עבור לתוכן העמוד
Menu

"שומר החומות" – כך חמאס רואה את המערכה האחרונה

תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים ניתח במסגרת כנס "הביטחוניסטים" ב-8 ליוני את ההיבטים המודעינים-תודעתים של מבצע "שומר החומות": "המבצע האחרון חשף פער עצום בין המציאות ובין מה שהאוייב שלנו מספר לעצמו. חמאס יצא ללחימה כדי לחזור לשליטה בזירה הפלסטינית ביו"ש גם ללא בחירות".
"הם התסיסו את ערביי מזרח-ירושלים בקריאות "הר הבית בסכנה" ו"הצילו את שייח' גארח". הם רצו להודיע שהם מחויבים למטרות של המאבק הפלסטיני ומובילים אותו והצליחו בכך. יתר על כן, גם בפזורה הפלסטינית במערב אירופה הם הוכיחו את כוחם ומרכזיותם. עכשיו הם הכתובת הבלעדית לכל עניין פלסטיני".
קופרווסר אמר: "ארגון הטרור ייחודיים במרחב, ומנהלים קשרים הדוקים עם הקיצוניים האיראניים וגם עם הקיצוניים מהאחים המוסלמים. חמאס הוכיח לשניהם את החשיבות שלו והם יתמכו בו ככל שיוכלו. חמאס נכשל בניסונותיו להכשיל את הסכמי אברהם ולתקוע תריז מהליכי הנורמליזציה".
לדבריו ארגון הטרור הצליח להשיק מערכה תודעתית מוצלחת וגררו את העולם כולו לגנות אותנו. הם הצליחו בכך רק בזכות תעודת הביטוח שישראל מסרה להם – חוסר רצון לערער את השלטון של חמאס בעזה".
"עקומת הלמידה של ישראל מצוינת. התמודדנו מול כלים טכנולוגיים חדשים ואספנו מידע מודיעיני יקר, זו גם הסיבה שגבינו מחמאס מחיר כבד. אבל הדבר שהכי חשוב לחמאס -השלטון בעזה- נשאר בטוח. ישראל הייתה צריכה לגבות מחיר תודעתי קשה יותר מחמאס ולפעול ביתר שאת להשבת הבנים".