה לשעבר של התנועה האסלאמית וכיום מראשיה, הקרין בפני הקהל סרטון קצר בו נראה עבדאללה עזאם נואם.13 עזאם (1941-1989), איש דת פלסטיני, הטיף למימוש חובת הג'יהאד החלה על המוסלמים כדי להקים את הבסיס הגיאוגרפי להקמתה של הח'ליפות האסלאמית. הוא היה ממייסדי והוגי אסטרטגיית הטרור האסלאמי הסוני הבינלאומי במאה ה-20, מבכירי ארגון האחים המוסלמים וממייסדי ארגון הטרור אל-קאעידה. הוא נחשב לאביו הרוחני של אוסאמה בן לאדן.14 הגותו ומצעו הרעיוני השפיעו רבות גם על תנועת חמאס.

 

צרצור הציג את עבדאללה עזאם במילים הבאות: "נשמע את העדות של אחד מהמנהיגים הגדולים של התנועה".15 בסרטון הווידאו עבדאללה עזאם דיבר בשיבחם של שני מנהיגים אסלאמיים, אשר למרות נכותם הפיזית הצליחו לקדם את הפצת מסר האסלאם בחברה. עזאם העלה על נס את השייח' אחמד יאסין על "עמידתו נגד היהודים" ועל ש"גידל" ו"הפעיל דור [אסלאמי]" ואת השייח' עבדאללה נימר דרוויש, אשר "חינך דור בארץ הכבושה 48' [ישראל] והפך את האזור, ברשות אללה, האיש הזה, בידו הנכה הפך אותה לחיילים העומדים בשורות והמחכים לקריאה [לפעולה]".16

התקוממות מאי 2021 הייתה "מלחמת דת" העשויה בעתיד להביא לגירוש כל היהודים מפלסטין

השייח' ראיד בדיר, מנהל המוסד לפסיקת הלכה ולמחקרים אסלאמיים של התנועה האסלאמית לה כפופה מפלגת רע”מ, מציג הצעה ליישוב הסכסוך המוסלמי יהודי בארץ על בסיס דתי בהסתמך על תקדימים בהיסטוריה האסלאמית, כולל חוזה חודייביה, ולשיטתו זו הדרך היחידה ואין בילתה להשכנת שלום זמני אשר בסיומו יכריע הדור הבא על הארכתו או פתיחה במלחמה.

שייח ראאד באדיר – מנהל דר אל-איפתא וחקר האסלאם 48

מאמרו של השייח' בדיר הנושא את הכותרת "הפתרון הדתי להימנע ממלחמת הדת הגדולה בין המוסלמים ל'ישראל' באמצעות הפסקת אש [הודנה] ארוכת טווח על פי תנאיו של השייח' יוסף אלקרדאווי"17 עשוי לסייע להבין את עמדותיו של מנסור עבאס, אשר אף הוא נסמך על עקרונות ותקדימי האסלאם ובהם חוזה חודייביה.

ההצעה של השייח' בדיר לוותה גם בתובנה דתית חשובה ולצידה אזהרה תקיפה ליהודים הישראלים באשר לגורלם בארץ ישראל. השייח' בדיר קבע, כי התקוממות ערביי ישראל בחודש מאי 2021 הייתה "מלחמת דת" מוסלמית נגד היהודים, וכי מדובר בהמחשה בזעיר אנפין למלחמת הדת הגדולה שתתרגש אם היהודים לא יקבלו את ההסדר הדתי, ובמלחמה זו המוסלמים יגרשו את כל היהודים מהארץ במחיר דמים כבד מאוד.

 

להלן תרגום קטעים נבחרים מתוך המאמר:18

"אפשר להבין ולסכם את מה שצוין [לעיל על בסיס דבריו של קרדאווי] לגבי פרטי ההפוגה [הודנה – שביתת נשק] ולשרטט נקודות ספציפיות יותר באופן הבא:

"הסכם ה'הודנה' מחייב הכרה בישראל מבלי להכיר בכך שהאדמה שייכת לה [לישראל], שכן היא ארץ הקדש ערבית ואיסלאמית ועל בסיס זה, קיימת הסתייגות משאלת ההכרה במושג הבעלות על הקרקע, ובמקום זאת, יחסים בילט קיימת הכרה בריבונות ישראל בחלק מאדמת פלסטין מבלי להידרש ל[שאלת ה]בעלות על הקרקע. [ההסכם] הקרוב ביותר ליישום [עקרון] זה בתולדות הימים היה ה'הודנה' של סלאח א-דין אל-איובי, ירחם אללה עליו, בהסכם המכונה הסכם שלום [صلح – הסכם שלום זמני] רמלה בשנת 1192 במסגרת הסכם לוד ורמלה עם הצלבנים. הסכם זה קבע, כי חלק מפלסטין יהיה תחת שלטון הצלבנים.

