עבור לתוכן העמוד
Menu

שר ההגנה האיראני: "בשורות טובות בקרוב"

הגנרל אמיר חתאמי אמר את הדברים לרגל יום התעשייה הלאומי • אתמול חשפה איראן מערכת מכ"מ חדשה

שר ההגנה של איראן, הגנרל אמיר חאתמי, אמר בשולי ישיבת הקבינט האיראני, כי ב-22 לאוגוסט צפויים "חדשות טובות", כך דווח בסוכנות הידיעות איסנ"א.
השר הדגיש כי הדגיש כי ישנן צפיה גדולה לחשיפות בתחום ההישגים ההגנתיים של התעשייה האירנית עוד לפני יום התעשייה הלאומי.
השבוע צפויים לחשוף בטהראן רכב צבאי חדש באיספהאן שאמור להיות נגמ"ש חדש.

כך פועל מנגנון הפיגועים של חמאס בגדה

"אנו נצהיר על חדשות טובות מאוד בתחום ההגנה. אנו מקווים כי החשיפות ביום התעשייה הלאומי יהיו משמעותיות ויגדילו את יכולת הצבא להגן על המדינה", אמר השר.

אתמול נחשפה מערכת מכ"מ חדשה ה"פלאק", מכ"ם מקומי שהרשויות במדינה הגדירו כ"מערכת משודרגת להגנה מפני טילים" – שיכולה לזהות עצמים מטווח בינוני, של עד 400 קילומטרים ולהגן מפני טילים בליסטיים, טילי שיוט ורחפנים.


הטלוויזיה הממלכתית שידרה תמונות של ה"פאלאק", רכב שעליו מותקן רדאר נייד. בדיווח נטען כי מדובר בגרסה משופרת של מערכת קודמת, שלדברי מומחים צבאיים מיוצרת ברוסיה. "המערכת בעלת יכולות גבוהות ויכולה לאתר את כל סוגי טילי השיוט, הטילים הבליסטיים והמל"טים", אמר מפקד הכוחות האוויריים בצבא איראן לסוכנות הידיעות "מאהר" התומכת במשטר.
ביוני השנה חשפה איראן מערכת הטילים שזכתה לשם "חורדד 15" בטקס רב רושם סמוך לבירה טהרן. בסוכנות הידיעות הרשמית "טסנים" נכתב כי המערכת תצוייד בטילים מסוג "סאיאד 3" להם טווח של 150 קילומטרים
בחודש פברואר השנה טענה איראן כי ערכה לראשונה ניסוי בשיגור טיל שיוט מצוללת במסגרת תרגיל צבאי במצרי הורמוז – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. לדיווח נלוותה תמונת השיגור וכן נטען כי ברשות הצי צוללות נוספות המסוגלות לשגר טילים דומים. מוקדם יותר החודש הציגה איראן טיל שיוט מדגם חדש שלטענתה מסוגל להגיע לטווח של 1,300 קילומטרים.


השיגור מהצוללת נערך כחלק מתרגיל שהחל ביום שישי האחרון, תחת השם "וילאית-97", בהשתתפות כמאה כלי שיט, רחפות, מטוסים ומסוקים. התרגיל נועד לחשוף את יכולותיה של הצוללת החדשה, מדגם "פתח", וכן של משחתת מדגם "סאהנד". בשבוע שעבר הוצגה הצוללת בבסיס הצי בנמל בנדר עבאס, והנשיא חסן רוחאני הוזמן לסקור אותה.
.