עבור לתוכן העמוד
Menu

שה"ח הסעודי: על איראן להפסיק את השינויים הדמוגרפים בסוריה

הנסיך פייסל בן פרחאן בן עבדאללה אמר את הדברים במסגרת ועידת או"ם למציאת פתרון לסוריה • בראיון ל-CNN המשיך לעמוד על הדרישה שערב הסעודית ומדינות המפרץ יהיו חלק מן המו"מ עם איראן

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן בן עבדאללה, אמר ב-2 לאפריל במסגרת הועידה בחסות האו"ם של תורמים למען הפתרון בסוריה, כי רק הסדר מדיני בחסות הארגון יוביל לפתרון המשבר.

הוא קרא לאיראן להפסיק לבצע את השינויים הדמוגרפים במדינה ולפלג את המדינה.

סוריה ואסד – המאבק בין פוטין לביידן

הוא הדגיש את תמיכתה הסעודית של סעודיה במאמצים להגיע לפיתרון למשבר באופן שמבטיח את ביטחונו של העם הסורי ומגן עליו מפני ארגוני טרור ומיליציות עדתיות המעכבות הסדר אמיתי.

ההסדר דורש מהמשטר והאופוזיציה להסכים על פיתרון פוליטי, אמר הנסיך פייסל.

הוא הביע קיווה כי המאמצים להגיע לפיתרון יצליחו, ואמר כי סוריה ראויה ליציבות, לשלום ולביטחון וראויה לחזור למקומה הערבי.

"אנו נתמוך בכל מאמץ המשרת מטרה זו", הוסיף.

השתתפות סעודיה בשיחות ה-JCPOA : מציאותי

בראיון ל- CNN התייחס שר החוץ הסעודי לאפשרות לשיחות בין ריאד לאיראן ועל האפשרות לפתח יחסים בין שתי המדינות עד לרמה של שותפות. בן פרחאן אמר כי  הוא סבור שערב הסעודית צריכה להיות מעורבת בכל שיחות אפשריות על הסכם הגרעין.

"אנו מצפים מאיראן לחזור להתחייבויותיה בתחום הסכם הגרעין ולהסכים להרגיע את חששות סעודיה לגבי ליקויים בהסכם הגרעין, כמו גם סוגיות של יציבות אזורית, תוכנית הטילים הבליסטיים של טהראן ועוד. באופן טבעי, אם איראן מוכנה למשא ומתן, הדבר לא רק יקרב אלא גם יעמיק את השותפות בין שני העמים.
לא תהיה אפשרות להתקרב מבלי לבטל את האיומים המסוכנים במיוחד על היציבות והביטחון האזוריים – מלבנון, סוריה, עירק ותימן".

הוא טען: "אם איראן תרכוש ארסנל גרעיני, סעודיה וחבריה במועצה לשיתוף פעולה במפרץ, הן המדינות הנמצאות בסכנת הגדולה ביותר, ויש להם את הזכות להיות חלק מן המו"מ.  אנו שומעים משותפינו האירופאים והאמריקאים שהם מבינים את הצורך להתמודד מול החששות של מדינות האזור, ועלינו למלא תפקיד בהתייעצויות ובמשא ומתן ההוא".

חשש באיראן: דור ה-Z – איום חמור לשרידות המשטר

"מקבלים בברכה גם ישראלים"

שר החוץ הסעודי התייחס גם לנושא הנורמליזציה עם ישראל ואמר כי שלום עם ישראל יניב רווחים כבירים לאזור כולו הן במישור הכלכלי, החברתי והביטחוני. אך הבהיר כי הנרמול הזה יצליח רק אם יהיה טיפול בסוגיה הפלסטינית ותוקם מדינה פלסטינית בקווי 67' שתעניק לפלסטינים כבוד ואת הזכויות שלהם.

הוא התייחס גם להצהרת ראש הממשלה נתניהו בדבר טיסות בין ישראל לסעודיה ואמר כי "אם תהיה התקדמות בתהליך השלום עם לפלסטינים, אז אנו מקווים לקדם בברכה אזרחים ישראלים מכל הדתות ולא רק מוסלמים. אבל בואו נתקדם קודם כל בתהליך עם הפלסטינים".