עבור לתוכן העמוד
Menu

האם הסיוע האמריקאי לרשות הפלסטינית מתדלק את הטרור?

בעוד שרבים טועים לחשוב שארה"ב הפסיקה את כל המימון לרשות הפלסטינית, האמת היא שגם תחת הנשיא טראמפ היא ממשיכה לספק עשרות מיליוני דולרים בשנה

ביום חמישי, 10.7.2025, נרצח שלו זבולוני, בן 22, בפיגוע מחוץ למרכז מסחרי בגוש עציון. המחבלים שביצעו את הפיגוע זוהו כמחמוד עבד ומאלכ סאלם, שניהם אנשי משטרת הרשות הפלסטינית. סאלם היה בוגר מכללה צבאית בקטאר.

בעוד שרבים סובלים מהתפיסה המוטעית שארה"ב הפסיקה את כל המימון לרשות הפלסטינית, האמת היא שגם תחת הנשיא טראמפ היא ממשיכה לספק לרשות עשרות מיליוני דולרים בשנה. יותר משש שנים לאחר שחוק טיילור פורס התנה את רוב הסיוע האמריקאי לרשות הפלסטינית, המימון האמריקאי לרמאללה עדיין זורם במלוא עוצמתו.

הלשכה הבינלאומית לפיקוח על סמים ואכיפת חוק (INCLE) של מחלקת המדינה, חשבון שמטרתו לקדם שיתוף פעולה ביטחוני עולמי, הקצה 46.5 מיליון דולר לרשות הפלסטינית בשנת הכספים 2025, לעומת 40 מיליון דולר בשנה שעברה.

INCLE, חשבון שכספיו מנוהלים ומיושמים בתוכניות על ידי הלשכה הבינלאומית לסמים ואכיפת חוק (INL) של מחלקת המדינה, מממן פרויקטים בחו"ל למלחמה בסמים וביטחון אזרחי. היא יכולה לנצל את משאבי הפנטגון לציוד, שירותים ואימונים, המועברים דרך ערוצי שיתוף הפעולה הביטחוני של ארה"ב. מאז הקמתה ב-2007, INCLE שמרה על זרימת כספים לרשות הפלסטינית – כמעט מיליארד דולר בין 2007 ל-2023.

הקצאות INCLE לעומת התחייבויות בפועל 2007-2025

  הוקצו (2007-20101, 2011-20252) מחויב/הוצא3
סה"כ ריצה 1,319,100,000.00 $ 993,149,388.00 $
2025 46,500,000.00 $ 1,807,290.00 $*
2024 40,000,000.00 $ 16,043,954.00 $
2023 42,000,000.00 $ 9,109,216.00 $
2022 40,000,000.00 $ 3,003,341.00 $
2021 75,000,000.00 $ 04
2020

75,000,000.00 $

05
2019 600,000.00 $ 4,474,307.00 $
2018 35,000,000.00 $ 62,957,818.00 $
2017 60,000,000.00 $ 61,051,995.00 $
2016 55,000,000.00 $ 06
2015 70,000,000.00 $ 71,766,117.00 $
2014 70,000,000.00 $ 76,834,630.00 $
2013 70,000,000.00 $ 152,081,538.00 $
2012 100,000,000.00 דולר 148,995,951.00 $
2011 147,600,000.00 $ 99,860,639.00 $
2010 100,000,000.00 דולר 119,883,014.00 $
2009 181,000,000.00 $ 91,066,122.00 $
2008 25,000,000.00 $ 74,213,456.00 $
2007 86,400,000.00 $ 07

*נתוני שנת הכספים 2025, עדכניים ל-9 ביולי 2025.

רישומי ההוצאות הפדרליות מראים כי בשנת הכספים 2025, כספי INCLE כבר זורמים. לאחר שהנשיא טראמפ ביטל את ההקפאה המוחלטת של כל סיוע החוץ האמריקאי שהסתיימה במאי, כ-1.8 מיליון דולר כבר התחייבו. ForeignAssistance.gov, מסד נתונים רשמי העוקב אחר עסקאות סיוע חוץ של ארה"ב, מצביע על כך שרוב הכסף הזה כיסה פעולות ותחזוקה שוטפות של יחידות כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית (להלן PASF), כאשר סכומים קטנים יותר כיסו שירותי ייעוץ, כלי רכב משוריינים קלים, השכרת תקשורת ושדרוגי ציוד. יותר מ-44 מיליון דולר נותרו לא מחויבים ועדיין ניתן להתחייב לפני תום שנת הכספים.

