עבור לתוכן העמוד
Menu

"לתקוף את שקר האפרטהייד"

עו"ד לובה מנקיסו, לשעבר נציג הכניסה של דרא"פ בישראל והעומד היום בראש קהילה של למעלה מ-600 אלף מאמינים האוהבים את ישראל, הופיע ביום שני בכנסת, כאורח המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בפני השדולה נגד הדה לגיטימציה של ישראל בעולם בראשותה של ח"כ ענת ברקו (ליכוד).

מנקיסו ציין כי הניסיון הפלסטיני ליצור השוואה בין המאבק של הפלסטינים לבין מאבק השחורים הוא "שקר מוחלט", כך לדבריו. מנקיסו טוען כי הפלסטינים מנסים לשכתב את ההיסטוריה וכי יש להילחם בדבר זה על ידי אמירת האמת, כי ארץ ישראל הייתה מקומו של העם היהודי מאז ומעולם. "ההבדל היחיד בין ישראל לבין דרום אפריקה הוא שאתם הוגלתם מארצכם ל-2000 שנים ואנחנו הועברנו ממקום למקום בתוך ארצנו" אומר מנקיסו וממשיך:" וכאשר שבה הדמוקרטיה לארצנו ולארצכם חזרתם לשלוט על גורלכם".

בפתח דבריו סיפר מנקיסו על חוויותיו תחת משטר האפרטהייד בדרא"פ כילד וכנער. הוא סיפר כי כל תחום בחייו היה תחת רגולציה של חוקי הגזע. "החוק קבע עם מי אתה יכול להתחתן, עם מי את יכול להיות ביחסים והיכן מותר לך לשהות. לא יכולתי ללכת לסרט עם חברים שלי", עוד סיפר כי כשהיה ילד ונער בבית הספר, הוא היה הילד היחיד השחור בבית הספר וסבל מההתנכלויות רבות.

"משטר האפרטהייד בתפיסתו קבע כי ילד שחור אינו יכול מבחינה מנטלית ואינטלקטואלית להיות רופא ומדען ולכן רמת החינוך לילדים השחורים הייתה נמוכה מאוד", סיפר בפני באי הוועדה.

מנקיסו, הביא כדוגמה את המושג "התנחלויות". לדבריו המשטר בדרא"פ נהג להשתמש באותו מושג על מנת לטעון כי בשטחים מסוימים בדרא"פ לא היה כלל ישוב של שחורים ולכן היה מותר לו להתיישב בהם. "זו גניבה של האדמה", קובע מנקיסו וממשיך ומסביר כי הפלסטינים מנסים לנהוג באותה צורה ועל ידי כך "לשלול את ההיסטוריה היהודית על האדמה". מנקיסטו מזהיר כי אסור לישראל להשתמש במושג זה כי הדבר משחק לידי האג'נדה הפלסטינית.

לדבריו של פעיל זכויות האדם כאשר באים אליו מאמיניו בדרא"פ וברחבי היבשת ואומרים "אנחנו תומכים בישראל, אבל שמענו כי היא מדינת אפרטהייד", הוא מבין כי התנועה בעיקר של ה BDS מצליחה ל"מכור" את השקר הזה בגלל שאנשים מקבלים רק מצד אחד את המידע. "יש לתקוף את השקר הזה באמת", ציין וסיכם בדבריו בפני הודעה כי "אנשים רואים בישראל ובעם היהודי עם שחזר לארצו וזה נותן להם תקווה, שאפשר לחזור ולשלוט על גורלך המדיני, זה חשוב!".