עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: "הכרזת הנשיא טראמפ – המתנה הגדולה ביותר לחגיגות ה-70"

ירושלים שוב בכותרות: על רקע הכרזת הנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים במאי השנה , קרא אתמול (שלישי) ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, להכרזתו של טראמפ "לתיקון חיוני ונחוץ של שנים". ד"ר גולד הוסיף כי ההכרזה היא "המתנה הגדולה ביותר שארה"ב יכלה לתת למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-70 לעצמאותה".

באירוע שהתקיים באחד האולמות הגדולים של הסנאט האמריקני, ונערך תחת חסותו של שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר וכמשתתפים נוספים מהקונגרס, מהתקשורת וממכוני המחקר השונים בוושינגטון. באירוע אמר השגריר דרמר כי "כדי לקדם את השלום יש להתעמת אל מול הסרבנות הפלסטינית. זה בדיוק מה שעשה הנשיא טראמפ כאשר הכיר בירושלים כבירת ישראל. זה גרם להלם לסרבנות הפלסטינית המתמשכת". עוד הוסיף דרמר כי לדעתו צעד זה של הנשיא טראמפ הוא "אחד הדברים החיוביים שנעשו למען תהליך השלום מזה כמה עשורים וכי לאחר שהאבק ישקע, אנו נבין את חשיבות הצעד ההיסטורי הזה".

ד"ר גולד הציג בדבריו את הזיקה היהודית והישראלית לעיר ירושלים ואת החשיבות של השמירה על המקומות הקדושים לשלות הדתות בידי ישראל, לנוכח המערכה המדינית אותה מנהלים הפלסטינים לביטול הכרזת הנשיא טראמפ בהכרה בירושלים ובכוונתו להעביר את השגרירות לעיר הבירה. ד"ר גולד אמר: "צריך לזכור שהפעולה של הנשיא טראמפ באה בעקבות יוזמות פלסטיניות בגופים השונים של האו"ם כולל אונסק"ו ששלל את הזיקה היהודית בירושלים ודאג להפיץ את הנרטיב  השקרי הזה בכל העולם", הוא הוסיף: "על ישראל להיות מוכנה למערכה הזו ולטענות של הפלסטינים לגבי ירושלים, גם בארה"ב וגם באירופה".

"העובדה שהקונגרס הסכים לפתוח את שעריו לנוכח הנושא החשוב שעל הפרק –ירושלים, מראה עד כמה העיר החשובה הזו ממשיכה להעסיק גם את הנשיא טראמפ וגם את הצדדים במו"מ", אמר ד"ר גולד.

אחד ממשתתפי האירוע הוא הסאנטור טד קרוז, הבולט באחרונה בפעילתו למען ירושלים נכח אף הוא באירוע.

כזכור, בנובמבר האחרון, לפני הכרזת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, העיד ד"ר גולד בפני ועדה מיוחדת של הקונגרס שדנה בסיכונים וסיכויים בהעברת השגרירות לירושלים.