עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "אנשים לא יודעים לחלום"

תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה אמר ב-16.8.20 למתי טוכפלד ב"גלי ישראל" כי ההסכם עם איחוד האמירויות מחזק את הציר הפרגמטי מול ציר איראן-טורקיה קטאר שיוצא נגד ההסכם.

"ההסכם נותן לישראל את הלגיטימיות הפומבית כשותף למערך האזורי. החלום של ישראל להיות חלק מן המזרח התיכון הולך ומתגשם ולראשונה עושים זאת מבלי לקשר את העניין לסכסוך עם הפלסטינים", אומר קופרווסר.

לדברי קופרווסר התקווה הפלסטינית כי ישראל תוותר על הכל לפני כינון יחסים עם מדינות ערב נגוזה.

קופרווסר נשאל: מדוע זה לא קרה עד עכשיו?

תשובתו הייתה :"כי אנשים לא יודעים לדמיין. אנשים במזרח התיכון במערכות הפוליטיות, הדיפלומטיות במזרח התיכון ובעולם כולו היו שבויים ב"תקרת הזכוכית" שלא ניתן לפרוץ אותה וכעת הוכח שניתן לחשוב אחרת ולעשות המלך אחר".

"כבר שנים אני אומר שזה אפשרי", מתייחס קופרווסר לדברים שכתב במאי האחרון באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, "זה לא תמיד היה כך, לדבריו השינוי ביחס לאיום האיראני וההבנה כי ארה"ב לא תתמוך במהלך של החלת ריבונות כרגע הוביל לשינוי התפיסה והאפשרות לקדם משהו אחר. "אני מאמין שיהיו עוד מדינות".

ומה צריך לעשות כדי שיהיו עוד מדינות?

"ישראל צריכה להוכיח שההסכם עובד בשלום בעולם הערבי, דבר שאנחנו רואים גם בציר המדינות היותר רדיקליות וזה פוטנציאל טוב להרחבה שלו", מסכם החוקר הבכיר במרכז הירושלמי.