עבור לתוכן העמוד
Menu

שנה ל"שומר חומות": חמאס מציג את "ציר ירושלים"

על פי גורמים בחמאס,בקרוב תתחיל המערכה הימית החדשה בנסיון לפרוץ את המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה • בסבב הלחימה הבא  נגד ישראל ישתתפו גורמים אזוריים חדשים בנוסף לארגוני הטרור מרצועת עזה, בחמאס מכנים אותם בשם "ציר ירושלים"

ארגון חמאס ברצועת עזה הקפיד, מאז תחילת גל הטרור בחודשים האחרונים, שלא להיות מעורב ישירות במאבק נגד ישראל מרצועת עזה. הוא דחף, באמצעות הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת שלו, על ידי שימוש בהסתה חריפה, לאינתיפאדה חדשה במזרח ירושלים ובשטחי הגדה במהלך חודש רמדאן ולאחריו.

את ההחלטה האסטרטגית קיבלה הנהגת חמאס ברצועת עזה. עזה הובילה את המערכה על ירושלים בשנה שעברה במבצע "חרב ירושלים"( סיף אלקודס) ועכשיו הגיעה תורן של מזרח ירושלים והגדה המערבית.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ברצועת עזה נותנת הנהגת חמאס עדיפות לשיקום הרצועה מנזקי המלחמה האחרונה בסיוע של מצרים והאו"ם ובאותה העת היא משקמת את תעשיית המנהרות שלה שנפגעה במבצע "שומר החומות" ואת השלמת ייצור הרקטות שנורו במלחמה לעבר ישראל.

מאיים בשיגור רקטות
מאיים בשיגור רקטות

חמאס החל לייצר רקטות חדשות מדוייקות יותר, בעלות טווח רחוק ויותר וראשי נפץ כבדים יותר מאשר היה במבצע "צוק איתן".

הארגון מכין "הפתעות" חדשות לישראל בסבב הלחימה הבא, הוא איתר את "נקודות החולשה" במכשול הקרקעי הענק שבנתה ישראל ושמקיף את הרצועה לאורך 60 ק"מ, ביחד עם ארגון הג'יהאד האסלאמי הוא חופר מנהרות התקפיות חדשות  שמטרתן להגיע מתחת לקרקע עד למכשול הקרקעי ואז לפרוץ אותו בחלקו העליון, על פני הקרקע כדי לחדור לישראל ולבצע בישובי עוטף עזה פיגועי חטיפה ומיקוח.

במקביל משקם את כוח הקומנדו הימי שלו, הוא מצייד אותו בסירות חזקות יותר ובאופנועי ים כדי לנסות ולחדור לשטח ישראל דרך הים,  בנוסף, מפתח חמאס את מערך הכטב"מים שלו לצרכי מודיעין ותקיפה.

"ציר ירושלים"

על פי גורמים בחמאס, בסבב הלחימה הבא נגד ישראל מרצועת עזה לא ישתתפו רק הארגונים ברצועת עזה אלא גם כוחות נוספים שיפעלו בחזיתות שונות נגד ישראל, בחמאס קוראים לכוחות האלה "ציר ירושלים".

לדברי גורמים בחמאס הציר החדש הזה הוקם לפני שנה, בעקבות מבצע "חרב ירושלים" שמטרתו לעזור לחמאס "לשחרר את ירושלים ומסגד אלאקצא".

בציר הזה חברים ארגון חזבאללה, כוח חמאס במחנות הפליטים בדרום לבנון, המליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק  והמליציות החות'יות של ארגון "אנצאר אללה" בתימן.

גורמים בארגון הטרור אומרים כי המלחמה בשנה שעברה ברצועת עזה העירה "חזיתות רדומות" וכי הכוחות החברים ב"ציר ירושלים" ישתתפו  בסבב הלחימה הבא וישגרו אף הם רקטות לעבר ישראל.

לדברי הגורמים בחמאס, בדרום לבנון ערוכים כוחות "רדואן", כוחות העילית של חזבאללה שחזרו מלחימה של כמה שנים בסוריה ויש להם ניסיון קרבי עשיר ויכולת לפעול במסגרות צבאיות התקפיות.

בארגון הטרור אומרים כי מי שהגה את רעיון "ציר ירושלים" הינו מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס אשר כבר ב-2015 כתב באיגרת תנחומים ששלח למנהיג חמאס חסן נצראללה על מות פעילים של ארגונו באזור קוניטרה כי "כל כוחות ההתנגדות צריכים לנהל ביחד מערכה אחת שתשגר אש צולבת על האדמה הכבושה".

המשימה הראשונה של "ציר ירושלים" תהייה ככל הנראה ניסיון לפרוץ את המצור הימי שמטילה ישראל על הרצועה.

יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה, הודיע במסיבת עיתונאים שכינס ב-1 במאי כי בקרוב ארגונו  יתחיל לתאם עם "ציר ירושלים" את שבירת המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה, חמאס מתכנן, כך נראה, את חידוש משטי הסיוע הימי לרצועה  שאותם עצר חיל הים הישראלי ושהבולט בהם היה משט "המרמרה" במאי 2010.

התכנון של חמאס הוא לאיים על ישראל במטחי רקטות כדי שתאפשר למשטים הימיים המתוכננים להגיע לחופי רצועת עזה.

בכיר בארגון, מושיר אלמצרי אמר ב-7 במאי בערוץ אלג'זירה כי "יש תיאום בכל החזיתות לפתוח במערכה פתוחה נגד ישראל", הוא הסביר כי ירושלים  איננה רק בעיה של הפלסטינים אלא של האומה (הערבית) כולה ו"המערכה על ירושלים היא מערכה של האומה כולה".

בארגון הטרור מעריכים שיחסי הכוחות האסטרטגים בין ישראל ל"ציר ירושלים" השתנו לטובת כוחות "ההתנגדות", ישראל נחלשה כפי שהדבר בא לידי ביטוי מאז מבצע "חרב ירושלים" ועד היום באירועי חודש רמדאן ולאחריו ונוצרה כעת הזדמנות עבור "ציר ירושלים" להשיג ניצחונות נוספים במאבק נגד ישראל.