עבור לתוכן העמוד
Menu

"תחושת תיסכול באיראן"

ראש ענף איראן לשעבר בחטיבת המחקר של אמ"ן אמר את הדברים היום ב"רדיו דרום" • האיראנים ימשיכו לנסות ולהגיב נגד ישראל

על רקע התקיפות הלילה בלבנון , נאום נצראאלה אתמול והתקיפות הישראליות בסוריה, התראיין היום סא"ל במיל. מיקי סגל, לשעבר ראש ענף איראן בחטיבת המחקר של אמ"ן ב"רדיו דרום".

להלן דבריו:

 

עד כמה רציניים היו מסוכנים הדברים של חסן נצראללה?

את נצראללה צריך לקחת תמיד ברצינות. הארגון שלו חוטף מהלומות רבות בסוריה עבור הפטרון שלו , איראן, אתמול בדחייה יש אירוע שעדיין לא בורר והוא נצמא בלחץ גם מבית וגם מצד איראן. נצראללה בעבר איים וגם ביצע.

התקיפה של צה"ל באזור הבקעה – עד כמה היא חמור ?

זה יעד של אחמד ג'בריל זה מצטרף לסדרת תקיפות גם בגבול סוריה עיראק והרחפניים בביירות שהוא אירוע מעניין שמאז 2006 לא הייתה תקיפה ישירה של יעדים בלבנון ולכן זה נותן משנה תוקף לדברים של נצראללה באיום על תגובה חריפה ולא כדאי לישראלים ולחיילי צה"ל לישון בשקט.

איראן עד כמה איומים מצדה הדברים יבשילו לידי מעשה?

אירן כל הזמן מנסה להגיב לישראל, אבל מצטברת תחושה בקרב האיראנים של חוסר יכולת לממש את האיומים שלה נגד ישראל וזה מוזר מבחינת כוח "אל קודס" לאור ההצלחות של בסוריה ובתימן , הצלחות גדולות מאוד ברחבי המזרח התיכון ורק נגד ישראל סולמאני לא מצליח להוציא מבצע. היו בעבר איומי עבר על נקמה אבל הם לא מצליחים למממש. חשוב לציין שאם בעבר העימות הצבאי מחוץ לגבול של איראן , התקיפות בעיראק מקרבות את העימות לשטח איראן עצמו וזאת בניגוד לאסטרטגיה האיראנית של הרחקת העימות. איראן מרגישה זאת ויש אלמנט חדש.

הם כל הזמן מאיים…

נכון, בעבר הם הצליחו בבולגריה , בארגנטינה באמצעות חיזבאללה או באמצעות המודיעים האיראני . לפי שעה מנגנוני המודיעים של ישראל מצליחים להתמודד עם זה.