עבור לתוכן העמוד
Menu

חודש הראמאדן: בתימן הוכרז על הפסקת אש לחודשיים

חודש הרמאדן החל ואיתו תקווה חדשה למדינה הרעבה בעולם

שביתת נשק של חודשיים החלה בתימן שסועת המלחמה, כך הודיע שליח האו"ם המיוחד ב-1 באפריל.

הפוגה של חודשיים החלה בשעה 19:00 בערב (1600 GMT) הלילה. החל מהלילה, כל הפעולות הצבאיות הקרקעיות, האוויריות והימיות צריכות להיפסק", הכריז הנס גרונדברג בהצהרה.

הפסקת האש המיוחלת החלה במועד מיוחד של תחילת חודש הראמדאן ותאפשר גישה לספינות אספקה רבות הממתינות בנמל חודיידה על מנת לפרוק בעיקר דלק ומזון.

החות'ים וחברי הקואליציה הערבית ייפגשו במקביל על מנת לסכם על פתיחת כבישים בחלקים שונים מהמדינה, כולל נפת טאיז, "כדי לשפר את חופש התנועה של אזרחים", נכתב בהצהרה.

"הצלחתה של יוזמה זו תהיה תלויה במחויבות המתמשכת של הצדדים הלוחמים ליישם את הסכם שביתת הנשק עם הצעדים ההומניטריים הנלווים לו", אמר גרונדברג.

"אני גם מקווה שהרצון הטוב שראינו מכל הצדדים בציבור יתורגם להפחתת ההסלמה ארוכת הטווח וכן ברטוריקה תקשורתית מסיתה".

איחוד האמירויות בירכה על ההכרזה על הפסקת אש בתיווך האו"ם בתימן והפסקת כל הפעולות הצבאיות  ובגבול הסעודי-תימן, כך דיווחה ביום שבת סוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות.

משרד החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הדגיש את תמיכתו בכל המאמצים שנעשה על ידי שליח האו"ם כדי לשפר את הסיכויים לשלום ויציבות בתימן ובאזור, ואת חשיבות התפקיד המרכזי של ערב הסעודית בהשגת יציבות וביטחון בתימן, והדגיש שוב את מחויבותה לעמוד לצד העם התימני ולתמוך בשאיפותיו הלגיטימיות לפיתוח ושגשוג.

בחריין שיבחה אף היא את תגובת הנהגת הקואליציה על הפסקת האש ואמרה כי היא מקווה שהיא תהווה צעד חשוב כהזדמנות לעצור את המלחמה בתימן, להגיע להסדר מדיני כולל בין מפלגות תימן ולהחזיר את הביטחון. יציבות ושלום למדינה.

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי שיבח את מאמציו של שליח האו"ם לתימן הנס גרונדברג, והביע תקווה שהפוגה תקל על סבלו של העם התימני ותספק תנאים הולמים למפלגות התימניות לצמצם את ההסלמה ולהגיע להסדר מדיני מקיף לסכסוך.

גם עומאן, קטאר, הליגה הערבית והאיחוד האירופי פרסמו הצהרות דומות המברכות על הפסקת האש.