סכומי INCLE שהתחייבו לרשות הפלסטינית בשנת 2025

פעילות (שנת הכספים 25) סכום התחייבות
תחזוקת סחורות, שירותים ותפעול שונים 1,539,425 $
תקשורת, שירותים ותשלומי שכירות 157,443 דולר
שירותי ייעוץ וסיוע 104,980 דולר
ציוד, קרקעות ומבנים 4,333 דולר
תביעות, הכנסות והחזרים כספיים 4,109 דולר

מדוע קרנות INCLE מותרות על פי חוק טיילור פורס (2018)

המימון של INCLE מעולם לא נפגע מהפסקת הסיוע הישיר לרשות הפלסטינית ב-2018. הסיבה לכך היא שחוק טיילור פורס (2018), חוק שנחקק לאחר רצח טיילור אלן פורס בן ה-28 ב-2016 על ידי מחבל פלסטיני בישראל, חוסם רק סיוע של קרן התמיכה הכלכלית (ESF) ש"מועיל ישירות" לרשות הפלסטינית. על פי החוק, ESF נותר קפוא עד שהרשות הפלסטינית תבטל את מדיניות "תשלום תמורת הרג", המספקת משכורות וקצבאות למחבלים ומשפחותיהם כפרס על הרג ישראלים והשתתפות בטרור, מפסיקה את ההסתה לטרור ונלחמת באופן פעיל בטרור.8

בניגוד לסיוע של ה-ESF, הסיוע של INCLE, שהוקצה תחת סעיף תקציבי אחר, מעולם לא נפגע. כתוצאה מכך, זרם מימון זה נותר פתוח גם בשנת 2025, למרות שהרשות הפלסטינית לא זנחה את תוכניתה לקדם, לתמרץ ולתגמל טרור.9

הפטור המתמשך של סיוע INCLE מחוק טיילור פורס אינו בר קיימא משלוש סיבות לפחות:

  1. משלמי המסים האמריקאים מסבסדים כעת, למעשה, ללא ידיעתם את אותם נאשמים שקורבנות הטרור האמריקאים זכאים כעת לתבוע.

ביוני 2025, בית המשפט העליון של ארה"ב אישר פה אחד את החוק לקידום ביטחון וצדק לקורבנות טרור (PSJVTA). ההחלטה אישרה כי הן הרשות הפלסטינית והן אש"ף עשויים להיתבע בבתי משפט בארה"ב כאשר הם משלמים, או מתמרצים, טרוריסטים שהורגים אמריקאים או פועלים על אדמת ארה"ב.10 השופטים אפשרו למשפחתו של ארי פולד, אזרח אמריקאי-ישראלי שנרצח על ידי מחבל פלסטיני בגוש עציון ב-2017, ולעשרות קורבנות אמריקאים נוספים של הטרור הפלסטיני, להמשיך בתביעות נגד שתי הישויות.

כל כספים שארה"ב מעבירה לרשות הפלסטינית, כולל הסיוע של INCLE, מקלים על הנטל הישיר על הרש"פ לפצות את קורבנות הטרור, ולמעשה, פירושו שמשלמי המיסים האמריקאים וממשלת ארה"ב הם שיפצו אותם ולא הרש"פ או אש"ף (אש"ף) שהניעו את ההחלטה. תמרץ ותגמל טרור.

  1. הרשות הפלסטינית מתמזגת בהדרגה עם אש"ף – ארגון טרור המוגדר על ידי ארה"ב.

כל דולר שזורם לרשות הפלסטינית דרך חשבון INCLE משחרר למעשה סכום שווה ערך בתקציב הרשות עצמה. ברגע שהכספים הפנימיים הללו ישוחררו, ניתן יהיה להפנות אותם למקום אחר – במיוחד לתשלומים לטובת אש"ף ותוכניותיו הקשורות לטרור.