"מכיוון שהדבר הקרוב ביותר אליו הגיעו מאמצי העולם הוא שהחלוקה [של הארץ] תהיה בהתאם להחלטות הבינלאומיות, לפיהן ריבונות הפלסטינים היא על חלק [הארץ] על פי גבולות ה-4 ביוני 1967, יחד עם [יישום] שאר הסעיפים של ההחלטות הבינלאומית, כפי שהסכימו לכך כמעט כל מדינות העולם, כולל רוב תושבי פלסטין, וכן [מדינות ערב] אישרו [זאת] בחתימתן ביוזמת השלום הערבית [בביירות בשנת 2002].

"פרק הזמן המוזכר בהסכם חודיבייה או ה'הודנה' של סלאח א-דין אל-איובי, ירחם אללה עליו, אינו עניין של פולחן דתי, אלא הוא נוגע לתחום המדיניות על פי ההלכה באסלאם, וכפי שציין השייח' קרדאווי היא [ה'הודנה'] יכולה להיות ארוכה או קצרה, וההצעה היא – אם מתנהל שיח על 'הודנה' קצרה למשך 10 שנים, או אם קיים שיח על 'הודנה ארוכת טווח למשך 40 שנה – שיקום דור חדש בתקופה של ה'הודנה' ועל בסיס תנאיה.

"במסגרת ה'הודנה' הזו ישראל תהפוך מהגדרה של 'אזור המלחמה' [שטח בשליטת הכופרים שעל המוסלמים לכבוש] להגדרה של 'אזור השלום' [הזמני], וקיים הבדל עצום בין 'אזור המלחמה' לבין 'אזור השלום' [הזמני موادعة], שכן הגדרת היהודי הישראלי תשתנה מ'לוחם' ל'שוחר שלום' [موادع]. שני הצדדים מפסיקים את המלחמה, וכל אחד מהם דבק בהסכם, והמאמינים [המונותיאיסטים] מחויבים לתנאים [עליהם הסכימו] ולבריתות שאישרו.

"[ההסכם] יחסוך [שפיכות] דמים, מכיוון השובת מנשקו על פי הסכם ה'הודנה' עובר מהיותו לוחם שמותר להורגו לשוחר שלום שאסור להורגו. הביטחון יושג לכל, ואין הבדל בין ביטחון המוסלמי, ובכלל זה הפלסטיני, וביטחון הישראלי היהודי, וטבעי הוא שעל פי דרכן של המדינות המודרניות שיהיה שיתוף פעולה ביטחוני לביסוס ה'הודנה' ותנאיה.

"[יתקיימו] יחסים בילטרליים בכל תחומי החיים בחינוך, בכלכלה ואפילו בתיירות ובתחומים אחרים, כיוון שהאזור עבר מ[ממצב של] מלחמה ל[מצב של] שלום [זמני]. בתקופת ה'הודנה' היהודי, והערבי הערבי המוסלמי הפלסטיני לא יחושו כל מניעה חוקית, דתית או פיזית לקיים קשר עם יהודים ישראלים.

"על [הסכם] ה'הודנה' יחתמו המדינות הערביות והאסלאמיות, ובתוך המדינות הערביות והאסלאמיות יחתמו עליו הקבוצות האסלאמיות הערביות והאסלאמיות מכל הזרמים הסלפיים והג'יהאדיסטיים, תנועת חמאס, הג'יהאד האסלאמי, האחים המוסלמים וכל תנועה אסלאמית שלה השפעה ברחבי העולם ומצהירה על קבלתו [של ההסכם]. במקביל, יחתמו עליו [על ההסכם] ישראל וכל יהודי העולם, כולל כל התנועות היהודיות, מבלי יוצא מהכלל.

"ה'הודנה' הזו תעניק לדור הבא את הזכות להגדרה עצמית, להאריך את תוקפה או [לפתוח ב]מלחמה, ואולם היא הזדמנות לדור הבא, במיוחד אם מדובר ב-40 שנות יחסים בין יהודים למוסלמים, וצפוי שרצון היהודים והמוסלמים בדור הבא יהיה להאריכה…

"אני יודע שמה שהצגתי אולי לא יתקבל על ידי איש ממקבלי ההחלטות, ואחדים מחבריי היהודים מבין 'אנשי הספר' יסכימו לכך, ורבים מאחיי המוסלמים יסכימו לכך. אבל כתבתי זאת בבקשי סליחה מאללה הכול יכול כדי למנוע את מלחמת הדת הגדולה הבאה שתתנהל על בסיס 'יהודי ומוסלמי' ולא בין איש חמאס לאיש 'פתח' או בין פלסטיני לישראלי.

