עבור לתוכן העמוד
Menu

האם ראמי מחלוף בדרך לחשוף את הסודות של אסד?

מח'לוף טוען כי אנשיו של הנשיא הסורי בשאר אסד השתלטו במרמה על רכושו ורכוש ילדיו ומכרו אותם לאחר שזייפו מסמכים • גורמים בסוריה מעריכים כי החרפת העימות בין ראמי מח'לוף לבשאר אסד תביא לחשיפת כמה מהסודות הכמוסים שמח'לוף מחזיק על הנשיא ומשפחתו

המיליארדר ואיש העסקים הסורי, ראמי מח'לוף, בן דודו של הנשיא בשאר אסד חוזר שוב לכותרות, זאת לאחר שתיקה של כמה חודשים. מחלוף חשף את המתרחש מאחורי הקלעים בכל הקשור להשתלטות של שותפו, הנשיא בשאר אסד, לגבי רכושו.

בפוסט מפורט שפירסם בדף הפייסבוק שלו ב-10 בינואר הוא מגולל את אשר עשו לו גורמים כלכליים בכירים הקשורים לנשיא הסורי.

לטענתו, ב-6 בינואר פרצו אנשי ביטחון סורים למשרדי החברות המסחריות שבבעלותו ולארמון שלו בעיירה יעפור באזור דמשק, החרימו מסמכים חשובים ואחר כך זייפו אותם ומכרו את הרכוש שלו ושל ילדיו.

הוא מכנה את הגורמים הכלכלים הבכירים בשמות כמו "הכנופיות" ו "עשירי המלחמה" ומאשים כי "המליציה" שפרצה לארמון שלו בעיירה יעפור שייכת לאחד הגורמים הכלכליים החדשים של המשטר הסורי, חדר אלטאהר, המכונה גם בשם "אבו עלי חדור". מדובר באדם שמנהל את הקשרים הכלכליים של משפחת אלאסד שהקים כמה מליציות ושממשל טראמפ הטיל עליו סנקציות בהתאם ל"חוק קיסר" החדש.

ראמי מח'לוף שיגר איגרת לנשיא אסד בנושא ובמקביל פירסם את הדברים שכתב לו בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו כדי לוודא שהדברים שכתב אכן יגיעו ליעדם.

הוא כתב כי פנייתו לנשיא אסד נעשתה בתוקף תפקידו של הנשיא בשאר אסד כראש מועצת המשפט העליונה וראש הרשות המבצעת הביטחונית והצבאית. באיגרת הוא דורש ממנו להחזיר לו את כל זכויותיו ולהעניש בחומרה את כל מי שביצעו את המעשים נגדו.

באיגרת מתלונן ראמי מח'לוף כי מנעו ממנו להגיע לבית המשפט והתעלמו מכל הפניות ששלח בכתב לגורמים שונים, "לכנופיות האלה יש סמכויות רחבות ובראשן הרשות הביטחונית" הוא כתב.

האיגרת של ראמי מח'לוף לנשיא באשר אסד כתובה בלשון של תוכחה:

"האם אתה מרוצה מכך? מדוע לא פעלת אתה או שום גורם רשמי אחר לבדוק את פעולת המרמה והזיוף שהן מהוות את תיק השחיתות הגדול ביותר בהיסטוריה של סוריה?".

ראמי מח'לוף שומר באיגרתו על "מרחק ביטחון" מהנשיא בשאר אסד וגם על כבודו, ברור שכל צעד שנעשה נגדו על ידי גורמי ביטחון הסורים היה באישורו של בשאר אסד,אולם הוא נמנע מלהאשים באופן ישיר את הנשיא ורעייתו אסמה ומעדיף להטיל את האשמה על האיש שמנהל את העסקים הכלכלים של משפחת הנשיא כדי לשמור על האופצייה שאולי הם יחזרו בהם מהצעדים שנקטו נגדו.

כל אזרח בסוריה יודע כי מאחורי הפגיעה בעסקיו של ראמי מחל'וף עומדת רעיית הנשיא אסמה אלאסד אשר הקימה ביחד עם בני משפחתה (משפחת אלאח'רס) אימפריה כלכלית חדשה שהשתלטה על כמה מהחברות של ראמי מח'לוף.

ראמי מח'לוף לא עזב את סוריה מאז פרץ המשבר בינו לבין הנשיא בשאר אסד, רוסיה ניסתה לתווך ביניהם ללא הצלחה והמחלוקת בין השניים הגיעה גם לעדה העלווית שהשניים משתייכים אליה,העדה העלווית חצויה כיום בין כאלה התומכים בראמי מח'לוף המסייע לעניים ונזקקים בעדה לבין אלה המצדיקים את ההתנהלות של הנשיא אסד כלפיו.

ישנם גורמים בסוריה שטוענים כי ראמי מח'לוף והנשיא בשאר אסד עדיין שותפים בעסקים מסויימים וכי "תעודת הביטוח" שבזכותה ראמי מח'לוף נשאר בחיים הם מיליארדי הדולארים שהוא הספיק להעביר לחו"ל לפני פרוץ המשבר בינו לבין בשאר אסד.

הנשיא הסורי יודע היטב כי כל פגיעה פיזית בראמי מח'לוף תסתום את הגולל על האפשרות לשים את ידו על הכספים בחו"ל, מאידך גיסא, הוא ממשיך בהתעמרות בראמי מח'לוף ובהשתלטות על רכושו בתוך סוריה עצמה.

גורמים באופוזיציה הסורית טוענים כי ראמי מח'לוף עדיין לא השתמש ב"תותחים הכבדים" שברשותו. הוא יודע סודות רבים שיכולים להביך ולגרום הרבה צרות לנשיא אסד, אבל כנראה שהוא ממתין לעיתוי המתאים ביותר מבחינתו, להערכת הגורמים האלה הדבר צפוי לקרות בקרוב נוכח ההחרפה בעימות בין השניים שהייתה בימים האחרונים.

לפני כמה חודשים החליט ראמי מח'לוף להשיב לנשיא אסד כגמולו ולגלות כמה מהסודות של הנשיא הסורי. הוא סיפר כי הוא עצמו הקים רשת של חברות קש בחו"ל כדי לסייע לבשאר אסד לעקוף את הסנקציות שהטיל עליו המערב. נראה כי זהו היה רק הצעד הראשון של ראמי מח'לוף בחשיפת סודותיו של הנשיא בשאר אסד, הוא מחזיק באינפורמציה מאוד רגישה וכאמור הוא מתכוון להשתמש בתחמושת שיש ברשותו בקרוב.