עבור לתוכן העמוד
Menu

תקרית שייט שנייה בין ארה"ב לאיראן

חיל הים של איראן ושל משמרות המהפכה עצרו בפעם השנייה כלי שייט לא מאויש של ארה"ב בתואנה כי סיכן את הביטחון הימי באזור ים האדום • תקרית דומה התרחשה שבוע לפני במפרץ הפרסי

משחתת של הצי האיראני תפסה שני מל"טים ימיים של ארה"ב  ולאחר מכן שחררה אותם בים האדום על מנת למנוע תקריות ימיות בנתיב השיט הבינלאומי, והזהירה את וושינגטון להימנע מלחזור על תקריות דומות.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לדברי סוכנות הידיעות "פארס" המשחתת נתקלה בכלי השיט במהלך משימת איסוף נתונים ואבטחה של נתיבי שיט ונגד פיראטיות כך מסר ​​הצי האיראני בהצהרה.

ספינת המלחמה האיראנית קראה  לרשויות האמריקאיות האחראיות על מל"טי המפרש לשנות את כיוון כלי השיט "על מנת למנוע תאונות והתנגשויות ימיות", נכתב ההצהרה.

הסלמה מסוכנת בשטחי הגדה

עם זאת, המשחתת נתקלה שוב במזל"טים, כאשר קריאותיה לפקידים האמריקנים לשלוט בכלי השיט לא נענו במספר הזדמנויות.

לאחר שתפסה את השליטה על כלי השיט האמריקניים, הספינה האיראנית שחררה אותם ב"אזור בטוח", ולאחר מכן תפסו יחידות חיל הים האמריקאיות, שנכחו שם, את המל"טים.

הצד האמריקני "אז נקרא לפעול באחריות בכל הנוגע לביטחון הימי ולמנוע הישנות של תקריות כאלה".

זו התקרית השנייה בימים האחרונים, שכן כוחות חיל הים של משמרות המהפכה האסלאמית   (IRGC) תפסו לאחרונה ספינת שטח אמריקאית בלתי מאוישת כזו גם במפרץ הפרסי.

הספינה הבלתי מאוישת האמריקאית, שתקשורת הניווט שלה נותקה, נשלטה ונגררה על ידי הכוח הימי של משמרות המהפכה בשבוע שעבר על מנת לשמור על בטיחות הנתיבים של ספינות סחר ומכליות נפט.

לאחר מכן, חיל הים של משמרות המהפכה הזהיר את צבא ארה"ב להימנע מלחזור על טעויות מוכרות "המסכנות את הבטיחות הימית במפרץ הפרסי."

בהודעה צוין כי נוכחותם של כוחות הצבא האמריקני "הטרוריסטים" במפרץ הפרסי תמיד היוותה איום על הביטחון והיציבות של אזור רגיש ואסטרטגי זה.

הוא הוסיף כי הכוחות הימיים של משמרות המהפכה, הפרוסים באיים ולאורך המסלולים המבצעיים של הכוח המובחר, שומרים על מוכנות הלחימה שלהם ברמה הגבוהה ביותר על מנת שיוכלו לבצע את המשימות הקשות ביותר בכל עת.