עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: דברי טראמפ – ניסיון להחזיר את הפלסטינים למו"מ

"אנחנו לא יכולים לפרש מילולית את הדברים של טראמפ", כך אומר ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציור ומדינה בראיון לכאן 11 בעקבות הצהרת הנשיא טראמפ על כך " כי "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר במשא ומתן עם הפלסטינים כי היא זכתה בדבר גדול מאוד – ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה והעברת השגרירות". טראמפ אמר כי "הם (הפלסטינים) יקבלו משהו טוב" בתמורה להכרה בירושלים כבירת והעברת השגרירות האמריקנית. עוד הוסיף הנשיא כי "אם אי פעם יהיה שלום עם הפלסטינים, העברת השגרירות לירושלים וההכרה בה כבירת ישראל היו מהלכים נכונים – כי הורדנו אותם משולחן המשא ומתן". הוא הוסיף: "בכל פעם שהגיעו למשא ומתן, לא הצליחו לעבור את ההכרה בירושלים כבירת ישראל. לכן אמרתי: 'בואו נוריד את זה מהשולחן'". הדברים נאמרו בשבוע שעבר בכנס בווירג'יניה.

להערכתו של מנכ"ל משרד החוץ לשעבר מדובר בניסיון של ארה"ב ושל הממשל להחזיר את הפלסטינים אל המו"מ בעקבות לחץ שמופעל על הממשל ובעקבות ההתעלמות הפלסטינית מהממשל עצמו. "בראייה פלסטינית התכנית עצמה אינה טובה ואבו מאזן ועוזריו אומרים כי הם אינם רוצים להיות שותפים לתהליך אמריקני נוכחי, דבר המוביל ללחץ גדול על הממשל, מסביר ד"ר גולד.

ד"ר גולד הדגיש כי יש לזכור כי העברת השגרירות הינה מדיניות משותפת של המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית מאז שנת 1995.

נשיא המרכז הירושלמי נדרש גם לסוגיה של החקירות נגד מקורביו של הנשיא טראמפ והסביר כי גם בעבר ממשלים קודמים כגון ממשלי ניקסון, להבדיל אלפי הבדלות וממשלי קלינטון, שהיה תחת הליכי הדחה, המשיכה הפעילות הדיפלומטית של אותם נשיאים וסדר היום שלהם לא נעצר.