עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר גולד: לא משנה איזו ממשלה תושבע בישראל – על גבולות בני הגנה לא ניתן לוותר

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ, התייחס אתמול לישי) בכנס תנועת "הביטחוניסטים" לנושא המדיני ברקע חילופי הממשל בישראל.

"כאשר אנו מדברים על איראן אנחנו מתמקדים בפצצת האטום, אך המעורבות שלה במרחב היא הרבה יותר מדאיגה. הנאום של נתניהו בקונגרס בשנת 2015 סקר את המצב באזור והשפעת המשטר האירני, וחשף את העולם ללחימה ההיברידית של משמרות המהפכה באמצעות כוחות הפרוקסי", אמר ד"ר גולד.
הוא הדגיש את הסכנה כי האיראנים פועלים לכתר את גבולות ישראל בכוחות המזוהים איתה ונתמכים על ידה. למזלנו, וכי הם לא מצליחים במשימה על אף השקעת משאבים עצומים וניסיונות להשפיע על המקומות הקדושים לשיעים בגבולה המזרחי של ישראל".
נשיא המרכז הירושלמי הוסיף: "ההבנות של המעצמות עם האיראנים לא מנעו את ההתרחבות של האחרונים ולא הביאו לרגיעה אזורית, להפך. מכון המחקר של טוני בלייר חשף כי ההבנות האלו רק האיצו את השאפתנות וההשפעה האיראנית. אין זה פלא שבין 2014-2021 חמאס הצליח להתעצם, כיוון שהספונסר הראשי שלהם, איראן, מתחזק אף הוא. לצערי, כל הסימנים מראים כי ההסכם המתגבש כעת מול איראן יתן להם רק עוד כוח. זו בדיוק החשיבות של תנועת הביטחוניסטים, להיות הצופים בשער ולעורר את הציבור ומקבלי ההחלטות. כרגע אומרים שתהיה ממשלה חדשה ביום א', יכול להיות שכן ויכול להיות שלא".

בסיום דבריו אמר: "‏בשורה התחתונה לא משנה איזו ממשלה תקום, בסופו של דבר יהיה אסור לממשלת ישראל לוותר על גבולות בני הגנה בבקעת הירדן. האיום מהמזרח לא פסק והוא עלול לקבל אופי שונה תחת השפעה איראנית", אמר נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.