עבור לתוכן העמוד
Menu

23 ילדים נהרגו על ידי כוחות הביטחון האיראנים בהפגנות נובמבר

תחקיר מיוחד שמפרסם ארגון "אמנסטי אינטרנשונל" שופך אור על המהומות בנובמבר בה נרצחו לפי דיווחים שונים 1,500 בני אדם

כוחות הביטחון האיראנים הרגו לפחות 23 ילדים במהלך המחאות בנובמבר 2019, כך טוען ארגון אמנסטי בתחקיר מיוחד שפרסם הבוקר (רביעי).

גל המחאות שפרץ ב-15 בנובמבר לאחר החלטה המנהיג העליון לאפשר עליית מחירי הדלק הוביל מחאות רחבות בערים רבות במדינה ולפי פרסומים שונים להרג של 1,500 בני אדם בתוך שלושה ימים.

 

דאגה ישראלית-מצרית מפינוי הנוכחות האמריקנית בסיני

לפי תחקיר אמנסטי אינטרנשונל, במהלך אותם מהומות נהרגו 23 ילדים, 22 מתוכם נהרגו על ידי כוחות הביטחון האיראנים. "ירי לא מוצדק בתחמושת חיה פגעה במפגינים ובעוברי אורח".

עוד נחשף בתחקיר כי מספר ילידים נחשפו להטרדות, איומים, מעקב וחקירות על ידי כוחות הביטחון האיראנים.

טווח הגילאים של הנהרגים עומד על 8-17, כאשר בת ה-9 הינה ילדה. 12 ילדים מתוך 23 ההרוגים נרשמו ב-13 מחוזות שונים במדינה והתרחשו ב-16 בנובמבר, שמונה ב-17 בנובמבר ושלושה ב-18 בנובמבר.

"חייבת להתקיים חקריה עצמאית ובלתי תלויה של הרג הילדים הללו ויש להביא לדין את האנשים שהורו על הירי", אומר פיליפ לות'ר, ראש המחקר של אמנסטי במזרח התיכון. "העבודה כי ההרג של הילדים התרחש בזמן קצר כזה היא הוכחה נוספת לכך שכוחות הביטחון האיראנים יצאו למסע הרג ללא חשבון על מנת לדכא את המהומות, המשיך לות'ר בדבריו.

אמנסטי מסרה כי היא נכתבה לעבדולרזה רחמני פזלי, שר הפנים של איראן, את שמותיהם של 23 הילדים, אך לא קיבלה תגובה. בארגון טוענים כי משפחות ההרוגים בהפגנות הופחדו על ידי המדינה כדי למנוע מהם לדבר בגלוי על מקרי המוות.

איראן לא מצליחה להשתלט על נגיף הקורונה

"משפחות של ילדים שנהרגו במהלך ההפגנות עומדות בפני קמפיין הטרדה חסר רחמים כדי להפחיד אותם מלדבר," אמר לות'ר והוקיע את ה"כיסוי הממלכתי של התקשרות ".

הדו"ח התבסס על עדויות מסרטונים וצילומים, וכן על תעודות פטירה וקבורה, דו"חות של עדי ראייה וקרובי משפחה של קורבנות וכן מידע שנאסף על ידי פעילי זכויות אדם ועיתונאים.

משפחות ההרוגים האשימו את קציני המודיעין ב"גניבת גופות "של בתי חולים כדי להסתיר את הקנה המידה האמיתי של ההתמוטטות האכזרית של הממשלה.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/03/iran-at-least-23-children-killed-by-security-forces-in-november-protests-new-evidence/