"אם מלחמת הדת הגדולה תיגרם על רקע ירושלים ומסגד אל-אקצה היא תהיה קשה מעבר לדימיון והיא תסתיים בגירוש היהודים מפלסטין, מכל פלסטין מהנהר [הירדן] לים [התיכון] וקורבנות המוסלמים יהיו גדולים יותר ממספר המוסלמים שנהרגו ב-1,500 השנים האחרונות. מכיוון שמדובר במסגד אל-אקצה והמוסלמים יגנו בנפשם על הקוראן הקדוש ועל האמונה שלהם…

"[האירועים] שחווינו בחודש רמדאן [מאי] בשנת 2021 [התקוממות ערביי ישראל שכללה תקיפה נרחבת של אזרחים יהודים] היו מלחמת דת ב-100 אחוזים (11 ימים) וזה אחוז אחד בלבד ממה שחבוי במלחמת הדת הגדולה.

"כרגע המשוואה של ישראל [הינה]: אני חזק, אני קיים, והתפיסה ההפוכה הינה: אני חלש, אני לא קיים. לגבי ה'הודנה', לקריטריון הזה אין חשיבות.
"כל שלום, פיוס, שביתת נשק או רגיעה [בשלום זמני]… בפלסטין ההיסטורית, אשר מתקיימים ללא קשר לדת, לקבוצות דתיות, למפלגות דתיות ללא קשר לאמונתן ומשני הצדדים, הוא בזבוז זמן.

"הו אללה, אתה עדי, אני העברתי את המסר, הו אללה, אתה עדי, אני העברתי את המסר, הו אללה, אתה עדי, אני העברתי את המסר".

במאמר קודם ב-19 בנובמבר  2007 19 השייח' ראיד עבדאללה בדיר מסביר את משמעות החדית', נבואתו של מוחמד, שלדבריו כל מוסלמי יודע ומכיר היטב, ולפיו: "יום הדין [באחרית הימים] לא יגיע אלא כאשר יילחמו המוסלמים ביהודים, וכאשר יסתתר היהודי מאחורי אבנים ועצים, יאמרו האבנים והעצים, למעט עץ הר'רקד [ע'רקד غرقد – עץ הימלוח] שהוא מעצי היהודים: הוי מוסלמי, הוי עבדו של אללה, הנה יהודי נמצא מאחוריי, בוא והרוג אותו".

בדיר מציין, כי נבואתו של מוחמד תתגשם בוודאות מוחלטת, ואולם הוצאתה לפועל, כלומר המלחמה שיפתחו בה המוסלמים נגד היהודים כדי להורגם, תוטל על הדור המוסלמי שיחיה באותו זמן. לשיטתו, בעת כתיבת המאמר בשנת 2007 הנסיבות לא היו מתאימות להוצאה לפועל של נבואת מוחמד במסגרת תוכניות הפעולה הפוליטיות או הג'יהאדיסטיות, אך הוא זיהה מאפיינים דומים בין הנבואה לבין המציאות של אותה עת. בראייתו, עץ הימלוח, הנזכר בנבואה כמגן העם היהודי, מגולם המציאות המודרנית במערכת הפוליטית הבינלאומית השבויה בידי ישראל והמגנה עליה ועל וביטחונה. להלן תרגום קטע מהמאמר:20

"איני אחראי למלחמה שתתנהל בין מוסלמים ליהודים באחרית הימים כאשר האבנים והעצים יאמרו: הו עבדאללה, הו המוסלמי, הנה יהודי מאחוריי [בוא והרוג אותו], ואין איש האחראי לכך. כל האחריות מוטלת על הדורות שחיים באותה עת. אין להניח שהאדם החי היום יהיה אחראי על העתיד או אחראי על העבר, שכן האחריות בכל דור [במקור בכל מאה שנים] מוטלת על בני [אותו דור] ומקבלי ההחלטות באותה עת.

"לא ייתכן שאנו המוסלמים נתכחש לכך שתהיה מלחמה באחרית הימים, ושנתכחש לדברים אלה [נבואתו של מוחמד על מלחמת המוסלמים ביהודים כדי להורגם], כיוון שאין מדובר בדברים בעלמא, ואולם בה בעת לא ייתכן שנטען שדברים האלה [נבואת מוחמד] הם חלק ממה שמתרחש בזירה בה אנו חיים באזור היום [בשנת 2007], ולא ייתכן, שהתוכניות המדיניות או המאבק הג'יהאדיסטי יושתת על חדית' עץ הימלוח.

