עבור לתוכן העמוד
Menu

ללמוד את העולם הערבי מאנשי מערכת הביטחון, דיפלומטים ועיתונאים

מגייסים סטודנטים לקורס צוערים/ות של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

 

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA) מגייס סטודנטים וסטודנטיות אשר ישתלבו בתוכנית התמחות מקצועית וייחודית להכרת העולם הערבי מבכירי מערכת הביטחון, מומחים, עיתונאים ודיפלומטים ישראלים ובינלאומיים.

השפה והתרבות הערבית מהווים כלים חשובים והכרחיים לכל ישראלי וישראלית, ובפרט עבור אלה המבקשים לקחת חלק במאמץ הישראלי במזרח התיכון – החל מניתוח איומים וסיכונים, על מנת להבין את החשיבה ״המזרח תיכונית״ וכלה בבניית גשרים עם מדינות האזור והרחבת הסכמי אברהם ההיסטוריים.

מבנה תוכנית ההתמחות:

  • הכשרה רציפה אחת לשבוע, למשך שישה חודשים, בשעות הערב.
  • קורסים מקצועיים בערבית מדוברת, דיפלומטיה, אסלאם, ומשפט בינלאומי.
  • מפגשים ושיחות עם דיפלומטים, עיתונאים ופרשנים מהעולם הערבי והמוסלמי.
  • סדנאות פרקטיות, סיורים בשטח וחווית מגורים אצל משפחה ערבית.
  • אפשרות להשתלב בתוכנית מנהיגות אזורית בתום ההתמחות.

 

 

אנו מזמינים סטודנטים וסטודנטיות במהלך לימודיהם (החל מהשנה השלישית) לפנות ולהגיש את מועמדותם. את הבקשות יש לשלוח בעותק אלקטרוני בלבד, בצירוף קו"ח מעודכנים ומכתב נלווה המתאר את רצונכם להשתלב בתוכנית, למנהל תוכנית ההתמחות: [email protected]

דרישות ההתמחות:

  • סטודנט/ית במהלך לימודיהם (שנה שלישית ומעלה).
  • שליטה מצוינת בעברית, ושליטה טובה מאוד באנגלית.
  • ראש גדול ויכולת בינאישית טובה.
  • התחייבות מלאה למסלול ההתמחות (חצי שנה).
  • ההתמחות היא ללא תשלום.

מי אנחנו?

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA) הוא מכון מחקרי דיפלומטי הפועל להשפעה למען מדינת ישראל בגבולותיה ובחו"ל – בדגש על העולם הערבי והמוסלמי. ייחודיות המרכז טמונה בצמצום הפער שבין חשיבה לעשייה, וכן בתרגום התובנות המחקריות לתוכניות מעשיות ולשותפויות לקידום האינטרסים החיוניים של ישראל ויהדות התפוצות. מזה חמישה עשורים, המרכז פועל ומאגד בתוכו את מיטב המוחות בתחום מדיניות החוץ אשר ממנפים את המומחיות למעורבות אסטרטגית, והופכים את הדיפלומטיה לכוח מעשי ופרו-אקטיבי לקידום השותפויות המבטיחות את האינטרסים החיוניים של ישראל.

ההתמחות תיערך בשיתוף ״מדוברת״, מכללה מובילה ללימודי שפה ותרבות ערבית. מרצי המכללה, כולם יוצאי כוחות הביטחון אשר חיים את השפה והתרבות הערבית שנים רבות. אנו מאמינים שערבית היא לא רק שפה ולכן שמים דגש רב על התרבות הערבית, מנהגים ומסורות, כללי עשה ואל תעשה, פתגמים, ברכות ונימוסים, ואף שפת גוף. מנכ"ל מכללת ״מדוברת״, חיים מלכה הוא בוגר מערכת הביטחון אשר שירת בשב"כ וחי את השפה והתרבות הערבית מזה כ-15 שנה, צבר ידע וניסיון אשר הובילו אותו להישגים חסרי תקדים וגרמו לו להבין עד כמה קריטי לכל אחד ואחת ללמוד את השפה הערבית ולהשתמש בה. מאז הקמתה העבירה "מדוברת" עשרות קורסים, סדנאות והרצאות בתחום השפה, התרבות הערבית והאסלאם.

המתאימים והמתאימות יזומנו לראיון אישי – רק פניות מתאימות תענינה


 
אבירם בלאיש – ראש תכנית

 
ח'אלד אבו טועמה – מומחה לענייני חברה ותקשורת בעולם הערבי

 
חיים מלכה – מנהל הכשרת שפה ותרבות