עבור לתוכן העמוד
Menu

אבו טועמה: "מזיקים יותר לעניין הפלסטיני מאשר לעזור לו"

עיתונאי ה- TIMES OF ISRAEL, חאלד אבו טועמה, המסקר מזה שנים את הרחוב הפלסטיני, סיפר ביום שני האחרון, בשדולה נגד הדה לגיטימציה של ישראל בדיון שנערך ביוזמתה של ח"כ ענת ברקו וחוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, דן דייקר על הדיונים אותם הוא מקיים עם פלסטינים וסטודנטים בעולם אודות סוגיית החרם.

"אני מסקר את הנושא הפלסטיני כבר 30 שנה", מספר אבו טועמה, "ראיתי את התופעה בקמפוסים בחו"ל בארה"ב ובאירופה. אני חייב לציין שאני מרגיש יותר נוח ברמאללה עם הפתח' ובטול כרם עם החמאס, מאשר עם אותם ארגונים".

אבו טועמה מספר כי פנה אל אותם ארגונים וביקש לדעת מה כוונותיהם. "שאלתי אותם אם אני אפסיק לעבוד בישראל, האם תשלמו לי משכורת? הם ענו 'לא', שאלתי אותם אם אני אפסיק לקנות חלב ישראלי, האם תבנו מחלבה ביו"ש ? הם ענו 'לא', שאלתי אותם אם אפסיק לעבוד בהתנחלויות האם תתנו לי עבודה? הם ענו 'לא', אומר אבו טועמה.

לדבריו אותם ארגונים כלל לא יודעים בעצם מה כוונתם. "הם יותר רוצים להזיק לישראל מאשר לעזור לעניין הפלסטיני" קובע אבו טועמה. ביו"ש ובמזרח ירושלים אומר אבו טועמה לא מכירים בכלל את התעופה וגם מי שמכיר אותה לא נשמע לה.

"הדבר הגיע עד לידי אבסורד שהם קוראים להחרים גם את עבאס", מספר העיתונאי. לאחר שהוקם הארגון הקורא "לדה לגיטימציה באוייב" הצטרפה הנהגה הפלסטינית  אומר אבו טועמה, ולאחר שהארגון החל לקורא בחרם נגד עבאס בגלל פגישותיו עם ישראלים הם נטשו אותו.

אבו טועמה אומר כי הוא לא רואה שום דבר חיובי במסע הזה וכי הוא לא תורם למטרת השלום בין העמים. "לפעמים אני רואה שם אנשים שהם יותר ערבים ממני", צוחק אבו טועמה "הם לא פלסטינים, לא ערבים, אין להם קשר לעניין " מסכם אבו טועמה את דבריו.