"לגבי הנושא השני והחשוב לדעתי ואשר הוא ההבדל בין חדית' עץ הימלוח לבין המציאות הגלובלית בה אנו חיים [בשנת 2007], היום כל העולם מבטא את עץ הימלוח… הדאגה של העולם לביטחון ישראל כמוה כעץ הימלוח…

"בכירי מקבלי ההחלטות בעולם אומרים באמצעי התקשורת, שביטחון ישראל הוא דרישה גלובלית. ישראל הצליחה לשכנע את העולם, שהביטחון שלה חשוב יותר על פני האדמה מכל נושא אחר. אדרבא, הביטחון הישראלי הפך לדאגה של המדינות שמקבלות את ההחלטות במישור הגלובלי, וישראל הצליחה להטמיע בדעת הקהל העולמית את נושא ביטחונה.

"איני מופתע מכך, אם העצים והאבן הם יצירה דוממת של בריאת אללה ואין בעניינם קונצנזוס לגבי הלחימה ביהודים [כלומר שהאבנים והעצים ידברו, אלא יש הגורסים שמדובר במטאפורה], אבל קיים עץ השואף שהיהודי ישיג את ביטחונו במלחמה שתתנהל [בעתיד] ואין לי, לך או לעולם הערבי, האסלאמי, ולא לישראלי או האמריקני אחריות עליה, אלא זו מלחמה שתתנהל בעתיד הרחוק בין הדורות שיבחרו במלחמה, ואין לאיש בדורנו לשאת בחלק מהעול של המלחמה העתידית הזו".

 

במאמר נוסף מ-26 במרץ 2017 השייח' ראיד עבדאללה בדיר מציין, כי פלסטין הייתה ח'ליפות אסלאמית, היא תחזור להיות ח'ליפות אסלאמית והאומה האסלאמית תשוב להיות מאוחדת ותוביל את העולם. הווה אומר, שלטון היהודים בארץ הינו זמני, והוא ייתם כאשר האומה האסלאמית תאזור כוח ורצון לסלקו ולהקים את מדינת האסלאם המונהגת בדרכו של הנביא מוחמד. מדבריו משתמע, כי המערכה המוסלמית הכוללת לסילוק השלטון היהודי בארץ יכולה להתרחש בכל עת כאשר מאזן הכוחות ייטה לטובת הצד האסלאמי. בעניין זה הוא כותב:21

"זו פלסטין, והיא תישאר פלסטין, והיא תישאר חלק מהלבנט [بلاد الشام – בילאד אל-שאם, חבל ארץ המאגד את פלסטין, ירדן וסוריה] והלבנט יישאר חלק מארץ שהשתרעה מזרחה, מערבה, צפונה ודרומית בעת בה התקיימה הח'ליפות הגדולה ביותר והציוויליזציה הטובה ביותר שקמה לעולם כולו בהיבטים של ידע, מוסר, צדק וחירות. פלסטין תחזור [לידי האסלאם] והלבנט יחזור [לידי האסלאם], והח'ליפות האסלאמית תחזור [להתקיים] בדרכו של הנביא מוחמד… האומה האסלאמית תחזור כאומה אחת, גוף אחד ומסר אחד כדי להוביל פעם נוספת את העולם… מסגד אל-אקצא, שהוא המסגד השלישי בחשיבותו למוסלמים, נמצא [כיום] בידי קבוצה לא-אסלאמית [יהודים] ותחת כיבושה, שמניינה אינו עולה על שישה מיליון [יהודים במדינת ישראל] לעומת האומה [האסלאמית] המונה מיליארד וחצי [מוסלמים]…"

מקורות:

1https://www.ynet.co.il/news/article/rkx4rpdz9

2https://twitter.com/mnsorabbas/status/1506308934235217920

3https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1266949073383657

4https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1273436559401575

5https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%A4%D7%90%D7%93%D7%94_%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94

6https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1077453662333200

7https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1356012594477304

8https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1354844714594092

9https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/1151271391618093

10https://www.facebook.com/mansour.abbas.39/posts/901762469902321

11https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9E%D7%99%D7%A8_%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%90%D7%A8#cite_note-2

12https://www.haaretz.com/middle-east-news/hezbollah-samir-kuntar-was-killed-in-israeli-strike-1.5379467

13https://www.youtube.com/watch?v=0hlDm51XOHA

14https://www.youtube.com/watch?v=QdWEovc_xkU

15https://www.youtube.com/watch?v=0hlDm51XOHA

16https://www.youtube.com/watch?v=0hlDm51XOHA

17https://nawazel.net/الحل-الديني-لتجنب-المعركة-الدينية-الك/

18https://nawazel.net/الحل-الديني-لتجنب-المعركة-الدينية-الك/

19https://www.kufur-kassem.com/news-17,N-35563.html

20https://www.kufur-kassem.com/news-17,N-35563.html

21https://pulpit.alwatanvoice.com/content/print/432610.html