עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה מבהיר: במלחמה כמו במלחמה – אין יותר סביבי לחימה

מאמר פרשנות בשופרו של חיזבאללה לתרגיל "חץ קטלני" של ישראל בצפון מבהיר כי הארגון אינו מוכן לכללי המשחק של ישראל

עם תחילת תרגיל "חץ קטלני" של צה"ל בפיקוד צפון, הכריזה חיזבאללה על כוננות מוגברת של כל יחידותיה בסדיר ובמילואים בלבנון ובסוריה, שנמשכה בין 18-25 לאוקטובר 2020. עורך אלאח'באר, אברהים אל אמין, המשמש כשופרו של מנהיג חיזבאללה, חסן נצראללה, ציין כי הכוננות המוגברת של חיזבאללה כללה פריסת כוחות של היחידות הלוחמות, והצבה מבצעית של היחידות האסטרטגיות (זרוע הטילים והרקטות) וכוחות תומכי הלחימה.

מצב החירום בחיזבאללה נשמר בשתיקה; ישראל עקבה אחריו בקפדנות ומבחינתה של חיזבאללה, ישראל קלטה את המסר, לפיו חיזבאללה מוכנה לעימות צבאי. חיזבאללה הבהירה כי המונח החדש "ימי לחימה" (Battle days), שבו משתמש צה"ל, כדי להגדיר פעולה צבאית שהיא בגדר עימות גדול, אך הוא פחות ממלחמה כוללת ובא להחליף את המונח "המערכה שבין המלחמות", המאפשר לישראל להפציץ, לחסל ולפגוע ביעדי חיזבאללה – לא קיים. הודגש כי חיזבאללה לא תאפשר לישראל לשנות את "משוואת הכוח" הקיימת ולפגוע ביעדים האסטרטגיים שלה ובהן: המשך בניית זרוע הטילים ובמיוחד פרוייקט דיוק הטילים, וכל זאת במסגרת "ימי הלחימה".

 

 

חיזבאללה הבהירה, כי לא תאפשר מצב של "ימי לחימה" שמבחינתה הם מלחמה לכל דבר, ועל כן במלחמה כמו במלחמה, à la guerre comme à la guerre, על חיזבאללה להשיג את המטרה בכל האמצעים העומדים לרשותה. אלה כוללים, על פי הדיווחים בישראל, 150 אלף טילים ורקטות מסוגים שונים, כולל מדוייקים ברדיוס פגיעה של 10 מטרים, המכסים את כל שטח ישראל. במקרה של מלחמה חיזבאללה לא תחזיק בהם כדי לקשט את לבנון, היא לא תאגור אותם כבעבר אלא תשתמש בהם, כולל נגד גוש דן, ככל שיידרש.

מאבקו של ברגותי ברש"פ

 

מפת יעדים בישראל שחיזבאללה הציג
מפת יעדים בישראל שחיזבאללה הציג

 

 

חיזבאללה ניתח את תמרון "חץ קטלני" גם בכל הקשור להגנת צה"ל על הגליל, לרבות ההכנות לפינוי של לפחות 22 יישובים על הגבול עם לבנון. חיזבאללה רושמת לעצמה, שישראל מתכוננת לתרחיש שבו יחדרו כוחות חיזבאללה ליישובים בגליל, על מנת להשתלט על חלקם, לחטוף ולשבות בני ערובה. מבחינתה, ישראל מבינה שלחיזבאללה יש לא רק את הרצון, אלא גם את היכולת להשיג מטרות אלה.