עבור לתוכן העמוד
Menu

שר החוץ של לבנון: "לא נוכל להגיש את הראש של חיזבאללה"

בראין לרויטרס אומר שר החוץ כי הוא מבקש דיאלוג מול ערב הסעוית על מנת לפתור את המשבר • לדבריו ישנה העה קטאריתת על השולחן • חיזבאללה: נעקור את העיניים המאיימות על לבנון

שר החוץ של לבנון הצהיר כי סעודיה מכתיבה תנאים בלתי אפשריים בכך שהיא מבקשת מהממשלה לצמצם את תפקידו של חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, והוסיף כי הסכסוך של ביירות עם ריאד יכולה להיפתר אם הממלכה תסכים לדיאלוג עם הקבינט הלבנוני החדש.

המאבק על זהותה הערבית של לבנון

"אם הם רק רוצים את הראש של חיזבאללה על צלחת, אנחנו לא יכולים לתת להם את זה", אמר השר, עבדאללה בו חביב, בראיון לרויטרס ב-2 לנובמבר.

"חיזבאללה הוא מרכיב של פוליטיקה בלבנון. יש לו מימד חמוש אזורי, אבל זה מעבר למה שאנחנו יכולים לפתור", אמר.

דיאלוג הדדי

ביום שלישי אמר בו חביב לרויטרס שהוא מאמין שהדיאלוג ההדדי בין לבנון וסעודיה הוא הדרך היחידה למצית פתרון,  אבל הוא הוסיף כי לא הקבינט לא כונס מאז ה-10 בספטמבר.

"לא היה דיאלוג (עם ערב הסעודית) אפילו לפני הבעיה עם השר קורדאהי… השגריר הסעודי בביירות מעולם לא התקשר איתנו", אמר בו חביב.

"הוא (השגריר הסעודי) היה כאן ותקשר עם הרבה פוליטיקאים לבנונים, אבל הוא לא תקשר איתנו", אמר.

"אנחנו צריכים לדעת מה הם רוצים… אנחנו מעדיפים דיאלוג על תכתיבים".

קורדאהי סירב להתפטר בגלל התקרית, אבל חביב אמר שלא ברור אם התפטרות תביא לפתרון הבעיה.

ההצעה היחידה על השולחן לקראת החלטה עד כה הגיעה מקטאר, שהאמיר שלה פגש את מיקאטי בגלזגו בשולי פגישת COP26 ביום שני, אמר בו חביב.

"יש אפשרות לגישור קטארי", אמר בו חביב, אך הוסיף כי זה בשלבים ראשוניים וכי הקטארים עדיין לא שוחחו עם הסעודים בעניין. "אין יוזמה אחרת"., ציין.

קטאר גינתה את דברי קורדהי, אך לא הכריזה על יוזמה דיפלומטית כלשהי בנוגע לתקרית.

החיזבאללה מגיב

ראש המועצה של חיזבאללה, סייד האשם ספידין, הדגיש כי חיזבאללה ימשיך להגן על כבודה של לבנון, והזהיר את בני המלוכה הסעודים מפני איום על המדינה.

"נעקור את העיניים המאיימות על לבנון", אמר סייד ספידין.

הדברים באים בתגובה לדברי שר החוץ הסעודי על כך שחיזבאללה שולט במערכת קבלת ההחלטות הפוליטית בלבנון.