עבור לתוכן העמוד
Menu

"נצראללה יושב עכשיו בביתו ומחזיק את הצלעות שלו"

"נצראללה יושב עכשיו בביתו ומחזיק את הצלעות שלו", כך אומר היום אל"מ במיל. ז'ק נריה, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר בכיר באמ"ן. לדבריו של נריה הצעדים של ישראל מוכיחים כי נצראללה מחזיק בהתרעה נגד ישראל.

"מה אומרים עכשיו בעצם בערוץ "אל מידין" של החזבאללה? הצבא הישראלי מצופף כל כך הרבה צבא וכל זאת בשביל 2 מנהרות?", עוד מוסיף נריה: "כל מדינה בעולם הייתה מגיבה באופן צבאי וחריף על פגיעה בריבונות שלה, רק ישראל אומרת שהיא לא תפגע ולא תפעל נגד הפגיעה בריבונות שלה ומדגישה זאת. זו תוצאה של המדיניות אי התגובה להתגרות של החמאס בישראל".

לקריאה נוספת בנושא:

הקשר הצפון קוריאני למערך המנהרות של החיזבאללה 

קופרווסר: "לא לעמוד עם סטופר על צה"ל"

איום חזבאללה לא הוסר

יועצו המדיני לשעבר של ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל ממשיך ומותח ביקורת על תגובת ישראל ורואה בצעדים כהצגת חולשה אל מול העולם הערבי ומול החיזבאללה בפרט: "ישראל איחרה את הרכבת", אומר נריה וממשיך "משנת 2006 אנחנו נותנים לארגון החיזבאללה להתבסס במקום לכתוש אותו כמו בסוריה".

להערכתו של ז'ק נריה המכשול הקרקעי אותו מקימה ישראל וגם הפעולה הנוכחית לא ירתיעו את החיזבאללה לפעול נגד ישראל. "ישנם 7 כפרים שהחיזבאללה מצהיר כי הוא יפעל לשחררם בטענה שהם שייכים ללבנון, הוא ימשיך לפעול כך. כבר שנת 2007 ישנן ידיעות כי מומחים מצפון קוריאה הגיעו על מנת לסייע לחיזבאללה ואנחנו לא עשינו כלום. לצערי הרב התגובה כעת של ישראל לא עומדת בגודל הפגיעה".