עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "צריך להבין – לא מדובר במרי פופינס"

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן אומר כי החלטת הקבינט מיום ראשון להורות לצה"ל להפסיק את "טרור העפיפונים" היא החלטה טובה אבל מאוחרת מדי. "המסר של קבלת ההחלטה לאחר זמן רב מדי שלא הייתה תגובה נחושה הוא שאפשר לחמאס להבין כי אנחנו מקבלים את ההתנהגות הזו וזה מה שגרם להתדרדרות המצב הביטחוני, אומר קופרווסר בראיון לאמיר איבגי בערוץ 20.

קופרווסר ממשיך בדברי הביקורת ואומר כי על אף ההחלטה לסגור את מעבר כרם שלום נדמה כי גם אותה ישראל מבצעת ב"גמגום", וזאת למרות שמדובר באמצעי הלחץ אולי החשוב ביותר שיש לישראל נגד החמאס.  הניסיונות הספורדיים שנעשו על מנת לעצור את הטרור הזה הביאו את החמאס להבין כי ישראל היא "פראיירית", לדבריו.

קופרווסר גם יוצא נגד ההדלפה מן הקבינט הביטחוני בעקבות הדברים שנחשפו בדיאלוג בין שר החינוך, בנט, לבין הרמטכ"ל אייזנקוט ואומר כי האו מקווה מאוד שהרמטכ"ל מבין כי העפיפונים והבלונים הם אמצעי תעברה שנודעו לפגוע בישראל כחלק מן המאבק של החמאס בישראל,. "פה זה לא מרי פופינס למי שעדיין לא הבין", אמר קופרוווסר.

לדעתו של קופרווסר יש לפגוע במפריחי העפיפונים והבלונים אולם לא צריך לגרום לצעדים שיגרמו לנזק משמעותי לעזה ולתושביה.

"צה"ל יכול להתמודד מול שתי חזיתות, אין לי שום ספק בכך. בחזית הדרום אנחנו חייבים להבהיר לחמאס כי אין שום שימוש בירי או בלונים או עפיפונים נגד תושבי ישראל ובצפון אנו נאבקים בהתבססות של האיראנים בסוריה. לצערי הרב בצפון אנחנו מרים נחישות רבה יותר מאשר בדרום"., מסכם קופרווסר.