עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: ארה"ב שרטטה קו אדום

אתמול בלילה תקפה ארה"ב מטרות של המיליציה "כתאיב חיזבאללה" בעיראק ובסוריה. לפי הודעת צבא ארה"ב, חמישה מתקנים נפגעו, בהם מחסן כלי נשק ומתקני פיקוד ופיקוח ששימשו לתכנון והוצאה לפועל של התקפות נגד כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב בעיראק. התקיפה באה בתגובה להריגתו של חייל אמריקאי בירי טילים באזור כירוכ.

עוד נמסר כי שלושה מהמתקנים נמצאים בעיראק והשניים הנוספים בסוריה.

לדברי רח"ט אמ"ן לשעבר וחוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, "כאתייב חיזבאללה" מוכר כבר כמעט כעשור בעת הנוכחות של ארה"ב בעיראק והייתה חלק מן המערך אותו בנתה איראן בעיראק, כחלק מן "הגיוס העממי". "כתאיב חיזבאללה" הוא חלק מצבא עיראק ומשמש כמשענת העיקרית של המשטר בהתמודדות מול האופוזיציה וגם ככלי בידי איראן לפגוע בארה"ב וידידותיה מתוך סל הכלים של איראן.

"ארה"ב מדינה על עצמה", אומר קופרווסר ומוסיף שבפעולה אותה ביצעה אתמול היא הבהירה חד משמעית כי הרג של חיילים או אזרחים אמריקאים הוא קו אדום מבחינתה וכי היא תגבה מחיר כואב ממי שיעשה זאת. "אם איראן תחליט לפגוע מתוך המדינה עצמה היא תשלם על כך מחיר", אומר קופרווסר.
קופרווסר מעריך כי התגובה הקשה אותה ספגה המיליציה השיעית תוביל את איראן לבצע הערכה מחדש של הפעולות שלה ולנסות ולמצוא דרכים אחרות לפגוע בארה"ב ובידידותיה במטרה לגבות מהן מחיר בנושא הסנקציות על המדינה.