עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: תמונות ראשונות מאירוע הירי בשוגג; 19 מלחים נהרגו

תאונת אימונים קטלנית במימי המפרץ הפרסי • טילו השיוט הנמצא גם בידי חיזבאללה ננעל בטעות על הספינה הלוגיסטית והטביע אותה • ברשתות החברתיות מנסים לקשר בין האירוע לבי והפלת המטוס האוקראיני

איראן: במהלך תמרונים ימיים בים של עומאן (נמל ג'אסק לפתחו של מיצר הורמוז) שגרה משחתת של חיל הים של משה"מ בטעות טיל שיוט נגד ספינות, ככל הנראה מסוג "נור" (הגרסה האיראנית של הטיל הסיני 802C) לעבר ספינת סיוע לוגיסטי של חיל הים האיראני והטביעה אותה. על פי דווחים לא רשמיים בתקרית נהרגו עשרות מלחים איראנים. כלי תקשורת איראניים רשמיים דיווחו, לפי שעה, על 19 הרוגים  ו- 15פצועים. עשרות סירות דיג איראניות שפעלו באזור חשו לאזור התקרית לסייע בפעולות החילוץ .

<p

 

הקורונה באיראן: הניסוי הגדול מתחיל

המשחתת ג'מאראן (Jamaran), מסוג מוג' (גל) Mowj class , ששגרה את הטיל, ממלאת תפקיד מרכזי בהגנה על המים הטריטוריאליים של איראן והיא מצוידת במערכות נשק ומכ"מ מתקדמות הכוללת, בין היתר, טילים נגד ספינות (מסוג נור) , טילי קרקע-אוויר מערכות ללוחמה נגד צוללות (טורפדו) תותחים (mm20 (40mm ועל סיפונה מנחת מסוקים. גם הספינה שטובעה "כנארכ" (Hendijan class) צוידה בשנים האחרונות במערכות נשק מתקדמות הכוללות טילי שיוט. על פי מספר דיווחים ה"כנארכ" הייתה אמורה להציב את המטרה הימית לטיל השיוט, אך לא התרחקה מספיק ממנה וטיל השיוט ננעל עליה .

 

 

 

 

כצפוי עוררה התקרית שיח ער ברשתות החברתיות שנוצלה למתיחת ביקור על המשטר עצמו תוך אזכור תקרית הפלת מטוס הנוסעים האוקראיני (176 הרוגים) על ידי יחידת ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים. גולשים רבים האשימו את המשטר וכלי התקשורת במדיניות הסתרה והפחתה בחומרתו של האירוע . התקרית מצטרפת לשורה ארוכה של אירועים המעמיקים את חוסר האמון בין העם האיראני לבין המשטר האסלאמי.

 

 

 

טיל השיוט "נור" נמצא בידי סוריה ו"חזבאללה"

 

סוכנות הידיעות "תסנים" המזוהה עם משמרות המהפכה בה פרסה לאחרונה כתבה המפרטת את מגוון הטילים (כות'ר-1, נאצר, קאדר ט'אפר) , והמכ"מים שפותחו עבור חיל הים האיראני במסגרתה נכתב מתחת לאחת התמונות, כי טיל "נור" נגד ספינות משוגר מסירת תקיפה מהירה מתוצרת איראן על ידי חיל הים הסורי.
בכתבה מפרט מפקד חיל הים של משה"מ את היכולת הטילית של זרוע הים וטען, כי יש ברשותו טילי שיוט נגד ספינות למרחק 700 ק"מ . הטיל "נור" (קרקע-אוויר, נגד-ספינות) מבוסס על הגרסה הסינית (802-C) ובעל טווח של 120 ק"מ. (תסנים: חיל הים הסורי משגר טיל נגד ספינות מסוג "נור" מספינת תקיפה מהירה. שניהם מתוצרת איראן.

הטילים וטילי השיוט של חיל הים של משה"מ הוא מרכיב חשוב ביכולת הלחימה הסימטרית והא-סימטרית של חיל הים האיראני. במלחמת לבנון השנייה (יולי 2006) שגר חזבאללה טיל "נור" לעבר אחי" חנית וגרם להריגתם של ארבעה חיילים. איראן העבירה לסוריה ולחזבאללה בעבר מספר טילים מסוג זה.