עבור לתוכן העמוד
Menu

שתי חזיתות – התאום האיראני מתהדק מול ארגוני הג'יהאד

משלחות של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי ביקרו באיראן ונפגשו עם הצמרת המדינית והצבאית שלה • בפגישות סוכם על הידוק התיאום הצבאי עם איראן, ישראל חוששת מפתיחת שתי חזיתות במקביל מולה, בחזית הצפון וברצועת עזה

ישראל מודאגת מאוד מהידוק התיאום הצבאי בין איראן לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי בעקבות הביקור של משלחות חמאס והגי'האד האסלאמי בטהרן וחידוש פעילות ירי הרקטות של ארגון חזבאללה מדרום לבנון לעבר ישראל.

שתי משלחות של חמאס, בראשות אסמעיל הניה, ושל הג'יהאד האסלאמי בראשות זיאד נח'אלה, ביקרו בשבוע שעבר בטהרן והשתתפו בטקס השבעת האמונים של הנשיא החדש אברהים ראיסי בפרלמנט האיראני.

אסמעיל הניה וזיאד נח'אלה הושבו במקומות הראשונים באולם הפרמנט האיראני ולדברי גורמים בחמאס הדבר נועד להדגיש את הקשר האסטרטגי והחשיבות שמייחסת איראן לארגוני "ההתנגדות".

אסמעיל הניה וזיאד נח'אלה נפגשו עם הנשיא החדש אברהים ראיסי, המקורב מאוד למנהיג העליון עלי ח'מינאי ול"משמרות המהפכה" ועם בכירים בצמרת הביטחונית האיראנית.

בעקבות הפגישות האלה יצא מנהיג חמאס אסמעיל הניה בהצהרה ב-7 באוגוסט, בעודו בטהרן, האומרת "אנחנו לצד איראן מפני כל איום מצד ישראל או ארה"ב".

הדאגה הישראלית באה לידי ביטוי במהלך ביקורו השבוע בקהיר של איל חולתא, ראש המל"ל החדש, עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל.

גורמים מצרים גילו לעיתון "אלערבי אלג'דיד" ב-8 באוגוסט כי בעקבות ביקור משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי בטהרן, ישראל חוששת שאיראן מתכננת פתיחת שתי חזיתות במקביל, האחת בגבול הצפון באמצעות ארגון חזבאללה והשניה בגבול הדרום באמצעות חמאס והג'יהאד האסלאמי כדי להתיש את כוחה הצבאי ולמנוע פעולה צבאית ישראלית נגד איראן בעוד היא שועטת לעבר הפצצה הגרעינית.

ראש המל"ל החדש איל חולתא ביקש מראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כי מצרים תפעיל לחץ על הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה לשמור על הרגיעה היחסית ברצועת עזה, להימנע משיגור בלוני תבערה ומתיאום צבאי עם ארגון חזבאללה ובתמורה לכך תגדיל ישראל את מרחב הדיג.

 

הצטרפו אל ערוץ הטלגרם שלנו.

 

 

 

 

 

שביעות רצון בחמאס ובג'יהאד האסלאמי

בארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי מרוצים מאוד מתוצאות הפגישות של המשלחות שלהם בטהרן עם בכירי ההנהגה האיראנית.

הביקור של משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי התקיים בעיתוי חשוב על רקע ההסלמה במפרץ בין איראן לישראל ולארה"ב ועל רקע ההתחממות בחזית הצפון בין חזבאללה לישראל.

הביקור התקיים כ-3 חודשים מסיום מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה.

מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי סקרו בפני ההנהגה האיראנית את תוצאות המלחמה האחרונה ברצועת עזה, את התחזקות מעמדה של תנועת חמאס ברחוב הפלסטיני ואת התיאום האמריקני-ישראלי לחזק את מעמדה של הרש"פ.

