עבור לתוכן העמוד
Menu

נריה: הבלוף של לבנון התפוצץ; המדינה על סף רעב

אתמול (שני) התפטר ראש ממשלת לבנון והביא לשיא את הדרמה המתחוללת בבירה הלבנונית כבר מספר ימים מאז ההתפוצצות בנמל בבירות והמשבר וחוסר האמון הציבורי שנוצר מאז.

אל"מ במיל. ד"ר ז'ק נריה, אומר בראיון לגלי צה"ל כי לבנון היא מדינה כושלת. "שנים של הזנחה ושחיתות ומרמה ברמה הכי בכירה בפוליטיקה כאשר כולם דאגו רק לכיס הפרטי שלהם הוביל את לבנון להיות מדינה כושלת ומדינה בפשיטת רגל".

נריה מסביר עד כמה המדינה כושלת ומביא כדוגמה את רשת החשמל במדינה: "אנשים משלמים שני חשבונות חשמל (בהתאם לשעות בהם הם מבקשים שיהיה להם חשמל בבית) , בשדה התעופה הבינ"ל מטוסים לא נוחתים בגלל שאין חשמל".

לדבריו של מומחה לענייני לבנון ומחבר הספר "עלייתו ונפילתו של בשיר ג'ומייל סיפור שקיעתה של ישראל ב"ביצה הלבנונית",  לבנון הייתה מאוד אטרקטיבית למשקיעים בעיקר ממדינות ערב. הריבית בבנק הלבנוני הייתה גבוהה מאוד והכל בעצם היה "בלוף" אחד גדול.  מהרגע שחיזבאללה נכנס ככוח לוחם בסוריה, עיראק ותימן הכל קרס. השכר הממוצע היום בלבנון הוא 2.5 דולר ליום, אנשים התאבדו ברחובות כי לא היה להם מה לאכול.

 

 

 

 

 

נריה מזהיר כי אם לא תגיע אספקת מזון בזמן הקרוב ללבנון ובעיקר של לחם (מרכיב חשוב בשולחן הלבנוני) לבנון תהיה על סף רעב. הוא מוסיף כי האליטה הלבנונית לא תיתן למפגינים ברחובות לשנות את הסטטוס קוו במדינה.