עבור לתוכן העמוד
Menu

130 מכולות אימוניום חנקתי בנמל עדן

כתב בתימן פרסם כי לפני 3 שנים עגנו ספינות עם החומר שהתפוצץ לפי החשד בנמל ביירות בדרכם אל סעודיה שנמנעה מלהכניסם למדינה והם מאוחסנות בנמל • הממשלה פחה בחקירה מהירה בנושא

היועץ המשפטי לממשלת תימן הורה ביום שישי למנהלי הנמל בעדן לבצע בדיקה מהירה ולדווח על המצאות של אימוניום חנקתי שננטש בנמל הים בעיר במשך מספר שנים.

במכתב שהופנה לתובע לערעורים הראשי של מחוז עדן, עלי אחמד אל-עוואש, הורה לחקור את המידע אודות 130 מכולות אימוניום חנקתי הנטושות בנמל על מנת למנוע פיצוץ דומה למה שהתרחש בנמל ביירות בשבוע שעבר.

המשחק הכפול של קטאר בלבנון

העיתונאי התימני פתחי בן לזרק, עורך אתר העיתון החדשות "עדן אל-גאאד", פרסם ביום שישי כי בערך 4,900 טון אמוניום חנקתי מאוחסנים ב -130 מכולות נמצאים בנמל בשלוש השנים האחרונות.

 

 

 

 

 

הסיפור הוביל לכך שתאגיד נמלי מפרץ עדן, גוף ממשלתי המנהל את נמל ימי עדן, הוציא הכחשה כי החומר נמצא באזור וטען כי הכתב התייחס למשלוחים ישנים שנתפסו ובהם 140 מכולות של compound urea אורגני, שכמו אמוניום חנקתי, משמש כדשן חקלאי.
התאגיד טען שהחומר אינו "נפיץ או רדיואקטיבי". עם זאת, החומר שימש בעבר שימש לייצור פצצות ברחבי העולם, כולל את מכוניות התופת שהתפוצצו במרכז הסחר העולמי ב -1993.

 

איראן מביעה דאגה מתוכנית הגרעין החשאית של סעודיה

בהמשך קישר בן לזרק את הסיפור לדבריו של תא"ל. עבדול סלאם אל-אמרי, מפקד משטרת אזור החופש עדן, כי החל מה 12 באפריל 2012 ופנה להנהגת הקואליציה בהנהגת סעודיה, כשהוא מתריע כי המכולות שהוחרמו עשויות להיות מסוכנות ו"לגרום נזק רב" לתשתיות נמל הים עובדים.
"הכדור נמצא כעת במגרש שלהם", אמר בן לזרק לאתר "חדשות העולם הערבי" , בהתייחסו לגורמי הממשלה, ואמר כי הוא פרסם את הסיפור כדי להתריע בפני הציבור על החומרים המסוכנים.

 

 

 

 

ביום שישי הצטרפו מחוקקים במדינה לקולות שדרשו לחקור מיידית את ההאשמות על המכולות הנטושות. עלי חוסין אשל, חבר פרלמנט תימן, שלח מכתב לממשלה ובו ביקש הבהרות בנוגע לנוכחותם של 130 מכולות דשן בנמל וכיצד הגיעו לשם.

יו"ר תאגיד נמלי מפרץ עדן, מוחמד עלוי עמזראבה, אמר לאתר כי הם המכולות של הדשנים החקלאיים נשמרות במקום בטוח בנמל וכי הקואליציה של סעודיה דחתה את כניסת המשלוח למדינה.

בפברואר דווח בערב חדשות כי משמר החופים התימני תפס ספינה שהובילה 20 טונות דשן compound urea בחוף המערבי של המדינה. כלי תקשורת ממלכתיים דיווחו גם על החרמות מרובות של משלוחי אוריאה על אדמות בתימן, המיועדות לשטחים שבשליטת החות'ים בצפון המדינה.