בטאון ארגון חמאס "אל-ריסאלה" פירסם ב-10 באוגוסט דיווח על הישגי הביקור מבחינתו של הארגון:

 

א.הנשיא החדש אברהים ראיסי הבטיח את המשך התמיכה בעם הפלסטיני ובארגוני "ההתנגדות" (חמאס, ג'יהאד אסלאמי).

ההערכה בחמאס היא כי הנשיא ראיסי יגדיל את התמיכה הצבאית בפלגי "ההתנגדות" לאור  האתגרים החדשים באזור.

ב.הנשיא ראיסי אמר ש"מבצע "חרב ירושלים" הוכיח שינוי גדול במלחמה נגד הכובשים" וכי "אלו ניצני הניצחון הגדול של ציר "ההתנגדות" ".

ג.איראן שואפת להדק את הקשרים והתיאום עם ארגוני "ההתנגדות" כדי להקים חזית שתתעמת עם "הפרוייקט הציוני באזור" בדרך לעימות כולל.

ד. מערכת "חרב ירושלים" הבליטה את היכולות של ארגוני "ההתנגדות" נגד ישראל והיכולת שלהם להכאיב לה, דבר שמחייב את הגדלת התמכחה הצבאית וחיזוק היכולות של ארגוני "ההתנגדות" במסגרת מדיניות "איחוד החזיתות" של איראן.

ה.איראן רואה ב"התנגדות" הפלסטינית בת ברית חזקה שיכולה לפתח את יכולותיה ולהוות איום גדול לכיבוש הישראלי ולהכאיב לו.

תנועת חמאס הפכה לשחקן חשוב באיזור שאי אפשר להתעלם ממנו ויש לה כוח ויכולת לשנות את המשוואה בשטחים.

 

 

הפגישה עם מפקד "משמרות המהפכה"

במהלך הביקור בטהרן נפגשו מנהיגי חמאס והגי'האד האסלאמי אסמעיל הניה וזיאד נ'חאלה ב-9 באוגוסט עם מפקד "משמרות המהפכה" הגנרל חסין סלאמי, הפגישה נועדה לעדכנו על תוצאות המלחמה האחרונה ברצועת עזה ולתאם עמו את המשך הפעילות הצבאית נגד ישראל.

סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" דיווחה ב-10 באוגוסט על הפגישה וציטטה את הגנרל סלאמי כמי שאמר בפגישה: "בזכות מבצע "חרב ירושלים" קרסה התמונה שהציונים מציירים על הישות שלהם כאילו היא לא תובס".

"רצועת עזה הקטנה שנתונה במצור יכולה לעמוד ולהתעמת עם הכיבוש ופשעיו, איך יגמר העניין עם כל השטחים יצטרפו למעגל העימות נגדו?".

ואילו סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס" ציטטה ב-10 באוגוסט את הגנרל סלאמי כמי שאמר בפגישה: "חיסול הכיבוש הישראלי הוא עובדה שתקרה במציאות בעתיד הקרוב בהתבסס על העובדות בשטח, מלחמת "חרב ירושלים" בין הישות הציונית לבין הכוחות האסלאמים הפלסטינים הייתה שונה ממלחמות העבר, פלסטין הופיעה כחזקה במהלך המלחמה האחרונה והניצחון שלה עלה על ההישגים של ניצחון צבאי".

ואילו זיאד נח'אלה, מנהיג הגיהאד האסלאמי, צוטט כמי שאמר: "מאזן הכוח השתנה לטובת "ההתנגדות" הפלסטינית, הציונים מודאגים ובפחד מתמיד מבניית הכוח המקומי (שלנו) בשטחים".

"איראן ו"משמרות המהפכה" הם המגן ששומר על האומה האסלאמית ועל ציר "ההתנגדות" האזורי.

איראן ממשיכה במאמציה לחזק את שלוחותיה בכל המזרח התיכון, זוהי המגמה של הנשיא החדש אברהים ראיסי, הסרת הסנקציות מעל איראן תאפשר לה להתאושש מבחינה כלכלית והסיוע הצבאי שלה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי רק יגבר.