עבור לתוכן העמוד
Menu

"החזון של טראמפ הכי קרוב לחזונו של רבין ז"ל"

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שייעץ לצוות חזון המזרח התיכון של הנשיא טראמפ, השתתף בשבוע שעבר בדיבייט במסגרת כנס ה-AJC מול ח"כ מירב מיכאלי (עבודה) תחת הכותרת  "העתיד של הגדה המערבית – 2 דעות מישראל"  וזאת על רקע הקולות בעד ונגד הכוונה של ראש הממשלה נתניהו להחיל את  הריבונות באזור יהודה ושומרון החל מה-1 ביולי.

 

נשיא המרכז הירושלמי הדגיש כי הוא אינו משתמש במונח "סיפוח": "אני לא משתמש במונח הזה כי הוא לא נכון. מה שאנחנו נראה לפי חזון טראמפ הוא משהו אחר, החלת ריבונות על 30 אחוזים מהשטח בעוד הפלסטינים יקבלו 70 אחוזים ממנו. זו פשרה טריטוריאלית , זה לא סיפוח".

 

"החזון של הנשיא טראמפ הוא החזון הקרוב ביותר לנאומו האחרון בכנסת של ראש הממשלה שנרצח, יצחק רבין ז"ל. רבין ז"ל דיבר על ירושלים מאוחדת וחזקה תחת ריבונות ישראלית ועל בקעת הירדן במובן הרחב של המילה תחת ריבונות ישראלית". הוא הוסיף: "מדובר בתכנית היחידה ששומרת על ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

 

ד"ר גולד ענה למבקרים של התכנית הטוענים כי התכנית תביא לסיפוח של מילוני פלסטינים למדינת ישראל: "מי שטוען את זה לא קרא את התכנית. הלקח שלי מההתנתקות מרצועת עזה והוצאתם של 10 אלף מתיישבים ממנה הוא דבר שאסור בשום פנים ואופן שהמעשה יחזור על עצמו, לא לתושבים יהודים ולא לתושבים פלסטינים. לכן כאשר מסתכלים על הדמוגרפיה מבינים כי המצב אינו פשוט. תכנית טראמפ מאפשרת לנו לבנות גשר לפתרון מסוג זה ולכן לדעתי זה הפתרון הנכון".

לדבריו התכנית תדרוש מן ממנהיגים אומץ פוליטי ויכולת לעמוד מול ביקורת רבה.

בסיכום דבריו אמר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר כי הוא מאמין שצריך להגיע לשלום דרך מו"מ . אולם הפלסטינים ובעיקר ההנהגה הפלסטינית אכזבה אותנו במהלך השנים לאחר שאמרו כי "יחזרו אלינו עם תשובה", בדומה לדברי של עבאס למזכיר המדינה קרי ולנשיא אובמה. "הקהילה הבינלאומית צריכה לתמוך בנו בצעד הנוכחי לאור הכישלון של ניסיונות העבר מול הפלסטינים".