עבור לתוכן העמוד
Menu

אלחיאני: "אנחנו מספיק חזקים, אף אחד לא ישבור אותנו"

"מאז שנת 2007, מאז חתמה מדינת ישראל על הסכמים עם האיחוד האירופי, החקלאות בבקעת הירדן נפגעה" ,כך אמר לחברי השדולה נגד הדה לגיטימציה של ישראל בכנסת, דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן. "צריך להודות, החרם פגע בנו, ,אמר.

בסקירתו בפני חברי השדולה על מצב החקלאות באזור סיפר אלחיאני אודות המאבק של חקלאי הבקעה. "אנחנו מרגישים את החרם ואת תנועת ה-BDS ואת השפעתה", אומר ראש המועצה "אנחנו נאלצים לשלם מכס מלא על מוצרים מהבקעה והממשלה מחזירה לנו אותו".

ראש המועצה מספר כי עקב ההסכמים השונים, גם תעודת פיקוח מטעם משרד החקלאות החקלאים אינם יכולים לקבל. בנוסף לכך אומר אלחיאני כי ישנה ירידה חדה בייצוא למדינות כמו בריטניה וצרפת אשר מבקשות לנגח את ישראל באמצעות מושג האפרטהייד ועל ידי כך לפגוע גם בחקלאי הבקעה.

לדוגמה הביא אלחיאני את הייצוא של תחום הענבים והפלפל שירד מ-80 אחוז לאזור ה-10 אחוז, כך לטענתו. "בעצם מקטלגים אותנו באירופה במטרה להחרים את המוצרים.

אלחיאני, סיפר כי החקלאים אינם נכנעים ומצאו פתרון אחר לנושא והסיטו את התוצרת החקלאית לכיוון רוסיה, אבל לטענתו עדיים ישנה פגיעה של 100 מיליון ₪ מאז שנת 2007 בפערים בייצוא למדינות אירופה בגלל החרם.

נקודת אור בקצה המנהרה

לסיום שיתף אלחיאני את הקהל הרב בסיפור שאולי נותן אור בקצה המנהרה. וכך סיפר: "כשהחלה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואירופה החרימה את רוסיה ורוסיה החרימה את אירופה, פנו אלינו חקלאים מבריטניה, צרפת והולנד וביקשו להשתמש בנו כצינור להעברת הסחורה שלהם. זאת לאחר שהם יחליפו אתה כיתוב על הארגזים. אנחנו אמרנו להם לא תודה. כיום המצב הוא הפוך, ישראל מחרימה את התוצרת החקלאית של אירופה".

אלחיאני סיפק משפט מרגש בסיום נאומו ואמר: "אנחנו מספיק חזקים ולא ניתן שישברו אותנו", המשפט זכה למחיאות כפיים ביושבי האולם.