עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזה"ת: מספר המתים עולה, ממשיכים להסתגר

מדינות המפרץ ממשיכות את העוצר הלילי ואת השעיית הטיסות • המאבק בין המפרציות לקטאר ממשיך • במצרים הבנק המרכזי מגביל משיכת כספים

בצל התקפת הטילים של הח'ותים מתימן על ערב הסעודית והדיווחים הרבים המגיעים מעיראק על התנגשות צפויה בקרוב בין ארה"ב למליציות השיעיות בעיראק כחלק מהנקמה האיראנית על חיסולו של צאדם חוסיין, ממשיכות המדינות השונות להיאבק במגפת הקורונה מחשש כי ההתפשטות מהירה של הנגיף תפגע קשות במדינות המזרח התיכון.

בערב הסעודית נרשם מקרה הפטירה הרביעי של בן אדם מנגיף הקורונה. סה"כ מספר הנדבקים עומד על 1203.
הממשל קרא לאזרחים להקפיד על שמירה על מרחק חברתי ועל קיום העוצר שהחל במדינה.

מניין ההרוגים של טורקיה מנגיף הקורונה עלה בשבת ל -108, ומספר הנדבקים עלה ב- 1,704 ל -7,402, כך אמר שר הבריאות, פרטין קוקה.

בציוץ בטוויטר הוא ציין כי 7,641 בדיקות נערכו ביממה האחרונה, ובכך הגיע מספר הכולל של בדיקות ללמעלה מ-50 אלף, כך דווח ברויטרס.

עוד דווח כי טורקיה השעתה את כל הטיסות הבינלאומיות והטילה איסור נסיעה על 30 ערים, כולל איסטנבול, אנקרה ואיזמיר, במאמץ להכיל את התפשטות הנגיף.

 

הקורונה: מנהל רשות הבריאות באיראן: סיכוי ש- 200 אלף בני אדם ימותו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר בנאום מיוחד לאומה ביום שישי: "נכנסנו לתקופה חדשה בה אנו צריכים להקריב עוד קרבנות. לא ניכנס לחוסר מעש ולא נבהל."

הנשיא אמר עוד כי הורה לסקטור הפרטי להקטין את מספר העובדים במקומות העבודה ולאפשר עבודה מהבית.

ממשלת טורקיה גם סגרה פארקים, יערות וחופים בסופי שבוע ולא תאפשר התכנסות בימי חול באזורים אלה.

"בכל המחוזות תוקם מועצה מגיפה, עם מושלים, כדי לפקח על הפעלת אמצעי הזהירות ולנקוט אמצעי זהירות נוספים, מוגבלים למחוז הרלוונטי במידת הצורך", אמר. "אנו יכולים לצאת מהבעיה הזו מהר יותר אם נשתמש נכון באמצעים אלה."

הרשויות הטורקיות הורו לבני 65 ומעלה ולאלה הסובלים ממחלות כרוניות להישאר בבית, בעוד שרוב המרחבים הציבוריים נסגרו באופן זמני.

 

בחריין מאשרת כי טיסה שמטרתה להחזיר את אזרחיה הנמצאים כיום בדוחא לאחר שחזרו לאחרונה מאיראן תצא לפועל היום (ראשון). סוכנות הידיעות בחריין ציטטה את מרכז התקשורת הלאומי של הממלכה והוסיפה כי קטאר "חייבת להפסיק להתערב" בהסדרים מסוג זה.

"ה- NCC הדגיש כי על רשויות קטאר להפסיק להפריע לטיסות אלה באמצעות תזמון הטיסות המסחריות, שכן פעולה זו חושפת לא רק את המטיילים לסיכונים בריאותיים הנובעים מהתפרצות COVID-19, אלא גם את צוותי מטוסי ההשיבה וכל אחד אחר. נוכחים בשדות התעופה שבהם הטיסות עוברות, והוסיפו כי הם חסרים את אמצעי הזהירות הנדרשים המומלצים על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) ”, נכתב בהצהרה ב- BNA.

"ה- NCC ציין כי על הרשויות הקטאריות להפעיל את אמצעי הזהירות הנחוצים לשמירה על בריאותם ובטיחותם של מטיילים, צוותי מטוסים וצוות שדה תעופה, בהתאם להנחיות האיגוד הבינלאומי לאוויר התחבורה (IATA)", הוסיפו NTC.

הקורונה: תמונות לווין – לפני ואחרי מראות את האפקט; מספר הנדבקים עולה

קטאר: נדבקים חדשים

קטאר מאשרת מקרה מוות ראשון במדינה והדבקה של 28 מקרים חדשים. סה"כ מספר הנדבקים עומד על 558 ושני חולים חדשים שהחלימו, סה"כ מספר המחלימים עומד על 227.
יום קודם לכן אישר בחריין כי 17 בני אדם התאוששו מהנגיף הנגיף הקטלני ביממה האחרונה, והעלו את המספר הכולל של מחלימים במדינה ל 227.

 

אבו דאבי: הושק דרייב אין

איחוד האמירויות הערביות השיק אתמול (שבת) אתר בדיקות דרייב איין , כך פורסם בתמונות שפרסם נסיך הכתר של אבו דאבי בטוויטר.

 

"ביקרתי היום במרכז הבדיקות ל COVID-19 שהוקמה על ידי SEHA כחלק מהצעדים להכיל את הנגיף. צוותים רפואיים בשטח הם קו ההגנה הראשון של איחוד האמירויות, ההקרבה שלהם שומרת על בריאותנו, "צייץ שייח 'מוחמד בן זייד.

איחוד האמירויות הערביות דיווח מוקדם על 63 מקרים חדשים של הדבקות בשבת. סה"כ מקרים מאושרים עומד על 468.

 

כווית: ממשיכה בהשעיית טיסות

כווית רשמה 3 מקרי החלמה במהלך סופ"ש האחרון. סה"כ מחלימים עומד על 67, כך הודיע שר הבריאות ד"ר באזל אל-סבאח ביום ראשון בציוץ ברשת הטוויטר.

המדינה אישרה 235 מקרים החל מיום ראשון, כאשר 11 ביחידה לטיפול נמרץ מתוך 171 אנשים שקיבלו טיפול רפואי, על פי משרד הבריאות.

הממשלה ביצעה מספר צעדים להאטת התפשטות הנגיף הכוללים השעיית טיסות הבינלאומיות לכווית וממנה. גם בתי הספר והאוניברסיטאות הושעו עד אוגוסט. כמו כן הוצהר על עוצר בפריסה ארצית החל משעה 17:00 ועד שעה 6 בבוקר.

מצרים: הגבלת משיכות כספים

הבנק המרכזי של מצרים מסר ביום ראשון כי הוא הורה לבנקים להטיל הגבלות על משיכות והפקדות יומיות של 10,000 לירות מצריות (636.94 דולר) ליחידים ו -50,000 פאונד לחברות, בשל החשש מוירוס הקורונה. בבנק המרכזי החליטו גם להגביל משיכות והפקדות כספומט יומיות ל -5,000 פאונד, נאמר בהצהרה.

בשבת דווח על 6 מקרי מוות חדשים – סה"כ מתו 36 בני אדם. מספר הנדבקים עומד על 576 מתוכם 40 רק מיום שבת.