עבור לתוכן העמוד
Menu

הבחירות בארה"ב: הקול הערבי

הבחירות באהר"ב מסקרנות גם את העולם הערבי כולו וגם את המצביעים הערבים החיים בארה"ב • סקר מראה כי רוב המצביעים מעדיפים להצביע לביידן , אך רואים בהישגים הכלכליים של טראמפ סיבה לעבור צד

הקול הערבי בבחירות בארה"ב שהחלו היום (שלישי) הוא גורם חשוב במארג של המצביעים למפלגות השונות.

בסקר אחרון שפרסם המכון הערבי האמריקאי AAI עולה כי רוב המצביעים מעדיפים את ג'ו ביידן כנשיא ואילו 35% אחוזים מעדיפים את הנשיא טראמפ לכהונה נוספת.

 

"מצביעים אמריקאים ערבים יכולים לסייע בניצחון" , סיפרה מאיה ברי, מנכ"לית המכון הערבי אמריקאי (AAI), בראיון לאתר "אאל ערבי אל ג'דידיה".

יותר מ -80% מהערבים האמריקאים שנשאלו אמרו כי הם "נוטים מאוד" להצביע, ורבים מהם חיים במדינות מפתח, הקולות של קהילת מיעוט זו יכולים למלא תפקיד מכריע.

"ערבים אמריקאים מהווים יותר מחמישה אחוזים מהקולות במדינה זו. אז האם יש לנו את היכולת באזורים מסוימים להיות הגורם המכריע לניצחון? כן."

האוכלוסייה הערבית-אמריקאית בארצות הברית מסתכמת בכ -3.7 מיליון איש. בזמן שהם חיים ועובדים בכל מדינה, נראה כי חלק הארי של ציבור הבוחרים הערבי-אמריקאי מרוכז רק בשתיים עשרה מדינות.

בין אלה מדינות מישיגן ואוהיו – בהן קיימת קהילה אמריקאית ערבית גדולה, ובמקרה זה מהוות 5 ו -2 אחוזים מהקולות בהתאמה.
"זה למעשה מעצים את הכוח הפוליטי של הקהילה המדהימה הזו. אנו מזכירים באופן קבוע לאנשינו שהעובדה שהם חיים במדינות המפתח העיקריות הללו פירושה שההצבעה שלהם חשובה הרבה יותר."

הסקר של AAI סיפק רשימה של 14 מרכיבים שונים החשובים למצביעים לקביעת ההצבעה של המוסלמים בבחירות הללו.

בעוד שמקומות העבודה והכלכלה, הבריאות והסביבה מדורגים גבוהים, 40% מהערבים האמריקאים אמרו כי הדאגה הראשונה שלהם היא "יחסי הגזע בארה"ב כיום".

"אני אגיד לך שאני חושב שזה אחד הממצאים החשובים ביותר מהסקר שלנו," אמר ברי.

מאז תחילת המחקר של ה-AAI בשנת 1996, נראה כי הנושאים העיקריים של המצביעים הערבים האמריקאים הם מקומות עבודה וכלכלה, בריאות וחינוך.

"אנשים מוצאים את העובדה הזו כמפתיעה" אמרה. "אנו משקיעים זמן רב בצורך לחנך אחרים שזה בכלל לא כל כך יוצא דופן. בסופו של יום, בוחר ערבי-אמריקאי הוא עדיין אדם שרוצה לקבל עבודה טובה [ורוצה] לספק את שלהם מִשׁפָּחָה."

הסקר השנה מהווה מהפך ומראה כי עיקר תשומת הלב עוברת גם לנושא היחס הבין גזעי.

בנוסף לממצאים על יחסי הגזע, מצא AAI כי ל- 70% מהערבים האמריקאים דעה חיובית על מחאות Black Lives Matter.

"הם רואים מה קורה בקהילות ברחבי הארץ והם אומרים שזה לא בסדר – אלימות משטרתית נגד האוכלוסייה השחורה אינה בסדר".

ברי סיפרה שהיא שמעה מהקהילה שלה במישיגן שהתמיכה בנשיא טראמפ גברה.

 

 

סקר ה- AAI הראה באופן דומה כי למרות שבידן זוכה לתמיכה הרבה ביותר בקרב אמריקאים ערבים, מרווח התמיכה בו אינו גדול כמו שהיה בהילרי קלינטון עוד בשנת 2016.
הדו"ח של ה- AAI מסכם כי טראמפ "גלוון תמיכה בקרב הרפובליקנים הערבים-אמריקאים והצליח להביא אותם להצביע בעדו יותר מכל מעמד אחר בשני העשורים האחרונים. זה הנושא היחיד שנראה כי המצביעים ברחבי הארץ נתנו לזכותו של טראמפ – שהם הפחתות המס, הכלכלה, ביצועי שוק המניות", הוסיפה.

הקהילה האמריקאית הערבית מחולקת באופן שווה בין רפובליקנים לדמוקרטים, יחד עם עשרים וחמישה אחוזים תמיכה במועמדים עצמאיים, אמר ברי.
סקר ה- AAI חושף תובנות מעניינות כיצד מצביעים המוסלמים בהתאם לרמת ההדיקות של דתם.

תמיכת טראמפ בקרב אמריקאים ערבים מוסלמים וקתולים פחותה מבין המצביעים האורתודוקסים הפרוטסטנטים.
"אנשים מצרפים ערבים ומוסלמים כל הזמן, זה מאוד מתסכל", טען ברי.

"רוב הערבים האמריקאים במדינה הם למעשה נוצרים וריבוי המוסלמים בארצות הברית הם למעשה שחורים – כך שלא מדובר במונחים מתחלפים. זה לא מובן מאוד."
AAI מצא גם כי אמריקאים ערבים ילידי המדינה נוטים להצביע לטובתו של טראמפ ואילו ביידן מוצא את היתרון שלו בקרב האוכלוסייה שנולדה מחוץ למדינה.

אחד הפרויקטים הראשונים שהמכון האמריקני הערבי עסק בהם היה בירבורן, מישיגן – מדינת מולדתו של ברי – שם נמצא הריכוז הגבוה ביותר של אמריקאים ערבים.

"הדבר הראשון שעשינו באותה תקופה הוא להסתכל על גילאי המצביעים ולהבין כי [אם כי] היה ריכוז עצום של ערבים אמריקאים בעיר שהם לא היו רשומים להצביע," נזכר ברי.
"הכל השתנה לאחר שהאנשים האלה נרשמו והפכו לבוחרים. עכשיו בירבורן, רוב המועצה היא ערב אמריקאית, ראש מועצת העיר הוא אמריקאי ערבי."