עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן חושפת ציוד צבאי חדש

לרגל יום הצבא - מצעד של ציוד צבאי המורכב ממל"טים מתקדמים וציוד צבאי חדש • המצעד נערך ללא חיילים ברחובות בשל הגבלות הקורונה

במסגרת מצעד צבאי שנערך היום (ראשון) באיראן לרגל יום הצבא חשף הצבא האיראני שורה של מערכות צבאיות מתוצרת מקומית.
בשל מגבלות הקורונה, הוחלט הפעם כי חיילים לא יצעדו ברחובות.

במהלך המצעד, בו השתתף מפקד הצבא האלוף עבדולרים מוסאווי, הציגו יחידות הצבא מספר תוצרים חדשים, כולל מערכות טילים וארטילריה.

מפקד משמרות המהפכה: אני אומר לציונים – אל תהיו שמחים

חטיבת ההגנה האווירית של הצבא חשפה שלוש מערכות טילים ביתיים, כולל מערכת 'דמאוונד' לטווח ארוך וארוכת טווח המשמשת להפלת מטוסים שונים וכן טילי שיוט ובליסטים.

הצבא גם הציג מערכת טילים בגובה נמוך 'זולפקאר', מערכת טילי 'מג'יד' ומערכת בקרת אש ארטילרית 'ח'אתם' המסוגלת לפגוע ביעדים אוויריים בגובה נמוך.
סיסמת המצעד השנה היא "מגיני המולדת, ביחד עם שירותי הבריאות" ולפי כוח המשימה הלאומי למלחמה בווירוס הקורונה.

ביום שישי אמר הרמטכ"ל של האלוף האיראני מוחמד חוסין בכרי כי הצבא וחיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC) מבטיחים ביטחון ורוגע במדינה, הוא הוסיף כי הכוחות מוכנים לתת מענה מכריע לכל איום.

"הרפובליקה האסלאמית של צבא איראן ו- IRGC הם הערבים לביטחון ולרגיעה בר קיימא במדינה האסלאמית והם מוכנים לתת מענה מכריע לכל איום או מהלך מבשר רעות של האויבים", אמר הגנרל.

איראן: ציוד צבאי שהוצג במצעד - המצעד נערך ללא חיילים
איראן: ציוד צבאי שהוצג במצעד – המצעד נערך ללא חיילים

חמינאי: צבא איראן נדרש להגביר את המוכנות

בשבת פרסם המנהיג העליון ודעה לרגל יום הצבא וקרא לצבא לחזק את מוכנותו ככל שיידרש.

"שלח את ברכתי לכל אנשי הצבא היקרים ובני משפחותיהם הנכבדים. כיום הצבא נמצא במקום ועומד מוכן לבצע את משימתו. המשך להגדיל את המוכנות ככל שיידרש ולמלא תפקיד [בהקשר זה], נכתב בהודעה.

איראן: ציוד צבאי שהוצג במצעד - מל"טים
איראן: ציוד צבאי שהוצג במצעד – מל"טים