עבור לתוכן העמוד
Menu

מתקרבים לעימות נוסף מול חמאס

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה אמש באופן רשמי כי היא האחראית לפיגוע בעיר אריאל שבו נרצח המאבטח הישראלי ויאצ'סלב גולב ז"ל.

בהודעתה נמסר כי "מדובר בתגובה שהיא חלק משרשרת תגובות של הזרוע הצבאית על התוקפנות נגד מסגד אלאקצא".

זמן קצר לאחר הודעתה מסר גם דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע הודעה שבה נאמר:

"הודעת הזרוע הצבאית של חמאס על אחריותה לביצוע הפיגוע "ההירואי" באריאל מסמלת את פתיחתו של שלב חדש בהתנגדות לכיבוש בגדה המערבית והניצחון במסגד אל – אקצא . הדבר מהווה אישור מחדש על נכונותה להגן על מסגד אל- אקצא ולסכל כל ניסיונות לחלק אותו."

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

מדובר בהודעה חריגה של ארגון הטרור שמהווה, לדברי גורמים בארגון, מעבר מפיגועי בודדים למעבר לפעולה בחוליות של שניים או שלושה מחבלים לביצוע פיגועים "איכותיים".

הארגון נטל בפיגוע הזה את הבלעדיות  הזמנית על פיגועים בשטחי הגדה  שהייתה ל"גדודי חללי אלאקצא" של תנועת פת"ח ושל "סראיא אלקודס" של הגי'האד האסלאמי וחזר לפעול בשטח נגד ישראל.

הדבר מעיד שהזרוע הצבאית של חמאס מצליחה, אחרי כמה חודשים לשקם מחדש את התשתית הצבאית שלה ביהודה ושומרון שחטפה מכה קשה מהשב"כ הישראלי ולשתול בשטח "חוליות רדומות".

ארגון חמאס לא נעלם והוא מצליח להשתקם צבאית למרות פעילות הסיכול של השב"כ ומנגנוני הביטחון של הרש"פ.

בארגון מדגישים כי מדובר ב"שלב חדש" כדי להראות שהארגון הוא שמוביל את המאבק המזויין נגד ישראל ולא שום ארגון אחר.

הפעילות המוצלחת של חמאס במזרח ירושלים ובהר הבית במהלך חודש רמדאן נותנת "רוח גבית" לארגון ומגבירה את המוטיבציה של הדור הצעיר להצטרף לארגון.

ארגון חמאס מעלה את הרף בפעילות הטרור שלו בשטחי יהודה ושומרון ומאתגר את ישראל.

גורם בכיר בחמאס אמר אמש:

" המשך הפיגועים ההירואיים יפעיל לחץ על הישות הציונית , והכיבוש ישלם מחיר כבד אם ימשיך בפשעיו נגד מסגד אל -אקצא " .

 

צאלח אלעארורי- האחראי לחידוש הטרור

הדמות המרכזית האחראית לחידוש הטרור של בשטחי יהודה  ושומרון הינה צאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה ואיש הקשר של הארגון לאיראן ולחזבאללה.

אלעארורי הוא גם זה שהניע במהלך חודש רמדאן את גל האלימות במזרח ירושלים ובהר הבית.

עפ”י גורמי הביטחון בישראל, אלעארורי הינו הגורם הבכיר בהנהגת חמאס האחראי על התשתית הצבאית של חמאס בגדה. הוא הפעיל את חוליית מחבלים שחטפה ורצחה את 3 הנערים הישראלים באזור חברון בקיץ 2014,  דבר שהביא בסופו של דבר למבצע “צוק איתן” ברצועת עזה, וגם את החולייה שרצחה את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז”ל באזור שכם בפברואר 2015.

שמו של צאלח אלעארורי מצטרף אל שמותיהם של בכירים אחרים מארגון חמאס, אסמעיל הניה, יחיא סינוואר,מוחמד דף, רוחי מושתהא, פתחי חמאד ועלי ע’נדור הכלולים ברשימת הטרור האמריקנית.

