עבור לתוכן העמוד
Menu

הבחירות בארה"ב: לבדוק עד כמה ביידן מחוייב למורשת אובאמה

"ג'ו ביידן הוא באמת ידיד ישראל", אומר ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה לאסתי פרז בכאן ב' בראיון לאור תוצאות הבחירות בארה"ב.
לדברי ד"ר גולד צריך לבחון עד כמה הנשיא הנכנס, ביידן, מחויב למורשת אובאמה: "ההסכם עם איראן הוא לא הסכם חתום, חשוב לזכור את זה, ונשאלת השאלה האם הוא מחויב אליו? הרי האיראנים מפירים א ההסכם על ימין ושמאל, מעשירים אורניום מעבר למה שמותר להם, האם זו צריכה להיות הנקודה שישראל וארה"ב לא מסכימים עליה? "

תכנית טראמפ וההסכמים עם המדינות המפרץ

לדברי נשיא המרכז הירושלמי ההסכמים עם א"א ועם בחריין הם הסכמים בעלי מחויבות משפטית ולכן לא ניתן להתנער מהם מבחינת החוק הבינלאומי. לגבי תכנית טראמפ אומר ד"ר גולד כי לא חייבים לראות את התכנית דרך הפריזמה של השם שלה, אלא כרעיונות חדשים שחושבים למדינת ישראל כמו אי פירוק בתים ישראלים ופלסטינים, "אילו היו פריצות דרך עם הממשל הקודם ואפשר וצריך לשכנע את הממשל הנכנס בנקודות הללו".

בחירות בארה”ב: הפלסטינים מצפים ל”גלגול לאחור”

לעבוד עם הממשל

"ישראל צריכה לעבוד עם כל ממשל אמריקאי שהעם בחר בו. לא צריך לעשות חישובים מי יותר טוב לנו. ביידן הוא הכי טוב לישראל שיש למפלגה הדמוקרטית להציע,, אומר גולד.
בסיום דבריו בראיון הוא מציין כי חייבים להמשיך במגעים מול בכירי הממשל הנכנס על מנת לנסות ולשכנעם בעמדותינו מול הפלסטינים ומול איראן .