עבור לתוכן העמוד
Menu

שר החוץ של ירדן: איראן צריכה להפסיק להתערב בענייני הערבים

איימן ספדי שהה בוושינגטון במשך שבוע, שם נפגש עם בכירים ומחוקקים בארה"ב

שר החוץ של ירדן, איימן ספדי, מסיים בימים הללו ביקור בארה"ב בו קיים מסע פגישות עם ביכיר ממשל ביידן במגוון נושאים בנוגע לירדן והן לאזור כולו.

ביקורו מגיע לאחר ביקור שהוגדר כמוצלח מאוד של המלך עבדאללה ביולי שנה שעברה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

שר החוץ נפגש ב-13 לינואר  עם מקבילו האמריקני, אנטוני בלינקן, והפגישה הוגדרה כ"מצוינת".

זהות האינטרסים של הרש"פ וסוריה

ספאדי ערך גם ישיבות עם חברי קונגרס ופקידים שונים בפנטגון. "כפי שאתה יודע, יש לנו קשרים דו-צדדיים חזקים. ארה"ב היא התומכת מספר אחת בירדן, והסיוע שלה עוזר לנו להתמודד עם אתגרים, כולל בעיות כלכליות שאנו מתמודדים איתם כתוצאה מהמשברים השונים המקיפים אותנו באזור", אמר ספאדי לאל ערביה.

 


"אנחנו פועלים למען שירות האינטרסים הלאומיים שלנו, כמו גם פועלים למען פתרון סוגיות אזוריות, שעלינו לעבוד עליהן באופן קולקטיבי, והנושא הפלסטיני הנמצא בחזית הסוגיות הללו", אמר .

מלבד דיון בדרכים לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות שלום למשברים השונים במזרח התיכון, המוקד העיקרי של פגישתו של ספדי עם משרד החוץ בארה"ב הדיון נסב על סוגית הסכם דו צדדי חדש מול ארה"ב.

ההסכם הנוכחי, שאמור להסתיים מאוחר יותר השנה, הוביל לסיוע העומד על כ-1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה בלבד.

"השיחות היו טובות, ויש עניין הדדי משתי המדינות לחזק את התיאום והקשרים, כמו גם להגביר את התיאום כדי לפתור בעיות אזוריות ולהתמודד עם מכשולים הדדיים", הוסיף ספאדי.

איראן חייבת להפסיק להתערב בענייני ערבים

כשנשאל על דברי המלך אודות הסהר השיעי באזור, אמר ספאדי: "המלך דיבר מנקודת מבט פוליטית, לא עדתית או דתית, על תפקידה של איראן באזור וכל מדיניות כלשהי. הפוגעים באינטרסים הערביים".

אבל ספדי אמר שכל השותפים הערבים רוצים קשרים טובים עם איראן.

"עם זאת, כדי להגיע… לקשרים ידידותיים, עלינו לדון בסיבות לקשרים הערביים-אירניים [הבלתי יציבים]. אחת הסיבות היא התערבותה של איראן באזור הערבי, וההתערבות הזו חייבת להיפסק כדי לבנות קשרים ערביים-אירניים", אמר.

כשנשאל על מאמצי השלום, שלכאורה נתקעו בשנים האחרונות, אמר ספדי כי אין חלופה לפתרון שתי המדינות.

האפשרות האחרת הנוספת תהיה פתרון של מדינה אחת, שאינו בר קיימא כי "זה ימסד את האפרטהייד", אמר.