עבור לתוכן העמוד
Menu

תביעת דיבה נוספת במסגרת הלוחמה המשפטית של ה-BDS

המאבק נגד תנועת ה-BDS המרחיבה את פעילותה בצפון אמריקה מציב את הארגונים היהודיים והפרו ישראליים כיעד ללוחמה המשפטית של ארגוני השמאל והפרו פלסטיניים

הלוחמה המשפטית בקנדה הפכה לאמצעי מועדף במאבק נגד ארגונים ואישים הפועלים לחשיפת קיצוניות אסלאמית והסתה אנטי ישראלית/ ציונית/ יהודית.

 

בשנים האחרונות הוגשו מספר תביעות דיבה נגד ארגונים יהודיים וכלי תקשורת שחשפו או דיווחו על התבטאויות קיצוניות.

 

עורך דין המזוהה עם תנועת ה-BDS הקוראת לחרם כולל נגד ישראל, מסר[1] ב-27 ביוני 2018 על הגשת מכתב המתריע מפני דיבה לארגונים בני ברית קנדה, הלובי היהודי בקנדה (CIJA), חבר הפרלמנט פיטר קנט (המפלגה הקונסרבטיבית, ת'ורנהיל – אונטריו) העיתון טורונטו סאן והעיתון ווטרלו ריג'יון רקורד (Waterloo Region Record).

 

עורך הדין מייצג את השיח' שפיק הודא והארגון שירותים אסלאמיים הומניטריים מקיצ'נר – אונטריו, הטוענים כי הגורמים הנזכרים לעיל הוציאו את דיבתו של השיח' והארגון בפרסומים אודות נאומו בעצרת יום אל-קודס שנערכה בטורונטו ב-9 ביוני 2018.

 

בעצרת זו אמר השיח' הודא בין היתר את הדברים הבאים (במקור באנגלית): "אני מתפלל ליום שיבוא בחיינו בו לא נצטרך את עצרת יום אל-קודס כיוון שפלסטין תהיה חופשית. הדיכוי יחוסל. אי הצדק יגיע לקיצו. זה היום לו אנו מתפללים… אנו מתפללים לבורא עולם הכל יכול שיבוא יום בו אנו נחזה את הצדק ברחבי העולם. החיסול של הכוחות שאינם נוהגים על פי הצדק, כמו האימפריה האמריקנית, כמו הישראלים הציונים. באותה הדרך בה ראינו את האימפריה הבריטית מתנוונת… אנו נחזה ביום שיבוא ברצון אללה בחיינו בו האימפריה הזו, האימפריה הציונית, האימפריה האמריקנית יושלכו את פח האשפה של ההיסטוריה".

 

עורך הדין ציין, כי מרשיו מתכוונים לתבוע בדין פרסום "דברי השמצה פרועים" המאשימים את השיח' הודא והארגון בראשו הוא עומד ב"הפצת שנאה ובקריאה לרצח עם כאשר התבוננות הוגנת במילים שנאמרו מלמדת על קריאה לשים קץ לאימפריות הנוהגות שלא בצדק".

 

לדבריו, האירוע השנתי של יום אל-קודס מצוי תחת מתקפה כיוון שהוא מסמל את ההתנגדות לאפרטהייד הישראלי. על פי השקפתי, התומכים במשטר האפרטהייד יזמו את המתקפה נגד השיח' הודא באמצעות הוצאת דבריו מהקשרם בכוונת מכוון ובתיאורו כמפלצת".

 

תגובת הארגונים והאישים שאויימו בתביעת דיבה טרם נמסרה. תביעת דיבה משמשת אמצעי יעיל להגן על השם הטוב, אך לעיתים נעשה בה שימוש כדי להטיל מורא את יריבים פוליטיים ולהשתיקם באמצעות ההליך המשפטי שעלותו יקרה מאוד ומשכו לאורך שנים.

 

המאבק נגד תנועת ה-BDS המרחיבה את פעילותה בצפון אמריקה מציב את הארגונים היהודיים והפרו ישראליים כיעד ללוחמה המשפטית של ארגוני השמאל והפרו פלסטיניים. רבים מהם טוענים, כי תמיכתם בשחרור פלסטין מהים לנהר אינה מכוונת נגד העם היהודי אלא נגד הציונות והציונים בלבד, והם עושים שימוש בנטורי קרתא ובפעילי שמאל יהודים כהוכחה לאי היותם אנטישמיים.

[1]    https://www.facebook.com/groups/947267491999526/permalink/1844907645568835/