עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון – לבנון: "להתכונן לגרוע מכל"

המלך סלמאן הודיע על עוצר לילי למשך 3 שבועות • ביירות וערים גדולות במדינה הפכו לעיירות רפאים

סעודיה בדרך לעוצר כללי: מדינות רבות במזרח התיכון, כולל ישראל מבינות כי ייתכן ולא קיימת ברירה אחרת מאשר הטלת עוצר על האוכלוסייה שלהן בדומה למה שעשתה ירדן על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

המלך בן סלמאן הוציא ביום ראשון צו המטיל עוצר לילי על תושבי ערב הסעודית החל מהערב בשעה 19:00 ועד לשעה 6:00 בבוקר למשך 3 שבועות.

 

איראן מציינת את שנת “הזינוק בייצור” בצל מגפת הקורונה

הוראתו של המלך סלמאן באה בעקבות הודעת משרד הבריאות על 119 מקרים חדשים של וירוס הדבקות שהעלו את המספר הכולל ל -511.

הצו מחייב את כל האנשים להישאר בבתיהם בשעות העוצר למען ביטחונם.

כל העדכונים עכשיו גם בטלגרם – לחץ כאן להצטרפות.

בהצהרה נמסר כי משרד הפנים יבצע את הצעדים הדרושים לביצוע העוצר, וכל הרשויות האזרחיות והצבאיות נצטווו לשתף פעולה באופן מלא. השירותים החיוניים ימשיכו להתקיים.

ביירות: "עיירות רפאים"

בביירות חיילים לבנונים החלו לפטרל ביום ראשון ברחובות העיר ובכבישים ראשיים, והציבו מחסומי דרכים  במטרה לקרוא לאנשים לא להתגודד ולהמעיט ככל הניתן מיציאה מן הבתים.

שר הפנים הלבנוני , מוחמד פדמי אמר : "המצב מדאיג. עלינו להציל את עצמנו, את משפחותינו ואת ארצנו לפני שיהיה מאוחר מדי.  יש מלהתכונן לגרוע מכל תוך שמירה על תקווה ואמונה שנצליח להתגבר על המשבר הזה על ידי עשיית הדבר הנכון."

עוד דווח כי 248 בני אדם נדבקו בוירוס הקורונה ביממה האחרונה.

מסוקי צבא טסו בשמי הבירה  וערים גדולות אחרות, וכרזו באמצעות רמקולים לאנשים להשאר בבתים.

בשל המחסור בבדיקות  ובשל המצוקה במדינה משרד הבריאות מנסה להפציר באנשים לא לצאת החוצה.

 

הקורונה במזה”ת: פסק זמן אזורי

"הסגר ביתי הפך לאחריות מוסרית פרטנית וחברתית, וכל פשרה ביישומו תחשוף מפרים לתביעה משפטית ופלילית", הזהירו במשרד הפנים.

פחמי אמר במסיבת עיתונאים ביום ראשון כי ננקטו צעדים קפדניים מכיוון ש"יש אנשים שאינם מקפידים על אמצעי המניעה הדרושים כדי להגן על קרוביהם, משפחותיהם, חבריהם, הקהילה ואפילו על שכניהם.

משרד הפנים של לבנון פרסם לוחות זמנים המאפשר לחנויות ולמפעלים לעבוד לזמן קצר בכל יום. כמו כן, נרשמו למעלה מ- 300 מקרים של הפרות הסגר וסגירות.

ההסגר הקפדני הפך את ביירות וערים אחרות ל"עיירות רפאים ", עם מעט פעילות ומעט כלי רכב בכבישים.

ד"ר עבדול רחמן ביזרי, חבר ועדת משרד הבריאות המפקח על נגיף : "יתכן שתוארך תקופת ההסגר הביתית לחודש-חודשיים. מה שנדרש זה להגביל את הקשר החברתי בין אנשים ולהקטין את העומס על מערכת הבריאות. "

ביזרי הוסיף: "אף אזור אינו נקי מהמגיפה ושום אזור אינו נגוע במלואו. באזורים מסוימים יש מספר גבוה יותר של מקרים. הסגר ביתי מטרתו להפסיק את העברת הנגיף בין אזורים. "