הפניית הכספים הזו מתאפשרת מכיוון שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עומד בראש הרש"פ ואש"ף, ארגון טרור שהוכרז על ידי ארה"ב מאז 1987. בפברואר 2022 הורה עבאס רשמית על איחוד הביורוקרטיות ביניהן.11

עוד לפני המיזוג, ספרי החשבונות של הרשות הפלסטינית מבהירים זאת במפורש. הם מראים הפרשה תקציבית קבועה ל"מוסדות אש"ף", אשר בתורם מעבירים משכורות למחבלים מורשעים ולמשפחות ההרוגים בעת ביצוע פיגועים. בעוד הרש"פ מנסה כמיטב יכולתה להסתיר את תשלומי התגמול לטרור, בין אם הם משולמים ישירות על ידי הרשות הפלסטינית ובין אם באמצעות אש"ף, הכסף עדיין מגיע מקופת הרשות. במילים אחרות, ברגע שכסף נכנס לחשבון כלשהו של הרשות הוא הופך לבר חליפין – וניתן להוציא אותו על ידי אש"ף או מטעמו.

בנוסף, בעוד שרישומי ההוצאות של ארה"ב מפרטים מטרות טובות למדי לסיוע של INCLE, החשבונאות של הרשות הפלסטינית עצמה אינה מספקת קשר בין מטרות אלה לבין הכסף שחולק בפועל.12 על בסיס מזומן לשנת 2024 רשמה הרשות הפלסטינית 793,622,340 ש"ח (239,260,945 דולר)13 הגולש לקטגוריה רחבה תחת הכותרת "מוסדות אש"ף".

בפנקסי החשבונות מופיעה גם התייחסות אחת בלבד למימון אמריקאי: רשומה שכותרתה "מימון ארה"ב" על סך 1.23 מיליון שקל, ללא תיאור הפרויקט. מכיוון שהתיעוד נעצר שם, אי אפשר לקבוע אם הדולרים של INCLE קונים מכשירי רדיו ומדים ליחידות הביטחון הפלסטיניות או פשוט מתמזגים לאותו מאגר חשבונות שמממן את אש"ף.

  1. אנשי PASF השתתפו שוב ושוב בפיגועי טרור או אפשרו אותם ישירות.

גם אם נעשה שימוש בכספי INCLE כמתוכנן – כדי "להחיות את מגזר הביטחון האזרחי ואת כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית (PASF)",14 – מטרה זו בעייתית. בעוד שבכירים אמריקאים ממשיכים לאפיין את ה-PASF כשותף "מתון ומקצועי", העובדות מצביעות אחרת. מאז הקמת ה-PASF ב-1995, אנשיו השתתפו שוב ושוב בפיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל או סייעו להם.

הרשות הפלסטינית הוקמה במסגרת הסכם אוסלו שנחתם בספטמבר 1995 "כדי להבטיח את הסדר הציבורי וביטחון הפנים לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה…"15 עם הזמן גדל כוח אחד זה למנגנון רב-זרועי – משטרה אזרחית, ביטחון מסכל, ביטחון לאומי, משמר נשיאותי ועוד. כל אחד מהם נועד, באופן עקרוני, להילחם בטרור ולתאם עם ישראל בנושאי ביטחון.

לאחר ההתנתקות מעזה ב-2005, ארצות הברית העבירה 50 מיליון דולר מכספי ESF לא מחויבים16 לרשות הפלסטינית כדי לחזק את ממשלתו של עבאס לפני הבחירות ב-2006, שבהן הפסיד פתח לחמאס. זמן קצר לאחר מכן, ב-2007, השיקה מחלקת המדינה את תוכנית INCLE בגדה המערבית/עזה, שמימנה אימונים, ציוד ולוגיסטיקה כדי לבנות מחדש ולהרחיב את ה-PASF. קרנות INCLE תומכות ב-PASF מאז, במטרה המוצהרת לקדם תנאים "לסייע בהשגת פתרון שתי המדינות".17 אולם בפועל, ה-PASF הוכיח את עצמו כבלתי ניתן להבחנה מארגוני טרור אחרים; רבים מחבריה מבצעים או מאפשרים את אותן התקפות, פשוט תחת תג אחר.

העובדה ש-PASF מעורב בטרור, במקום לנסות למנוע אותו, אושרה על ידי גורמי הביטחון של הרש"פ עצמם.

זמן קצר לאחר הטבח ב-7 באוקטובר 2023 טענה רשת אל-ג'זירה כי "הרשות הפלסטינית אינה תורמת למאבק באויב הציוני ואף משתפת עמו פעולה, בעיקר בתחום התיאום הביטחוני".

