עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן עוקצת את ארה"ב בעקבות המהומות: "תנו להם לנשום"

דובר משרד החוץ: "העולם שמע את זעקותיכם בגלל דיכוי מדינה. העולם עומד איתכם " • שר החוץ זריף נענה בטוויטר על ידי מזכיר המדינה פומאפאו

איראן מנסה לנצל את המהומות בארה"ב בעקבות רצח גורג' פלויד על ידי שוטר ומבקשת לעקוץ את ממשל טראמפ דומה לדברים שניסה הממשל לעשות לטהראן בזמן ההפגנות במהלך השנים האחרונות.

במסיבת עיתונאים הפנה דובר משרד החוץ, עבאס מוסווי לעם האמריקני ואמר: "העולם שמע את זעקותיכם בגלל דיכוי מדינה. העולם עומד איתכם. "
הוא הוסיף כי ממשלת ארה"ב בגלל מדיניותה המקומית ובשל מדיניות החוץ ההרסנית שלה "המשטר האמריקני עוסק באלימות ובבריונות בבית ומחוצה לה. אנו עצובים מאוד לראות, יחד עם האנשים ברחבי העולם, את האלימות שפרצה לאחרונה. "

"אנו מצרים עמוקות על כך שהאזרחים האמריקנים המחפשים כבוד ואי אלימות נוספים מודחקים ללא הבחנה ופוגשים באלימות מירבית", אמר מוסווי.
משרד החוץ של איראן קרא לממשלת ארה"ב להפסיק להפחיד את המפגינים נגד האכזריות במדינה, ובמקום זאת להקשיב לאנשיה ולשנות את מדיניותה "פושט הרגל".

"לא הצליח לעמוד בהבטחתו להפסיק לבזבז כסף על הרפתקאות זרות והסתבך במשבר COVID19 בעצמו. המשטר האמריקני מעסיק כעת צבא, 'כלבים אכזריים ונשק מבשר רעות' כדי להפחיד את המפגינים. במקום זאת, על ארה"ב להקשיב לאנשיה ולשנות את מדיניות הרגל שלה ", כתב המשרד בציוץ ביום ראשון:

 

 

מזכיר המדינה פומפאו לא נשאר חייב והגיב:

ביום ראשון, גינה תא"ל אבולפזל שקרצ'י את גילוי ההתנהגות "הגזענית" של נשיא ארה"ב, לדבריו. "דונלד טראמפ, כמו גם את האלימות הבלתי אנושית של משטרת ארה"ב כלפי אזרחיה ואנשים שחורים", הוסיף.

הסכסוך בצמרת הסורית מביא לקריסת הכלכלה

"שלא כמו סיסמאות למען זכויות האדם השקריות, ממשלת ארה"ב היהירה חשפה את פניה המכוערים והבלתי אנושיים יותר מתמיד בימינו מול מחאה ציבורית, והיא מייצבת את היציבות של עמודי הדמוקרטיה השגויה שלה על ידי שימוש בשיטות האלימות ביותר," הוסיף.

"הממסד השחצן של ארה"ב רואה עד היום אי-שקט והתפרעויות ברחבי הארץ, בזמן שפקידי הבית הלבן תורמים לבעיות רבות באזור ובעולם על ידי מדיניות התערבות", הוסיף הגנרל.

בנוסף התייחס גנרל שקרצ'י להחלטה של משרד האוצר האמריקני להוסיף לרשימת הסנקציות את שמם של כמה פקידים ומפקדים צבאיים איראניים, כולל שר הפנים ומפקד המשטרה.

"מהלכים מטרידים אילו שנעשים מתוך ייאוש לא יוכלו לפגוע, אפילו במעט, בכוח הרצון של האנשים והפקידים בממסד האסלאמי בכל מה שקשור להתמודדות עם המזג ההגמוני והשתלטני של ארה"ב".

"הפאר הגדול והחלול של ארצות הברית מתפרק, וקולות עצמותיה נשברות בצורה ברורה מתמיד."

הגנרל שקרכי המשיך ואמר כי אי השקט הנרחב בארצות הברית וההתבדלות של בעלי בריתם המסורתיים בוושינגטון הם עדות לאמת של דבריו.