בכיר חמאס צאלח אלעארורי נע הרבה בעולם הערבי, הוא עסוק בנסיעות לקטאר, איראן, לבנון וטורקיה.

מהעיר איסטנבול הוא מכווין את פעילות הטרור בגדה באמצעות “מטה הגדה” שבו עובדים מחבלים שגורשו במסגרת “עסקת שליט”, והטורקים מעלימים עין מפעילותו.

לצידו של צאלח אל עארורי פועל סגנו זאהר ג'בארין ששוחרר ב"עסקת שליט" ב-2011.

אלערורי - מטרה חדשה של ישראל?
אלערורי – מטרה חדשה של ישראל?

זאהר ג’בארין משמש כאחראי על ההתעצמות הצבאית של חמאס במה שמכונה בארגון הטרור “לשכת הבינוי” (מכתב אלאשע’אל-בערבית). הגוף הזה ממוקם במשרד הזרוע הצבאית באיסטנבול, לצד “מטה הגדה”, שמכווין את הפיגועים, ואחראי על פיתוח היכולות הצבאיות של ארגון חמאס בתחום האוירי, הימי והרקטי וכן על פיתוח אמצעי לחימה חדשים, לוחמת סייבר והעברת כספים מאיראן לחמאס.

גורמי ביטחון בישראל מדווחים על מגמה של הנהגת חמאס לחזק את התשתית שלה בשטחי הגדה בעקבות מבצע “שומר החומות” כדי לנסות ולערער את יציבות שלטון הרש”פ, במסגרת זו הוגברה העברת הכספים לפעילי הארגון ביהודה ושומרון  ובמזרח ירושלים.

בחודש ספטמבר בשנה שעברה חשף השב"כ תשתית חבלנית גדולה של חמאס שהוקמה בשטחי הגדה והוקמה בשיטתיות במשך כשנה, הימ"מ חיסל 3 מחבלים של התשתית הזו בכפר בית ענאן ותפס כלי נשק וחגורות נפץ מוכנות להפעלה.

על פי גורמי הביטחון בישראל,צאלח אלעארורי הוא שהקים את התשתית הזו ושהפעיל את אחמד זהראן, אחד מבכירי המחבלים שנהרגו.

משפחתו של זהראן היא ותיקה במאבק נגד ישראל, אחיו זהראן זהראן היה מעורב בחטיפתו של חייל צה"ל נחשון וקסמן ז"ל וחוסל ב-1998, סבו נהרג ב-1948  במהלך הקרבות על הקסטל באזור ירושלים.

התשתית הזו הופעלה מאיסטנבול שבטורקיה ומלבנון.

בכירים בישראל ובהם האלוף איתן דנגוט, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, קראו בעבר לחסל את צאלח אלעארורי, שהינו בבחינת "פצצה מתקתקת" שכל העת  מתכננת ביצוע פיגועים נגד ישראל.

 

התגובה הישראלית לפיגוע באריאל

ישראל לא הגיבה עד כה על הפיגוע של הזרוע הצבאית  באריאל , היא לא תקפה מטרות של חמאס ברצועת עזה וגם לא הטילה סנקציות על רצועת עזה כמו סגירת מעבר ארז לכניסת פועלים לישראל.

ארגון חמאס חי בתחושה גוברת של ביטחון עצמי שישראל חוששת לפעול נגדו ברצועה ואיננה רוצה להיכנס לסבב לחימה חדש ברצועה.

גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי מערכת הביטחון מנסה להימנע מהסלמה בתקופה הרגישה הזו וכי התגובה הישראלית תגיע בעיתוי שתבחר ישראל ובזמן שמתאים לה.

לעומתם גורמים אחרים במערכת הביטחון טוענים כי חוסר התגובה המיידי של ישראל על הטרור של חמאס שוחק את ההרתעה שלה ונותן לארגון תחושה של חסינות.