עבור לתוכן העמוד
Menu

"הצבת איראן שוב במרכז העניינים יכולה להוביל לשינוי ההסכם"

את הדברים אמר סא"ל במיל במיל. מיקי סגל ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

"אני מכיר את המחלוקת בין גורמים השונים במודיעין בנושא החשיפה של ראש הממשלה, אולם הצגת הדברים בצורה מרשימה כל כך והצבת איראן, כמו שנתניהו עשה לא אחת, במרכז הענייניים תביא לתזוזה גם אצל הנשיא טראמפ וגם לסדקים, אותם אנו כבר יכולים לראות באיחוד האירופי" ,כך אומר היום ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן, סא"ל במיל. מיקי סגל, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

סא"ל במיל. סגל מודה כי למרות שהכיר את רוב הפרטים עצמם בשל תפקידו באמ"ן הוא עדיין נשאר "פעור פה" לנוכח הארכיון הסודי שנחשף. "זה הישג מודיעני מרשים ביותר", אומר סגל.

הראיון המלא:

לדבריו של ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן המטרה של חשיפת החומרים היא לעזור למערב לפרש את החומרים ולתרגמם למניעה מאיראן להפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית. לדבריו ניתן לראות כבר את השפעה של הדברים בעקבות הפגישות של מקרו ומרקל והעמדה הבריטית שאולי תישקל מחדש בנושא. "על ארה"ב והמערב לפעול לתיקון ההסכם. החלתו על בסיסים צבאיים האירנים שנמצאים מחוץ לעיניהם של הפקחים והסרת התפוגה של ההסכם", אומר סגל.

"למעשה מה שהציג ראש הממשלה במצגת שלו זה כי ההסכם היה בשקר מיסודו" , טוען סגל. בסופו של "כדור השלג" שהחל להתגלגל החל מחשיפת האופוזיציה האיראנית את התכנית עצמה ובקצה שלה אנו רואים את ממשל אובאמה שידע שהבסיס להסכם הוא שיקרי, כפי שאמר היום השגריר לשעבר שפירו.

חוקר המרכז הירושלמי אומר כי לדעתו ומהכרות שלו את איראן, בכירי הממשל ישבו אתמול "המומים" לנוכח הממצאים שנחשפו. וזאת הפתעה ומכה בסדר גודל של ה"תועלת" שהוחדרה אל הצנטריפוגות בשעתו.

להערכתו מדובר במכה קשה למשטר האיראני הנמצא גם ככה בקשיים רבים הן מבית והן מחוץ. לדבריו של סגל, ישראל הוכיחה שוב כמו בסוריה כי היכולות המודיעיניות שלה הם מעולות והכי היא יכולה להכות באיראן בצורה קשה מבחינה מודיעינית המדויקת, אולם לדבריו הבעיות מבית , הקשיים הכלכליים ממשיכים את שני השעונים עליהם מדבירם בקהילת המודיעין – השעון של הפצצה הגרעינית והשעון של החלפת המשטר, להערכתו של סגל, שעון החלפת המשטר קרוב יותר לסיום מהשעון הגרעיני.

 

הריאיון נערך ב"גלי ישראל"