עבור לתוכן העמוד
Menu

"מאבדים את האמון של הציבור הישראלי"

תא"ל במיל. קופרווסר: "נרתעים להפעיל כוח" • "צה"ל היה צריך להגיב מוקדם יותר ובעוצמה חזקה יותר"

"חמאס ניסה בשבוע שעבר לנסות ולקבע מחדש את הכללים לפעילות ישראלית מול רצועת עזה. לצערנו הרב האירוע של הירי נגד ישראל והתגובה של חמאס נבעו מאירוע אחר וללא קשר למציאות אותה מנסה החמאס לייצר", כך אומר תא"ל במיל. יוסי קופרוווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט המחקר באמ"ן.

 

לראיון המלא:

קופרווסר טוען כי התגובה של החמאס הייתה ידועה וברורה וכי הבעיה נעוצה בך שחמאס הבין כי ישראל אינה מוכנה להיכנס לעזה. חמאס הבין כי יש לו חופש תמרון יותר גדול וכי הוא יכול להשתמש בצעדות השיבה ככלי ובמצרים ליצור לחץ על ישראל ועל הרש"פ במטרה לקבל את הכסף ולהביא את "המצור" לסיום. קופרווסר אומר כי גם החמאס מבין כי התקרית של אוטובוס והירי על אשקלון היו מסתיימים אחרת, היינו כיו בסיטואציה שונה.

 

לדבריו של ראש חטיבת המחקר לשעבר של אמ"ן, ישנו הגיון בדברי ראש הממשלה בדבר אי רצונו להיכנס לעזה, אולם יש הגיון בדבריו של שר הביטחון לשעבר כי היה צורך להפעיל לחץ רב יותר בתגובה לצעדות השיבה וטרור העפיפונים והבלונים. לדבריו " צה"ל היה צריך להגיב אחרת ובעוצמה רבה יותר על הצעדות ואז היינו במקום אחר לגמרי".

 

"אנו נרתעים מלהפעיל את הכוח הצבאי שלנו מתוך מחשבה על ההיבטים של נזק סביביתי ונזק תדמיתי , אבל אנו מאבדים על הדרך את האמון של הציבור והישראלי", אומר חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.