הדובר הרשמי של הרשות הפלסטינית, אל"מ טלאל דויכאת, דחה את ההאשמות ואמר: "אין לנו שום מטרה מלבד השגת שחרור, עצמאות והקמת מדינה".

הוא דיבר בשם "תנועת הפת"ח וגם בשם הרשות הפלסטינית במשך 30 שנה", והוסיף בגאווה כי "ה-PASF הקריבה יותר מ-2,000 שהידים, [ו]מאות אסירים, ביניהם אלה המרצים מאסרי עולם".18 בנוסף, לדברי בכיר אש"ף ג'יבריל רג'וב, אנשי PASF מהווים 12% מכלל המחבלים הפלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל כ"אסירים ביטחוניים".19

בנוסף, מכון רגבים מצא כי קציני PASF רבים מחזיקים בתפקידים מקבילים בתנועות "התנגדות" כמו גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פת"ח, המעורבת ישירות בטרור.20 מכיוון שהן הרשות הפלסטינית והן חטיבת השהיד נמצאות בשליטת הרשות הפלסטינית, אש"ף ואבו מאזן, היא יכולה – ולעתים קרובות עושה זאת – לשלוח קציני PASF להשתתף בפיגועי טרור.

בדו"ח רגבים נמצאו עשרות מקרים שבהם קציני כוחות הביטחון השתתפו בהלוויות צבאיות של מחבלים, שיבשו את פעילות צה"ל בגדה המערבית והשתתפו באופן ישיר בטרור בעצמם. בסך הכל, 78 חברי PASF תועדו מבצעים, מנסים או מאפשרים ישירות פיגועי טרור בין 2020 ל-2024 – כל זאת תוך קבלת מימון של מיליוני דולרים מ-INCLE.

סטטוס (באמצעות מכון רגבים) מנה
נהרג בעת ביצוע פיגועים ("שהיד") 46
נעצר על ידי כוחות ישראליים בגין פעילות טרור (2021-2023) 25
נפצעו בעת ביצוע פיגועים 7
סה"כ פעילי PASF המעורבים (2020-2024) 78

דו"ח21 שפורסם על ידי מכון "מבט לתקשורת פלסטינית", שהתמקד גם הוא בהשתתפותו של חבר PASF בטרור, ציין, בין עשרות מקורות אחרים, כי במרץ 2023 הצהיר מוחמד חמדאן, מזכיר סניף פת"ח בשכם: "אני חושב שכל העם הפלסטיני והעולם כולו ראו [לאחרונה] יותר מ-1,500 מבצעים צבאיים (כלומר, פיגועים) נגד הכיבוש הישראלי הובילו אנשי תנועת פת"ח ואנשי כוחות הביטחון".

בכיר אחר ברשות הפלסטינית, מוחמד אל-מסרי, אמר ביוני 2023 כי "יותר מ-63-65% ממספר השהידים בגדה המערבית, בעימותים היומיומיים, הם אנשי תנועת פת"ח, כאשר רובם הם "אנשי מנגנוני הביטחון [של הרש"פ] או בניהם… מי שרודפים ברחובות, נעצרים ונכלאים הם קציני מנגנוני הביטחון הפלסטיניים".22

הדיווחים על מעורבות ה-PASF בטרור וחוסר הפעולה של חברי ה-PASF למאבק בטרור אינם חדשים. במקום זאת, הם פורסמו באופן עקבי ומדגימים דפוס ברור של כישלון הסיוע.23

המלצות למדיניות

מאז 2007, ארה"ב סיפקה כמעט מיליארד דולר מכספי INCLE לרשות הפלסטינית. המימון החל בעקבות ניצחון חמאס בבחירות לרשות הפלסטינית ב-2006, המהלך של אבו מאזן להדיח את ממשלת חמאס הנבחרת והשתלטות חמאס על הרצועה. מטרת המימון הייתה לחזק את ה-PASF ולשפר את יעילותו בלחימה בטרור בשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. אולם בפועל, המימון שימש את הרשות הפלסטינית למאבק בפעילות חמאס, כיריביה הפוליטיים של הרשות, ולא למלחמה בטרור. בעוד שהמימון שימש, לכאורה, להכשרה ולצייד את ה-PASF למשימתו להילחם בטרור, בפועל, המימון שימש לאימון מחבלים החברים ב-PASF.

