עבור לתוכן העמוד
Menu

3 דיפלומטים איראנים הורשו לנחות בג'דה

השלושה קיבלו אישור להכנס לערב הסעודית על מנת לאייש את תפקידם ב OIC • דובר משרד החוץ האיראני: מוכנים להתקדמות

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי שלושה דיפלומטים איראנים הגיעו לסעודיה כדי להיכנס לתפקידים במטה של הארגון לשיתוף פעולה איסלמי (OIC) בג'דה, כך אמר דובר משרד החוץ האיראני במסיבת עיתונאים ב-17 לינואר.

בסימן נוסף להפשרה ביחסים בין המדינות, איראן הודיעה כי סעודיה הסכימה למתן האשרות לשלושה דיפלומטים שיכנסו לממלכה.

טהראן וריאד קיימו ארבעה סבבים של שיחות בעיראק, כאשר בבגדד קיוותה שתיווך יעצור את היריבות בין השכנות. בסעודיה כינו את השיחות כלבביות ואילו באיראן כמתקדמות.

ח'טיבזאדה אמר כי איראן הגישה את "ציפיותיה" לסעודיה במהלך השיחות הקודמות בעיראק.

"אנו מקווים להגיע לתוצאה בשיחות העתידיות… מה שמחייב גורמים סעודיים לשים לב להערותיהם ולמעשיהם", אמר חטיבזאדה.

"איראן תמיד הביעה את נכונותה לפתוח את השגרירות שלה בסעודיה".

אתמול דיווחנו באתר המרכז כי סוכנות הידיעות האיראנית ISNA ציטטה את ג'ליל רחימי ג'הנאבאדי, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט של איראן בציוץ בו כתב כי המדינות הניציות מוכנות לחדש אתה יחסים הדיפלומטים ולפתוח את השגרירות ביניהן.

 

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ג'הנאבאדי כתב כי ליחסים בין היריבות באזור תהיה השפעה חשובה על הפחתת המתיחות האזורית ו"חיזוק האחדות של העולם האסלאמי".

הוא קרא למוסדות הביטחון והתקשורת של איראן להיזהר מפעילות ישראל, שלדבריו עשויה לנסות לשבש את הקשרים בין טהראן לריאד.

"היחסים של שתי מדינות חשובות – איראן וסעודיה – זוכים לתחייה, והשגרירויות מתכוננות להיפתח מחדש", כתב בציוץ.

חמאס והמהומות בנגב – עוד שמן למדורה

"לצעד זה יהיו השפעות חשובות על הפחתת המתיחות האזורית והגברת האחדות בעולם המוסלמי. ארגוני ביטחון וכלי תקשורת חייבים להיזהר מרשעות של ציונים ומהטמטום של קיצוניים".

ב-10 לינואר פרסמנו באתר המרכז את דבריו של דובר משרד החוץ האירני, סעיד חטיבזאדה, במסיבת עיתונאים בה ענה לשאלת כתב IRNA לגבי קיום סבב השיחות החמישי עם ערב הסעודית ועמדת ריאד כלפי לבנון.

תשובתו של חטיבזאדה הייתה כי "השיחות שהתקיימו בין איראן לסעודיה נמצאות על סדר היום, וניסינו להמשיך את היחסים והשיחות היציבים שלנו, בכנות ובחריצות, למרות ההבדלים", אמר.

דובר משרד החוץ מסר כי במקרה של לבנון מנסים גורמים זרים להתערב במדינה, והוסיף: "על כולם לכבד את ריבונות של המקומיים". הרפובליקה האסלאמית של איראן פועלת לטפח אינטגרציה רבה יותר בקרב קבוצות לבנוניות.

חטיבזאדה, ענה בנוסף על נוכחות משלחת סעודית בווינה, אמר: "פגישות אלו אינן מוגבלות לסעודיה ולכל המדינות הנמצאות בוינה, בעוד שהתייעצויות אלו אינן קשורות להיום ולאתמול, ודברים דומים. קרה בעבר".

הוא הוסיף: "כל המדינות, כולל סעודיה, מגיעות לווינה על בסיס דו-צדדי ולאומי". הפגישות והשיחות הדו-צדדיות הללו התקיימו גם באופן אישי או בטלפון מאז תקופת הסכם הגרעין."

בהתייחסו לביקורו של שר החוץ בעומאן, אמר הדיפלומט: "ביקורו של שר החוץ בעומאן הוא בן יום וייתכן כי יהיה סיור למדינה נוספת" .