עבור לתוכן העמוד
Menu

המתיחות בדרום: "זה יכול להימשך עוד הרבה זמן"

התחדש טרור הבלונים של ארגון חמאס שפעיליו בשטח משגרים בלוני תבערה ונפץ לעבר עוטף עזה  כבר כמה ימים ברציפות.

חיל האוויר תוקף בתגובה מטרות של חמאס ברצועת עזה בעוד הסנקציות האחרות שהטילה ישראל נמשכות: סגירת מוחלטת של מרחב הדיג, מניעת הכנסת דלק לרצועה והגבלות על כניסת סחורות לרצועה דרך מעבר כרם שלום.

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר וסגנו ח'ליל אלחיה נפגשו אמש בעזה עם משלחת המודיעין המצרי שהגיעה כדי לנסות ולהחזיר את הרגיעה לגבול הרצועה, על פי גורמים בחמאס לא הושגו שום הבנות על חזרה לרגיעה.

מנהיגי חמאס מסרו למשלחת המצרית רשימת דרישות כדי שהיא תעביר אותה למערכת הביטחון הישראלית.

 

 

הרשימה כוללת שורה של דרישות שחלקן לא תלוי בישראל, כמו למשל הכפלת המענק החודשי שקטאר מעבירה מדי חודש לרצועה, כתוצאה ממגעי ישראל עם קטאר הסכימה קטאר להמשיך ולהזרים כסף לרצועה עד לסוף השנה הנוכחית אך זה איננו מספק את חמאס.

 

כמו כן דורש ארגון חמאס את הגדלת מרחב הדייג ל-20 מייל, הגדלת מספר אישורי הכניסה לעבודה בישראל, פתיחת מעבר כרם שלום לצמיתות, שיפור הפרוייקטים בתחום התשתיות: מערכת החשמל והמים ועוד.

 

 העיתון הלבנוני "אלאח'באר" דיווח אתמול כי מנהיגי חמאס אמרו אמש למשלחת המצרית כי "הסבלנות הפלסטינית פקעה" וכי הפעילות בגבול הרצועה תופסק רק לאחר הסכם הבנות חדש עם ישראל.

כניסת המשלחת המצרית לרצועת עזה
כניסת המשלחת המצרית לרצועת עזה

על פי הדיווח, הפלגים הודיעו למצרים כי הם "מוכנים להסלמה ולא חוששים ממערכה גדולה עם ישראל".

 חמאס מוביל מדיניות של "הליכה על הסף" מול ישראל, הוא משגר בלוני נפץ ותבערה, חידש את פעילות ההטרדה הליילית על גבול הרצועה ומדי פעם "מטפטף" ירי רקטות לעבר עוטף עזה אך נזהר שלא להסלים יתר על המידה.

 

ההערכה בצמרת חמאס היא שישראל איננה מעוניינת כעת בעימות צבאי נרחב ברצועת עזה, היא רוצה להשלים בשקט את המשא ומתן על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ולאפשר לנשיא טראמפ להציג הישגים לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב, הסלמה גדולה כעת ברצועה איננה מתאימה לישראל, לכן היא תחרוק שיניים ותכיל אותה.

 

בחמאס כועסים על מצרים, לפני כמה ימים היא מנעה את יציאתם לקטאר, דרך מעבר רפיח, של אישתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה ו-2 בניו ונשותיהם שרצו להיצטרף אליו לאחר שעבר להתגורר בקטאר.

 

 

 בחמאס טוענים כי מצרים נוקמת באסמעיל הניה לאחר שהפר את הבטחתו למודיעין המצרי שלא לנסוע לאיראן ובסופו של דבר נסע לטהרן בחודש ינואר השנה כדי להשתתף בהלוויתו של הגנרל קאסם סולימאני.