עבור לתוכן העמוד
Menu

CNN מתנצל בפני השגריר גולד

העיתונאי המוערך, פאריד זקריה תיקן את טעותו בבר ציטוט שלא נאמר מעולם על ידי נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה • "טיעיתי"

לאחר שבשבוע שעבר, טען בראיון עם המלך עבדאללה שני, מלך ירדן, פריד זקריה, מגיש התכנית  הפופולארית  GPS בערוץ החדשות הבינלאומי CNN, כי ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ, אמר : "ירדן צריכה להתחיל לחשוב על עצמה כמדינה פלסטינית. במילים אחרות ישנו פתרון לשתי מדינות – ירדן כמדינה פלסטינית… ".  הקטע עצמו צוציץ בחשבון הטוויטר הפרטי של זקריה וכן  צוטט בהרחבה בעיתונות הירדנית.

בתגובה לדברים הללו ענה ד"ר גולד לזקריה בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "זקריה שידר פייק ניוז. מעולם לא אמרתי את הדברים הללו. לו זקריה היה קורא את מאמרי שפורסמו בישראל אודות החשיבות של הממלכה האשמית לישראל, הוא היה מבין כי גם אני רואה כגרום ליציבות לישראל ולאזור כולו".

ב-1 לאוגוסט בסיום שידור התכנית השבועית של זקריה, אמר התנצל השדר בפני ד"ר גולד  ואמר: "בתכנית ששודרה בשבוע שעבר שאלתי את המלך עבדאללה על הרעיון שלא תהיה מדינה פלסטינית ברת קיימא לבדה, אלא ירדן תהפוך למעשה למדינה פלסטינית.  אני ציינתי כי הרעיון הוזכר על ידי הדיפלומט הוותיק, ד"ר דורי גולד. אני טעיתי. רבים העלו את הרעיון הזה, אבל לא ד"ר גולד. אני מתנצל על השגיאה הזו".

הצטרפו אל ערוץ הטלגרם שלנו.

 

 

ד"ר גולד מסר בתגובה: "עובדות והרדיפה אחר האמת הם דבר חשוב בו אני מתמקד בעבודתי, לכן היה חשוב כי הטעות הזו תתוקן. מודה ועוזב ירוחם".