עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: הכאוס בלבנון – יציר כפיו של חיזבאללה

אתמול (שני) התפטר ראש ממשלת לבנון והביא לשיא את הדרמה המתחוללת בבירה הלבנונית כבר מספר ימים מאז ההתפוצצות בנמל בבירות והמשבר וחוסר האמון הציבורי שנוצר מאז.

להערכתו של תא"ל מביל. יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט המחקר באמ"ן וחוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה חיזבאללה אינו יוצא נשכר מן המשבר הזה כי הוא אחד מהאשים בו גם בציבוריות הלבנונית.

"אותם אנשים שחיזבאללה המליך על הלבנונים נכשלו כישלון חרוץ ונגועים בשחיתות ברמה כבדה והם אלו המגלים היום אוזלת יד", אומר קופרווסר בראיון בגל"צ.

לדבריו חיזבאללה אינו רוצה בוועדת חקירה עצמאית שתחקור את שיתרחש משום שהוא יודע כי ישלו מה להסתיר ככל הנראה. "אני לא קונה את האמרה 'אין שום דבר בנמל' של נסראללה". עוד הוא מוסיף כי חיזבאללה מבקש להתמקד בעיקר בפיצוץ שהרחש במחסן 12 ולא בפיצוץ שקדם לו שהוא כנראה מה שגרם לכל ההתרחשות, וכנראה שעל ראש הגנב בוער הכובע במקרה זה.

 

 

"הכאוס הזה הוא יציר כפיו של חיזבאללה . הם לא מצליחים לתת פתרון  למצוקות של לבנון. כאשר בנקים החליטו שהם לא מוכנים לשתף פעולה עם טרור והסנקציות על בעלי הברית של חיזבאללה כמו איראן וסוריה דברים האלו הקשו עליהם להמשיך ולתפקד. החיזבאללה הוא בעל זיקה לבנונית אבל הוא בעל זיקה גם שיעית, איראנית וסורית ואת זה הציבור הלבנוני רואה,, אומר קופרווסר.

 קופרווסר מאמין כי חיזבאללה לא ירצה להשתלט על המדינה בכוח וכי ינסה לשמר את מערך הבריתות הפוליטי שהביא להקמת הממשלה הנוכחית. להערכתו חיזבאללה יתקשה לעשות זאת לנוכח המצב הקיים.