עבור לתוכן העמוד
Menu

השקר האיראני: "מבינים רק כוח"

בראיון בערוץ 20 אצל אמיר איבגי, של חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הרולד רוד, איש הפנטגון לשעבר אשר גדל בטהראן וחוקר את המשטר האיראני שנים ציין רוד כי המשטר האיראני הוכיח פעם אחר פעם כי רק באמצעות כוח ניתן יהיה להשיג מולו דבר מה. בנוסף,  בראיון לג'רוזלם פוסט אמר רוד כי המשטר האירני "עושה במכנסים" אחרי שראש ממשלת ישראל -בנימין נתניהו חשף את סודות תכנית הגרעין האירנית שהובאו על ידי המוסד לישראל .

הרולד רוד עבד בפנטגון 28 שנה ולמד באירן בתקופה שלפני ההפיכה בשנת 1979. הוא דובר פרסית שוטפת וקשור כרגע עם המרכז הירושלמי לענייני ציבור ,אמר כי דעתו נובעת מגל המאבקים הפנימיים המתרחשים כרגע באירן.

לדבריו, כאשר הדברים לא הולכים טוב באירן בכירי משמרות המהפכה והאייתולות מתחילים לתקוף אחד את השני בפרהסיה דבר המבטא עד כמה הפך המשטר לחשוף ופגיע.

רוד נקב בשמו של האייתולה עבדולה ג'באדי-אמולי מצפון אירן שהעביר ביקורת קשה על צמרת המשטר והאשימם כי השחיתות שלהם יכולה להביא לנפילת המשטר.

"ישראל השפילה את המשטר בגניבת מסמכי תכנית הגרעין האירנית והרבה אירנים לעגו וצחקו על המשטר ברשתות החברתיות" -אמר רוד.

בעוד שהתקשורת העולמית הפסיקה לסקר את ההפגנות נגד המשטר באירן כבר לפני כמה חדשים עדיין ההפגנות נמשכות.

רוד מעיד שכאשר בקש מידידיו בתוך אירן לתת לו רשימת הערים במדינה בהם עדיין יש הפגנות נגד המשטר הוא נענה כי יותר קל יהיה לתת לו רשימת הערים בהם אין הפגנות נגד המשטר.

רוד סיים באומרו כי "הפשיטה של המוסד בלב אירן מוכיחה את מה שהאירנים חושבים על היהודים ש-"הם האנשים החכמים ביותר על פני האדמה והם יכולים לבצע כל מה שעולה על רוחם".

פורסם בג'רוזלם פוסט – לקריאת המאמר באנגלית לחץ כאן.