בעוד שהקונגרס התנה את הרוב המכריע של הסיוע האמריקני לרש"פ בביטול תוכנית התמריצים לטרור של הרש"פ/אש"ף ותגמול הטרור "תשלום תמורת הרג", כספי INCLE המשיכו לזרום ללא הפוגה.

המציאות היא שהמימון של INCLE אינו משיג את מטרותיו. המכשול אינו מקור המימון או מטרתו, אלא הרשות הפלסטינית, שמסיתה, מתמרצת ומתגמלת את הטרור ביד שמאל, ולוקחת כסף מארה"ב כדי להילחם בטרור כביכול ביד ימין.

מכיוון שברור שהסיוע האמריקאי הניתן למלחמה בטרור למעשה מתדלק את הטרור, לכל הפחות, על הממשל האמריקאי להעריך מחדש את כל המימון העתידי של INCLE לרשות הפלסטינית. כדי להבטיח שהרשות הפלסטינית תימנע מלשחק את המשחק הכפול שלה וכדי להבטיח שכספי משלם המיסים האמריקאי אינם מסייעים לטרור, על הקונגרס לשקול גם תיקון חוק טיילור פורס. יש להתנות את כל כספי INCLE בכך שהרשות הפלסטינית תחדל מהשתתפות בכל צורה של הסתה לטרור, קידום טרור ותגמול טרור, תוך סילוק מחבלי PASF. כאשר ישראל עדיין לא עשתה זאת, יש להעמיד לדין ולהעניש חברי PASF המשתתפים בטרור או מתעלמים מפעולות טרור אחרות.

* * *

הערות

דו"ח זה נכתב בסיועה ומחקרה יוצאי הדופן של גב' רבקה זגלבאום

  1. GAO-10-505, הרשות הפלסטינית: הסיוע האמריקאי הוא אימון וציוד כוחות הביטחון, טבלה 2

  2. מחלקת המדינה של ארה"ב, הצדקת תקציב הקונגרס, פעולות חוץ, שנות הכספים 2011–2025, זמין בכתובת https://www.state.gov/plans-performance-budget/international-affairs-budgets/

  3. מחלקת המדינה של ארה"ב, ForeignAssistance.gov — לוח מחוונים של המדינה: "הגדה המערבית ועזה | שנת הכספים 2025 | התחייבויות | בקרת סמים בינלאומית ואכיפת חוק (INCLE).

  4. הרשות הפלסטינית סירבה לכל סיוע אמריקאי לאחר שחוק ההבהרה נגד טרור (ATCA) נכנס לתוקף; לא נרשמו התחייבויות.

  5. הרשות הפלסטינית סירבה לכל סיוע אמריקאי לאחר שחוק ההבהרה נגד טרור (ATCA) נכנס לתוקף; לא נרשמו התחייבויות. ראו גם: מבט לתקשורת פלסטינית – הרשות הפלסטינית בוחרת בקידום הטרור ובתגמולים על פני הסיוע האמריקאי – https://palwatch.org/page/15259

  6. הכספים עמדו חסרי מעש; רובם קיבלו הודעה מחודשת והוצאו לאחר חידוש הסיוע ב-2021.

  7. GAO-10-505, הרשות הפלסטינית: הסיוע האמריקני הוא אימון וציוד כוחות הביטחון, טבלה 2 (הערות מצביעות על כך שהכספים לשנת הכספים 2007 היו "זמינים להתחייבות בשנת הכספים 2008").

  8. הקונגרס האמריקני, חוק ההקצבות המאוחדות, 2018, div. S, §§ 1001–1004 ("חוק טיילור פורס"), Pub. L. 115-141, 132 Stat. 348 (23 במרץ 2018).

  9. המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, "האם מדיניות "התשלום תמורת הרג" של הרשות הפלסטינית תוביל לחידוש המימון האמריקאי?" 30 במרץ 2025, https://jcpa.org/article/will-the-pas-restructured-pay-for-slay-policy-lead-to-renewed-u-s-funding/; המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, "איך נדע שהרשות הפלסטינית הפסיקה את מדיניות 'תשלום תמורת הרג'?" מאי 28, 2025, https://jcpa.org/how-will-we-know-the-pa-has-ended-the-pay-for-slay-policy/

    תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, "תמריץ טרור: הקצבות הרשות הפלסטינית למחבלים ובני משפחותיהם", JCPA, 17 באפריל 2024, https://jcpa.org/paying-salaries-terrorists-contradicts-palestinian-vows-peaceful-intentions/

  10. בית המשפט העליון של ארצות הברית, הרשות הפלסטינית נ' פולד, מס' 24-103, הוחלט ב-23 ביוני 2025; ראו גם חוק קידום ביטחון וצדק לקורבנות טרור, Pub. L. No. 116-94, Division J, Title IX, § 903 (2019)︎

  11. המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, "הבנת החלטתו של עבאס למנות את רוחי פתוח כיורשו", 4 בדצמבר 2024, https://jcpa.org/understanding-abbass-decision-to-appoint-rawhi-fattouh-as-his-successor/; מבט לתקשורת פלסטינית, "מהלכיו של עבאס לביסוס הדומיננטיות הדיקטטורית של פתח ברשות הפלסטינית", 15 ביולי 2022, https://palwatch.org/page/31854

  12. משרד האוצר של הרשות הפלסטינית, דוח כספי חודשי: לוח 5-ב: הוצאות ארגוני הרשות הפלסטינית, (בסיס התחייבות) ינואר-דצמבר 2024 (פורסם ב-30 בינואר 2025).

  13. כ-214,278,031 דולר.

  14. מחלקת המדינה של ארה"ב, הצדקת תקציב הקונגרס: מחלקת המדינה, פעולות חוץ ותוכניות קשורות, נספח 2, שנת הכספים 2025. 

  15. נספח 1, סעיף 12 להסכם הביניים הישראלי-פלסטיני בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה, https://ecf.org.il/media_items/624 (עמ' 9). 

  16. ג'רמי שארפ וכריסטופר בלנצ'רד, סיוע החוץ של ארה"ב לפלסטינים, דו"ח CRS לקונגרס RS22370, 27 ביוני 2006, https://www.everycrsreport.com/files/20060627_RS22370_f74360b59d356335a3184dfa6d0d8f4648324b7d.pdf

  17. מחלקת המדינה של ארה"ב, הצדקת תקציב הקונגרס: מחלקת המדינה, פעולות חוץ ותוכניות קשורות, נספח 2, שנת הכספים 2025.

  18. רגבים, קצינים ביום, מחבלים בלילה: מעורבות קציני מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בטרור, פברואר 2024, https://www.regavim.org/wp-content/uploads/2024/03/regavimTerrorReportEng1202.pdf

  19. מבט לתקשורת פלסטינית, "אש"ף ופת"ח חוגגים את המחבלים שהם חלק ממנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית", 16 בנובמבר 2022 – https://palwatch.org/page/32364

  20. עמיחי שילה, "מדוע צה"ל מסתיר את מחבלי גדודי חללי אל-אקצא?" הכל היהודי, 19.2.24 (https://bit.ly/3Pgj4JQ).

  21. איתמר מרכוס, מחבלים במדים: מחקר על מעורבות מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בטרור (מבט לתקשורת פלסטינית, ינואר 2025), https://palwatch.org/Storage/Special-Reports/Terrorists-in-uniform – Complete-0125.pdf

  22. שם.

  23. ראו, בין היתר, המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, "שוטרים ביום, טרוריסטים בלילה: מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית במימון ארה"ב", 19 בפברואר 2024 – https://jcpa.org/video/cops-by-day-terrorists-by-night-the-u-s-funded-pa-security-forces/; מבט לתקשורת פלסטינית: "פת"ח של עבאס מתרברב ב-23 מחבלים של קציני ביטחון של הרשות הפלסטינית – במימון המערב", 5 בספטמבר 2023 – https://palwatch.org/page/34545; "אש"ף ופת"ח חוגגים את המחבלים שהם חלק ממנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית", 16 בנובמבר 2022 – https://palwatch.org/page/32364; "סגנו של אבו מאזן מודה כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פועלים יחד עם טרוריסטים", 27 באוקטובר 2022 – https://palwatch.org/page/32256; "שוטרים ביום, מחבלים בלילה – התפקיד הכפול של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית", 22 ביוני 2022 – https://palwatch.org/page/31797; "המחבלים השולטים ברחוב הפלסטיני", 2 בספטמבר 2021 – https://palwatch.org/page/29123; המרכז לחקר מדיניות המזרח הקרוב, 5 במאי 2011 – https://israelbehindthenews.com/wp-content/uploads/2014/09/dangers-of-US-Aid-to-PA-security-forces.pdf